Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid problemen in Fire Fox (Opgelost)  (gelezen 557 keer)

Geluid problemen in Fire Fox (Opgelost)
« Gepost op: 2011/08/13, 10:27:58 »
Afgelopen week zijn er een paar updates geweest in Ubuntu.
De laatste ging over de kernel 2.6.32-33

Ik gebruik 10-04 (Lucid) - Gnome 2.30.2

Effin, na die 2 update had ik geen geluid meer in FF, de rest van de pc werkte perfect, ook in andere browsers werkte alles normaal.
Dus het probleem zat in FF.
Nu zag ik in FF bij Add-ons -> Plug-ins dat zowel Shockwave Flash 9 als de 10 versie geinstalleerd waren.
Een poging 9 uit te zetten deed nix anders dan dat SF niet meer werkte in de browser.
Dus behalve geen geluid ook geen beeld meer, en SF 10 stond aan maar deed nix.

Pogingen de 9 versie te verwijderen lukte niet en alle instellingen die er zijn stonden goed.

Uiteindelijk kwam ik na wat rondzoeken op deze website https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/flash-aid/

Dit programma installeren waarna je een knop krijgt in de rechterbovenbalk in FF.
De wizard laten draaien en voor nu even de beta versie van SF geinstalleerd (versie 11)

En alles werkt weer.

Dus heb je problemen is het tooltje Flash-Aid een geweldig hulpmiddel om de boel te herstellen.




« Laatst bewerkt op: 2011/08/15, 08:58:22 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geluid problemen in Fire Fox
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/13, 12:05:51 »
Vreemd, zeg....  ???

Het probleem zal trouwens waarschijnlijk los staan van de kernel-update, want anders zou je systeembreed geluidproblemen hebben. We hadden deze week ook een nieuwe Flash Player in de updates, dus ik denk dat 't puur daaraan ligt.

Weer een extensie erbij lijkt me niet ideaal, want hoe minder extensies/add-ons /plugins -of hoe die dingen ook allemaal mogen heten- je in Firefox propt, hoe beter. Als 't moet dan moet 't, maar misschien kan het ook anders:

Heb je al eens gekeken in Synaptic, of er misschien twee versies van Adobe Flash Player zijn geïnstalleerd? (waarom Mozilla die stug Shockwave Flash blijft noemen is me trouwens al jaren een raadsel)
Er zijn meerdere pakketbronnen die 't ding bevatten (wederom een raadsel), onder verschillende namen: adobe-flashplugin en flashplugin-installer. Wat ik zelf gebruik is flashplugin-installer die in Multiverse zit. Zie bijgevoegde schermafdruk.

Wat je ook zou kunnen proberen: Firefox sluiten en daarna de verborgen map .mozilla wissen. Eerst ff de bladwijzers exporteren natuurlijk...  :P  
« Laatst bewerkt op: 2011/08/13, 13:08:17 door Pjotr »

Re: Geluid problemen in Fire Fox
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/14, 09:29:11 »
Geloof me als ik zeg dat ik alles geprobeerd heb... maar helaas nix lukte.  ???
In synaptic stond maar 1 shockwave flash en dat was versie 10.

Dus 9 of iets anders van shockwave flash stond er niet, maar als ik in FF  bij de add-ons keek stond daar 9 en 10.
Als ik 9 uitschakelde kreeg ik de melding dat ik flash niet geinstalleerd had, terwijl dat wel zo was ?
Als ik 10 uitschakelden of aanzetten maakte dat niets uit, ook deinstalleren van 10 hielp niet.

Ik heb ook nog gecontroleerd of in /etc/firefox/firefoxrc de handel goed stond en daar stond netjes
FIREFOX_DSP="aoss" dus dit was ook goed.

Dus schiet mij maar lek waar het inzat, en heb daarom maar de extensie Flash-Aid geinstalleerd.
Die loste het in 1 x op.....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D