Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beste manier om mai van incredimail (Windows) naar thunderbird (ubuntu) te gaan  (gelezen 1582 keer)

Offline Remi

  • Lid
Ik begin pas met Ubuntu (of Linux überhaupt) en gebruik nu 11.04,


Ik heb wel een paar ideeën, maar aangezien ik nog niet alles kan overzien zou ik graag advies willen.

Ik heb Ubuntu en Windows op twee schijven staan en zie de Windows schijf vanuit Ubuntu.

Nu kan ik Windows opstarten, alle berichten kopiëren, in een mapje plakken, ubuntu opstarten en dan de boel plakken in Thunderbird. Maar vraag mij af of dit een goed idee is?

Offline Roc.am

  • Lid
Welkom op het forum.
Het beste lijkt mij (als dit mogelijk is) dat je vanuit credimail exporteerd naar LDIF.
Dit kun je weer importeren in Thunderbird.

- Roc

Offline vanadium

  • Lid
Over de mogelijkheid LDIF te gebruiken, weet ik zelf niets.

Voor zover ik vlug heb kunnen nagaan, gebruikt Incredimail zijn eigen, proprietaire bestandsformaat voor het opslaan van email. Je bent dus aangewezen op de exportmogelijkheden van het programma, of van specieke exportprogrammatjes zoals dit: http://www.incredimailconverter.com/

Een meer handmatige mogelijkheid, die toch vrij vlug zou werken, is een google account te openen. Daar kan je met Incredibilimail inloggen via het IMAP protocol. Je sleept je berichten naar de google account. Dan verbind je met de nieuwe client van je keuze, Evolution dat standaard met Ubuntu komt, of Thunderbird. In die clients kan je dan de mails terug archieveren in plaatselijke folders.

Zowel Evolution als Thunderbird gebruiken hetzelfde mbox bestandsformaat voor opslag van de mail. Dit is een open en vrij formaat. Die mbox-bestanden kunnen zonder meer van de ene naar de andere client verplaatst worden (je moet enkel weten waar in de folderstructuur).

Offline Remi

  • Lid
Nog een leuke, nu wil Windows niet meer opstarten van de andere schijf. Zal die eerst even aan de praat moeten krijgen? Of is er een programma wat de mail van die schijf kan harvesten?

Offline Remi

  • Lid
Ik heb nu alle .imm files geconverteerd naar .eml bestanden, in mijn persoonlijke map geplaatst en kan ze in principe nu een voor een naar mijn inbox van Thunderbird slepen.

De map importeren lukt me helaas niet, of zie ik wat over het hoofd?

Alvast bedankt.