Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtual monopoly (Qt/C++)  (gelezen 5988 keer)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Virtual monopoly (Qt/C++)
« Gepost op: 2009/11/29, 22:13:46 »
Bwa ja, een virtual monopoly spelletje dat we moesten maken als project bij object-geörienteerd programmeren in C++ en Qt.
We hebben er maar een vijftal projectdagen voor gekregen, dus het resultaat is niet erg goed uitgewerkt en een beetje messy,
zo worden sommige spelregels niet fatsoenlijk afgedwongen, is de error-handling bij bv. corrupte XML bestanden zo goed als afwezig,
wordt er geen gebruik gemaakt van translations, enz.

Aangezien ik opzich niet veel meer kan doen met de code van dit project ga ik het gewoon laten zien aan de mensen die er in geïnteresseerd zijn,
dus moest ge geïnteresseerd zijn in de code ofzo dan laat ge maar iets weten, dan zal ik het wel eens in een zipke/tarke gooien :)
momenteel heb 'k dat nog niet gedaan vanwege mijn beperkte datalimiet op kot ;)

Ik heb mij vooral bezig gehouden met de GUI terwijl mijn projectpartner, de Rutger, vooral aan de achterliggende spellogica heeft gewerkt.



Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Double12

  • Lid
Re: Virtual monopoly (Qt/C++)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/30, 16:18:59 »
Ziet er mooi uit, zeker voor vijf dagen werk. Zit de Nederlandse spelversie er ook in?

Re: Virtual monopoly (Qt/C++)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/30, 16:33:03 »
Ziet er leuk uit :)

Hoe doe je de resource-loading? Autotools? CMake? Qrc? Durf ik thisapp->resource(String) te vragen? ;)

Als de code niet te complex is, is dit misschien leuk om resource-loading en Qt-combinatie in LibSylph te demonstreren...

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Virtual monopoly (Qt/C++)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/30, 18:46:36 »
Vette shit! 1 tip voor de liefhebbers van Monopoly: zoek eens op GtkAtlantic in Synaptic.
Kun je zelf multiplayer monopoly spelen :)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Virtual monopoly (Qt/C++)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/30, 18:49:26 »
Vette shit! 1 tip voor de liefhebbers van Monopoly: zoek eens op GtkAtlantic in Synaptic.
Kun je zelf multiplayer monopoly spelen :)
Ook in 3d? =D

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Virtual monopoly (Qt/C++)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/30, 19:07:50 »
Ziet er mooi uit, zeker voor vijf dagen werk. Zit de Nederlandse spelversie er ook in?
Nederlandse en Belgische. Extra spelversies kunnen toegevoegd worden door een map met enkele XML bestanden/afbeeldingen toe te voegen.
In die 5 dagen hebben we veel code geschreven, maar je merkt wel dat de tijd beperkt was door de slechte afwerking :P
Zo worden er soms bv. GUI code zoals messageboxes aangeroepen vanuit de core (oorspronkelijk was dit tijdelijk bedoeld)
terwijl dit eigenlijk uiteindelijk via signalen naar de GUI controller zou moeten gebeuren.

In ieder geval hebben we van dit project wel wat bijgeleerd (voornamelijk over het maken van een degelijke klassenstructuur en het belang van UML)
en is het een goede voorbereiding op het trimesteroverschrijdend project dat in januari zal starten.

Hoe doe je de resource-loading? Autotools? CMake? Qrc? Durf ik thisapp->resource(String) te vragen? ;)
Als de code niet te complex is, is dit misschien leuk om resource-loading en Qt-combinatie in LibSylph te demonstreren...
Voor vaste resources QRC, voor dynamisch laden gewoon zaken als XML reader / QPixmap(QString) constructies.
Als voorbeeld voor resource-loading/Qt/LibSylph is de code misschien wel wat te complex...

Vette shit! 1 tip voor de liefhebbers van Monopoly: zoek eens op GtkAtlantic in Synaptic.
Kun je zelf multiplayer monopoly spelen :)
Wel leuk! Moest ik me vervelen tijdens de komende kerstvakantie (voor die keren dat ik thuis zit) ga ik misschien dit Monopoly game verder uitwerken,
zodat core en GUI volledig gescheiden zijn, de code wat netter is, en er wat extra features in komen, zoals online multiplayer en scripting support om meerdere spelvarianten te ondersteunen.

PS: ik weet niet wanneer ik nog eens thuis ben om de code een keer te uploaden (momenteel zit ik op kot gezien het examenperiode is),
desnoods ga ik wel een keertje langs de unief om de source/binaries vanaf daar te uploaden
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Virtual monopoly (Qt/C++)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/30, 21:06:56 »
Vette shit! 1 tip voor de liefhebbers van Monopoly: zoek eens op GtkAtlantic in Synaptic.
Kun je zelf multiplayer monopoly spelen :)
Ook in 3d? =D
uhm, nee. Maar zo te horen gaat iemand dit binnenkort wel regelen :P vv



Vette shit! 1 tip voor de liefhebbers van Monopoly: zoek eens op GtkAtlantic in Synaptic.
Kun je zelf multiplayer monopoly spelen :)
Wel leuk! Moest ik me vervelen tijdens de komende kerstvakantie (voor die keren dat ik thuis zit) ga ik misschien dit Monopoly game verder uitwerken,
zodat core en GUI volledig gescheiden zijn, de code wat netter is, en er wat extra features in komen, zoals online multiplayer en scripting support om meerdere spelvarianten te ondersteunen.
Jah leuk! En als je een multiplayer maakt zou het mooi zijn als je gewoon een (andere) client bouwt die kan communiceren met monopd (monopoly deamon). Dit is de server voor gtkatlantic.. Scheelt jouw werk, en je hebt gelijk een userbase...
Als je hier verder mee gaat, ben ik benieuwd naar je resultaten :)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Double12

  • Lid
Re: Virtual monopoly (Qt/C++)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/01, 15:38:10 »
Vette shit!
Dat vind ik ook wel een uitroep voor iemand die Wazzzaaa heet. ;)

Re: Virtual monopoly (Qt/C++)
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/01, 18:44:50 »
Vind het zeker mooi gedaan!

Naja, UML heb je wel nodig voor zoiets waarschijnlijk, zelf vind ik UML meer hatelijk dan het nuttig is :')

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Virtual monopoly (Qt/C++)
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/01, 21:25:42 »
Naja, UML heb je wel nodig voor zoiets waarschijnlijk, zelf vind ik UML meer hatelijk dan het nuttig is :')
En waarom zou je hiervoor UML nodig hebben dan?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Virtual monopoly (Qt/C++)
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/01, 21:33:39 »
Naja, UML heb je wel nodig voor zoiets waarschijnlijk, zelf vind ik UML meer hatelijk dan het nuttig is :')
En waarom zou je hiervoor UML nodig hebben dan?
Nodig niet, maar het helpt wel om het programma een stabiele structuur te geven en het bevordert samenwerking.

Aangezien dit een groepsproject was is het zeker belangrijk om eerst te kijken welke klassen nodig zijn en hoe die klassen met elkaar moeten interageren,
want ieder werkt voornamelijk aan zijn eigen klassen (om conflicten te vermijden) en op het eind moet het wel allemaal in elkaar passen.

Zelf vind ik UML ook hatelijk om te maken, maar het heeft ook zo zijn voordelen. Een grondige analyse vooraf is sowieso nodig.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)