Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu TV??  (gelezen 6380 keer)

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #25 Gepost op: 2012/12/19, 08:49:33 »
Gijsbert,
Erg geruststellend dat ik het wel werkend zal krijgen indien ik de nodige inspanning lever??  :o
Gandyman,
In mijn post heb ik het over een high end mediacenter met HDMI input*. U heeft het over een low end mediacenter met HDMI output. Er past zelfs geen tweede dual tuner kaart in uw moederbord? Het leuke aan uw samenstelling is het kastje. Het mediacenter ziet er op deze manier uit als een beeldopname apparaat zoals een videorecorder.
*: Dient om gameplay op te nemen van Play Station of Xbox. HD televisiesignaal via HDMI is meestal HDCP gecodeerd.

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #26 Gepost op: 2012/12/19, 12:19:16 »
Gijsbert,
Erg geruststellend dat ik het wel werkend zal krijgen indien ik de nodige inspanning lever??  :o
Sja als niemand iets doet gebeurt er niets....  =D

Citaat
Gandyman,
In mijn post heb ik het over een high end mediacenter met HDMI input*. U heeft het over een low end mediacenter met HDMI output.
Input HDMI  bepaald niet of het high end of low end is ?

Citaat
Er past zelfs geen tweede dual tuner kaart in uw moederbord?
Jwel hoor, daar bestaan pci extensie printjes voor, geen enkel probleem.




Citaat
Het leuke aan uw samenstelling is het kastje. Het mediacenter ziet er op deze manier uit als een beeldopname apparaat zoals een videorecorder.
idd daar zijn dit soort kasten voor gemaakt, zodat het een beetje poremt tussen alle andere apparaten die de mensen in de kast hebben staan.
Ze hebben zelfs hele luxe kasten met een toughscreen erin.

Citaat
*: Dient om gameplay op te nemen van Play Station of Xbox. HD televisiesignaal via HDMI is meestal HDCP gecodeerd.
Ook gezien uw opmerking over high end en low end denk ik dat u niet goed de link gelezen heeft die ik gaf naar het bewuste moederbord, waar er trouwens meerdere modellen van zijn.
Lees dat nog eens ?
Indien u perse een HDMI ingang wilt hebben (wat normaal gesproken alleen voor professionele apparatuur bedoeld is, met uitzondering van weergave apparaten) zult u idd diep in de buidel moeten tasten en/of er behoorlijk wat energie moeten instoppen.

Lees dit:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1890864
http://www.hdtvtunerinfo.com/

maagoe, het valt me op dat u veel kuilen in de weg ziet omdat u door een onkundige bril kijkt.
Je moet ook positief leren denken want vaak kan er meer dan je denkt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #27 Gepost op: 2012/12/19, 17:59:49 »
Idd met de nodige inspanning, goed inlezen, proberen en weer proberen tot het is wat je wilt. Moet toch wel een geruststelling zijn, lijkt mij. Op eigen kracht weer verder komen, geeft toch ook een voldoening. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #28 Gepost op: 2012/12/20, 19:54:11 »
Gandyman,
U zal het verschil wel kennen tussen een high end en een low end computersysteem, veronderstel ik? Dit heeft inderdaad niks te zien met een HDMI input kaart. Vroeger heeft men mij erop gewezen dat pci extensies niet altijd een geschikte oplossing waren. Ik veronderstel dat dit wel een geschikte oplossing is voor tunerkaarten daar deze toch niet teveel capaciteit vragen?
Een HDMI input kaart kost inderdaad al gauw 200 €. Maar bij uw systeem (kleine kast) zou ik daar geen gebruik van maken. Hoe snel veroudert zo'n systeem? Onlangs had ik hier een low end Siemens van drie jaar oud met W7 en die was niet meer vooruit te branden. Mijn high end van 5 jaar presteert nog altijd prima. (Op enkele kapotte onderdelen na ... Graka bv.?)

Informatie voor mezelf, niet voor mijn zus!
Op deze site die u aanhaalt, prijst men ook de Colossus aan om te werken met een satellietontvanger. Deze kaart krijgt echter enkel Windows drivers mee maar wordt toch ook aangeraden door mijn computerwinkel. Dit is opnieuw hardware die in mijn computer zou komen te zitten die niet werkt met Linux? Wat zou u doen?

Gijsbert,
Computer is voor mij een hobby, geen dagtaak. Ja, ik heb een computer nodig voor mijn dagelijks werk, maar ik wil vooral dat het ding werkt zonder dat ik er veel miserie mee heb. Ubuntu is een goed besturingssysteem maar ik krijg de 12.04 maar niet goed werkend op mijn computer. 10.04 werkte beter, maar ik had toen ook niet alle mogelijkheden zoals onder Windows door niet ondersteunde hardware. Nochtans startte mijn computer standaard op onder 10.04. Nu start hij standaard op onder W7. W7 werkt momenteel stukken beter dan 12.04 op mijn machine. Maar ik vermoed dat dit meer met hardware heeft te zien dat met iets anders. Ondertussen heb ik reeds Ubuntu 12.04 en derivaten op andere machines succesvol geïnstalleerd. En dat is eigenlijk vreemd. Op de eigen machine bijna geen linux meer gebruiken maar het wel aanraden en installeren bij anderen???

Maar ik geef grif toe; door het minder goed werken van de eigen machine onder linux, heeft mijn vertrouwen in dit besturingssysteem een knauw gekregen. Ik was er al minder content van door niet ondersteunde hardware en nu wil de 12.04 niet mee. Eigenlijk moet ik OpenSuse nog proberen, deze werkt goed onder VB.

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #29 Gepost op: 2012/12/20, 22:57:24 »
Even voor de kaart, die zou ik niet nemen. De kaart in deze link http://www.ieiworld.com/product_groups/industrial/content.aspx?gid=09049535992720993533&cid=09049577938864496628&id=0B144541960448111382#.UNODntGThvo

Features   
● Compatible with Windows® XP, Windows® 7 and Linux
● Equipped with one HDMI input port
● Encoding or decoding up to 1080p HD video
● Pass through for transmitting uncompressed video up to 1080p resolution
● Captures or records HD video in H.264 format
● Reduce the amount of hard disk space needed by real-time H.264
recording compression capability
● SDK available for customer to create customized applications
Ik weet niet of deze voldoet aan je eisen?

Voor mij is de computer ook geen dagtaak, al ben ik er veel in mijn vrije tijd mee bezig. Tot 2000 ben had ik ook alleen Windows, gewoon is een keer met Linux begonnen. Toen moest je nog veel meer doen om iets überhaupt aan de praat te krijgen, zeker op het gebied van multimedia. En toch anno nu gebruik ik nog steeds Linux. Tuurlijk kost het wat tijd om probleempjes op te lossen, maar als het allemaal draait zoals je wilt en je kennis wordt daarmee vergroot, moet dat toch voldoening geven.

Of je nu Open Suse, Suse, Ubuntu of welke smaak dan ook gebruikt, het blijft de Linux kernel alleen met een andere grafische schil.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #30 Gepost op: 2012/12/21, 11:38:34 »
Gijsbert heeft al inhoudelijk goed info gegeven dus ik reageer enkel nog hierop:


Een HDMI input kaart kost inderdaad al gauw 200 €.
Klopt, kwaliteit kost geld, consumenten troep kost weinig tot niets of je moet echt de pareltjes eruit weten te pikken.

Citaat
Maar bij uw systeem (kleine kast) zou ik daar geen gebruik van maken.
DIe multimedia kast die ik in de link liet zien is zeer beslist niet klein  =D

Citaat
Hoe snel veroudert zo'n systeem? Onlangs had ik hier een low end Siemens van drie jaar oud met W7 en die was niet meer vooruit te branden. Mijn high end van 5 jaar presteert nog altijd prima. (Op enkele kapotte onderdelen na ... Graka bv.?)
Systeem veroudert niet en blijft gelijkwaardig presteren.
Als een systeem langzamer word ligt dit aan de software, dit is in pricipe altijd windows die langzaam zichzelf aan het afbreken is.
In Linux-MCE zou u hiermee geen last moeten hebben.

Verwonderlijk is ook dat het systeem idd redelijk hard moet werken als pvr die tegelijk 1 kanaal moet tonen en een ander kanaal moet opnemen.
Moet hi j alleen iets tonen op de tv kan u volstaan met een zeer klein systeem en kan zelfs een thinclient die nix voorstelt middels HDMI gevoed via het netwerk echte HD tv tonen op de tv.

Zo'n thinclient steld helemaal niets voor, geen sterke graka of cpu en toch kan het...  rarara .....
« Laatst bewerkt op: 2012/12/21, 12:08:00 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #31 Gepost op: 2012/12/21, 20:05:18 »
Nuja, het is niet perse Windows, hardware kan ook verouderen. Maar dat is meer iets van vroeger. De performance van hardware nu is zo goed dat als er over 10 jaar nog veel betere hardware is je echt niet bekrompen uit bent met de hardware van nu. Dit i.t.t. hardware uit 2002 (dus die nu 10 jaar oud is).

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #32 Gepost op: 2012/12/21, 21:54:00 »
Gijsbert,
Krijgt u de door u aangehaalde capturekaart werkend? De computerfirma waar ik klant ben, kan dit namelijk niet. Noch onder Windows, noch onder linux.
Gandyman,
Kwaliteit kost inderdaad geld. Kwaliteit neemt echter ook ruimte in en heeft een degelijk airflow nodig. Bij uw kastje heb ik zo mijn twijfels ... Leest u ook eens wat ik te vertellen heb aan Vistaus?
Vistaus,
Met mijn high end systeem kun je probleemloos "stenen uit de straat" meppen*. Kwaliteit laat zich niet enkel betalen, u krijgt het ook nog eens in gewicht terug. De "Siemens" waar ik over praat, dwarrelt naar beneden als je hem laat vallen, zo licht is de computerbak. Ik kan u verzekeren dat als de spoelen in die "Siemens" bak open legt dat u zal zien dat de windingen zijn gemaakt uit geïsoleerde aluminium draden. In een optimale omgeving gaan die aluminium windingen inderdaad lang mee. Maar ik ken niet veel mensen die hun computerbak in een droge koele frigo plaatsen? Zo'n hardware veroudert een stuk sneller dan de meer gangbare maar duurdere koperwindingen?
Toevallig heb ik hier een Pentium 4 staan met 512 Mb ram uit 2002 of 2003 (Een Dell Dimension 4500/s). Hij start op onder XP en Lubuntu 12.04. Hij presteert net iets minder dan die Siemens uit 2009 die na reinigen terug HQ Youtube video's kon afspelen zonder schokken. Maar er is echt geen wereld van verschil merkbaar.
* Figuurlijk gesproken?  O0

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #33 Gepost op: 2012/12/21, 22:41:38 »
Op de site staat de manual HDC-3x-Series_SDK_Linux_UMN_v1.17.pdf met daarin duidelijk beschreven hoe de linuxdriver van de cd te kopieren, uit te pakken(het is een tarball) en te installeren. Voor Windows staan er ook drivers en is er een manual beschikbaar, ik zou eerst maar eens kijken of de computerfirma wel genoeg kennis heeft.  :o
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #34 Gepost op: 2012/12/23, 10:27:31 »
Gijsbert,
Zelf heeft u reeds aangehaald dat twee mensen meer weten dan één. Hoeveel kennis is er aanwezig in een computerfirma met tientallen medewerkers? Helaas werkt de computerfirma volledig Windows gericht.

Heeft er verder nog iemand een idee welke twee tunerkaartjes we in het kastje en moederbord aangebracht door Gandyman zouden steken? Twee gelijke of twee verschillende? Het mediacenter zou volledig met één afstandsbediening moeten kunnen bediend worden eens alle instellingen goed staan. Weet er iemand waar Linux mce zijn epg ophaald? Dat probleem heb ik met name gehad met mijn Windowsmediacenter. Thx!

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #35 Gepost op: 2012/12/23, 20:43:03 »
Gijsbert,
Zelf heeft u reeds aangehaald dat twee mensen meer weten dan één. Hoeveel kennis is er aanwezig in een computerfirma met tientallen medewerkers? Helaas werkt de computerfirma volledig Windows gericht.
Hoeveel kennis er aanwezig is bij zo'n firma? Dat zou ik niet weten, wat ik wel weet is dat er bij veel firma's op zijn hoogst wat basis kennis aanwezig is of vaak nog minder.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #36 Gepost op: 2012/12/24, 10:17:51 »
Gijsbert,
U heeft een privé bericht ontvangen?  ;)

Zoals aangehaald zou ik graag verder gaan met het samenstellen van een mediacenter computer. Wie heeft er een idee welke twee dual tuner kaartjes ik er het best instop?

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #37 Gepost op: 2012/12/24, 13:45:47 »
De PB is beantwoord, in het kort je zal altijd een keuze moeten maken. ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #38 Gepost op: 2012/12/26, 11:07:05 »
Midden in het hdmi kaarten geweld is dit ook de moeite waard om eens te bekijken.
http://www.hdfury.com/

Dit geeft weer een mooi perspectief op een aantal zaken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu TV??
« Reactie #39 Gepost op: 2012/12/27, 08:23:55 »
Voor mijn satellietontvanger heb ik niet meteen een HDCP stripper nodig. Een HDCP stripper is wel handig voor mijn zus en een digibox bijvoorbeeld. Telenet beschouwt zich als eigenaar van de digibox en gaat deze automatisch gaan updaten. Waarschijnlijk is het updaten van de blacklist dan ook maar een kleine moeite? Als er in mijn zus haar mediacenter een HDMI input kaart komt, heb ik nood aan een software matige oplossing die het HDCP protocol decodeert? Zoals anydvd ander Windows?