Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: raar trekje van live cd gutsy  (gelezen 2563 keer)

raar trekje van live cd gutsy
« Gepost op: 2007/10/19, 09:35:10 »
Hallo,
Heb de livecd gebrand en opgestart .
alles normaal tot de bestanden zijn geladen. Dan wordt blijkbaar het scherm uitgeschakeld. Na even wachten "ctrl-alt-del" en alles start normaal op. Dit bericht komt van de  livecd.
raar hé ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Kevf

  • Gast
raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/19, 09:38:18 »
hetzelfde probleem hier. Opstarten in safe graphics mode bood de oplossing. Toevallig ook een ati kaart?

raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/19, 09:38:42 »
En bij rebooten krijg ik een foutmelding i.v.m. de netmanager. Het bericht was te snel weg om details te kunnen lezen.
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/19, 09:40:02 »
Citaat van: Kevf
hetzelfde probleem hier. Opstarten in safe graphics mode bood de oplossing. Toevallig ook een ati kaart?
waarom in safe mode, gewoon en "ctrl-alt-del" werkt ook :)
neen, geen ati kaart - nvidia 8500GT
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

NasT

  • Gast
raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/19, 10:10:20 »
Bij mij start de live-cd helemaal niet op. Zowel niet gewoon als niet in safe graphics mode.

ctr-alt-del helpt ook niet. Ik heb een ibm t60 breedbeeld met ati x1400 kaart.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/19, 10:24:35 »
Citaat van: NasT
Bij mij start de live-cd helemaal niet op. Zowel niet gewoon als niet in safe graphics mode.

ctr-alt-del helpt ook niet. Ik heb een ibm t60 breedbeeld met ati x1400 kaart.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt
Gebruik de Alternate CD voor de installatie:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16029

raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/19, 12:27:37 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: NasT
Bij mij start de live-cd helemaal niet op. Zowel niet gewoon als niet in safe graphics mode.

ctr-alt-del helpt ook niet. Ik heb een ibm t60 breedbeeld met ati x1400 kaart.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt
Gebruik de Alternate CD voor de installatie:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16029
Natuurlijk pjotr, ik gebruik altijd de alternate om te installeren. Ik wil toch graag even uitvoerig testen met de livecd. Als die dan een fout maakt ben ik al een beetje alert :)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

minoverta

  • Gast
raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/19, 13:07:52 »
Citaat van: Summer of 69
Hallo,
Heb de livecd gebrand en opgestart .
alles normaal tot de bestanden zijn geladen. Dan wordt blijkbaar het scherm uitgeschakeld. Na even wachten "ctrl-alt-del" en alles start normaal op. Dit bericht komt van de  livecd.
raar hé ;)
Same problem here! Vlak nadat de bestanden zijn geladen, via de Live-DVD, schakelt het scherm uit. Echter, nadat ik een toets heb aangeraakt, wordt het scherm weer ingeschakeld en sta ik vervolgens in de desktopomgeving. Geen probleem verder, behalve als ik te lang wacht met het indrukken van een toets, dan krijg ik een "Daemon" melding dat.......????? (weet het niet precies meer). Oke, for me the Live is DVD is just for fun, 'k installeer via de Live DVD toch altijd in text modus.

Afin, In en adem wil ik nog even zeggen dat ik met deze 7.10 versie, na de installatie, helemaal vrolijk ben geworden. Alles werkt out of the box!!! Heb al veel distro's geprobeerd waaronder de laatste OpenSUSE 10.3 en Mandriva 2008 but this one rules the world!!!! :P

raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/19, 13:29:40 »
Draaien vanaf de Live CD gaf mij precíes hetzelfde als jou Minoverta! Heb geen ATI kaart, maar een Nvidea, misschien ligt het verschil met andere gebruikers daarin? Ga zo installen, dus we zullen zien of de scherm-rariteiten zich nog voordoen als er vanaf de HD gedraaid wordt!

minoverta

  • Gast
raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/19, 13:47:26 »
Citaat van: janwillembol
Draaien vanaf de Live CD gaf mij precíes hetzelfde als jou Minoverta! Heb geen ATI kaart, maar een Nvidea, misschien ligt het verschil met andere gebruikers daarin? Ga zo installen, dus we zullen zien of de scherm-rariteiten zich nog voordoen als er vanaf de HD gedraaid wordt!
Ik heb ook een videokaart met een nvidia chipset (GeForce 6200). Gelukkig laat dit probleem zich alleen via de liveDVD zien :cool: Geinstalleerd werkt mijn Ubuntuutje uitstekend :)

raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/19, 13:49:08 »
Citaat van: minoverta
Citaat van: Summer of 69
Hallo,
Heb de livecd gebrand en opgestart .
alles normaal tot de bestanden zijn geladen. Dan wordt blijkbaar het scherm uitgeschakeld. Na even wachten "ctrl-alt-del" en alles start normaal op. Dit bericht komt van de  livecd.
raar hé ;)
Same problem here! Vlak nadat de bestanden zijn geladen, via de Live-DVD, schakelt het scherm uit. Echter, nadat ik een toets heb aangeraakt, wordt het scherm weer ingeschakeld en sta ik vervolgens in de desktopomgeving. Geen probleem verder, behalve als ik te lang wacht met het indrukken van een toets, dan krijg ik een "Daemon" melding dat.......????? (weet het niet precies meer). Oke, for me the Live is DVD is just for fun, 'k installeer via de Live DVD toch altijd in text modus.

Afin, In en adem wil ik nog even zeggen dat ik met deze 7.10 versie, na de installatie, helemaal vrolijk ben geworden. Alles werkt out of the box!!! Heb al veel distro's geprobeerd waaronder de laatste OpenSUSE 10.3 en Mandriva 2008 but this one rules the world!!!! :P
Onder welke hardware draai je gutsy. Mijn config (zie handtekening - asus commando, intel C2D E6600) scheen problemen op te leveren met die jmicron controller v/d intel chipset P965. Voorzichtigheid is de boodschap. Momenteel draait die alleen op WinXP maar dat wil ik snel veranderen, liefst zonder problemen ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

minoverta

  • Gast
raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/19, 13:54:14 »
@Summer of 69

Abit (Socket 478) IS7-E2/Intel P4 (SSE2/SSE3) 2.85GHZ/1GB/GeForce 6200/Maxtor 160GB

raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/19, 13:54:56 »
Btw, HIER staat de iso nog altijd op 16/10 ??
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/19, 13:58:36 »
Citaat van: minoverta
@Summer of 69

Abit (Socket 478) IS7-E2/Intel P4 (SSE2/SSE3) 2.85GHZ/1GB/GeForce 6200/Maxtor 160GB
tja, das iets ouder. Ik heb feisty draaien op een AMD 1700+ MB MSI KT3 UIltra2 (socket 462) nvidia MX 440 - 512MB.
Draait als een sneltrein :)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/19, 13:59:55 »
Citaat van: Summer of 69
Btw, HIER staat de iso nog altijd op 16/10 ??
Dat klopt, dat is overal zo :)
De iso van de 16e is blijkbaar goedgekeurd als definitieve versie.

raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #15 Gepost op: 2007/10/19, 14:12:15 »
Citaat van: Johanvd
Citaat van: Summer of 69
Btw, HIER staat de iso nog altijd op 16/10 ??
Dat klopt, dat is overal zo :)
De iso van de 16e is blijkbaar goedgekeurd als definitieve versie.
Niet overal zo HIER NIET
HIER OOK NIET
:)
ow sorry, blijkbaar zelfde link :(
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

minoverta

  • Gast
raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #16 Gepost op: 2007/10/19, 14:25:11 »
Citaat van: Summer of 69
Citaat van: minoverta
@Summer of 69

Abit (Socket 478) IS7-E2/Intel P4 (SSE2/SSE3) 2.85GHZ/1GB/GeForce 6200/Maxtor 160GB
tja, das iets ouder. Ik heb feisty draaien op een AMD 1700+ MB MSI KT3 UIltra2 (socket 462) nvidia MX 440 - 512MB.
Draait als een sneltrein :)
Ik hoop wel dat die sneltrein netjes op de rails blijft :D:D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #17 Gepost op: 2007/10/19, 14:31:08 »
Hier wel:
http://nl.releases.ubuntu.com/gutsy/
Hier ook:
http://releases.ubuntu.com/gutsy/

Dat zijn een paar officiële download lokaties, dus ik neem aan dat dat wel goed is :)

raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #18 Gepost op: 2007/10/19, 16:37:15 »
Citaat van: Johanvd
Hier wel:
http://nl.releases.ubuntu.com/gutsy/
Hier ook:
http://releases.ubuntu.com/gutsy/

Dat zijn een paar officiële download lokaties, dus ik neem aan dat dat wel goed is :)
helaba, alleen de torrent staan op 18/10, de iso's op 16/10
Is al heel de tijd zo. Alleen op ftp://ftp.easynet.be/ubuntu-iso/ staan de iso's op 18/10
Moet opletten dat ik de final releases heb hé ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline Hanssun

  • Lid
raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #19 Gepost op: 2007/10/19, 18:44:11 »
Citaat van: Summer of 69
Citaat van: Kevf
hetzelfde probleem hier. Opstarten in safe graphics mode bood de oplossing. Toevallig ook een ati kaart?
waarom in safe mode, gewoon en "ctrl-alt-del" werkt ook :)
neen, geen ati kaart - nvidia 8500GT
Ik heb ook een Nvidia 8500 GT en bij mij is alles goed gegaan en alles draait toppie hier , ik heb gewoon de live cd gebruikt , ik heb alleen de instellingen moeten aanpassen in systeem-beheer-screen and graphic preferences dan naar graphic card en veranderd in Geforce 8 series , en ik heb  ook meteen even mijn lcd scherm aangepast op fabrikant en type scherm en alles doet het geweldig.

Gr Hans

raar trekje van live cd gutsy
« Reactie #20 Gepost op: 2007/10/20, 07:42:01 »
@Hanssun
Bedankt voor de info; Ik heb ook xubuntu 7.10 gedownload. Ga eerst een install doen op m'n ouwe trouwe AMD 350 (draait nog op Edgy)

Gr guy
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk