Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution Mail  (gelezen 828 keer)

Offline Opa Gie

  • Lid
Evolution Mail
« Gepost op: 2013/06/08, 08:18:02 »
Help !

Gisteren is de laptop van mijn echtgenote (die op Ubuntu 10.04 LTS werkte) gecrashed. Omdat ik hier een NAS heb draaien, stonden er géén data op de PC zelf, behalve de mails van de verschillende accounts op deze PC. Al deze accounts (3 stuks) werkten met Evolution Mail. Ik kan de Hard Drive via een SATA HDD docking station lezen, en kan dus de .Evolution mappen en submappen zien. Een recente Backup van de mail & contactgegevens (van de verschillende accounts) heb ik spijtig genoeg NIET.

Hoe ga ik best te werk om op een nieuwe PC met een clean install van Ubuntu 13.04 én Evolution, en onder dezelfde accountgegevens, de volledig inhoud (mails + contacten) te recuperen van de oud HD ?

Hopelijk kan iemand mij heldere en duidelijke instructies bezorgen. Ik ben een door-de-weekse gebruiker en zeker géén held in de terminal mode...

Bij voorbaat hartelijke dank

Opa Gie

Re: Evolution Mail
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/08, 11:20:17 »
Oei, dat gaat erg moeilijk worden want veel mensen zeggen dat de versie van Evolution in 12.04 en hoger (dus ook 13.04) moeilijk kan omgaan met gegevens uit de oude Evolution...

Offline Dave

  • Lid
Re: Evolution Mail
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/09, 15:53:30 »
Evolution heeft z'n data nogal verspreid staan maar wel een eigen backup functie.
Wanneer je die niet gebruikt?
Kunt proberen nw accounts aan te maken en de nieuwe map met de email overschrijven met de oude.
Of afhankelijk van de provider alle email opnieuw downloaden.
online pop uitschakelen en weer aanzetten voldoet dan.

Offline Opa Gie

  • Lid
Re: Evolution Mail
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/14, 14:20:40 »
Dit bericht mag gesloten worden. Ik heb op de nieuwe laptop Thunderbird mail geinstalleerd, en het was mogelijk om de oude mbox files van de oude HD te verplaatsen naar de geschikte Thunderbird mappen. Géén enkele mail verloren, dus alles OK. In elk geval bedankt voor de gegeven input.

Gie

Offline Opa Gie

  • Lid
Re: Evolution Mail
« Reactie #4 Gepost op: 2013/06/14, 14:21:13 »
Dit bericht mag gesloten worden. Ik heb op de nieuwe laptop Thunderbird mail geinstalleerd, en het was mogelijk om de oude mbox files van de oude HD te verplaatsen naar de geschikte Thunderbird mappen. Géén enkele mail verloren, dus alles OK. In elk geval bedankt voor de gegeven input.

Gie

Offline Dave

  • Lid
Re: Evolution Mail
« Reactie #5 Gepost op: 2013/06/17, 00:43:42 »
mail van Evolution kon zo in Thunderbird gezet worden?
Breaking news wat mij betreft.

Zou graag horen hoe dit precies gedaan is dan als niet teveel gevraagd?


Offline vanadium

  • Lid
Re: Evolution Mail
« Reactie #6 Gepost op: 2013/06/24, 20:38:59 »
De oudere versies van evolution (zeker nog die in 10.04) gebruikten eenzelfde mbox formaat voor het opslaan van email als thunderbird. Zo heb ik ook indertijd mijn email uit evolution naar thunderbird overgebracht.. Ik denk dat evolution tegenwoordig het sqlite3 databaseformaat gebruikt voor het opslaan van email. Zomaar rechtstreeks de databestanden overnemen gaat niet meer.