Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Rhythmbox  (gelezen 1621 keer)

[opgelost]Rhythmbox
« Gepost op: 2011/06/26, 20:35:26 »
L.S.

Ik gebruik onder Debian (6.0.2) Rhytmbox (0.12.8), maar ik krijg geen albumhoezen te zien, zoals in Banshee. Dit was ook al zo onder Ubuntu en Mint. En omdat Banshee andere problemen vertoont die lastiger te tackelen zijn ben ik op zoek naar een manier om de Rhytmbox volledig werkend te krijgen. Iemand een idee?

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/06/29, 15:31:30 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Rhythmbox
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/26, 20:44:30 »
Dat werkte bij mij in Ubuntu 10.10 ook niet inderdaad. Heb toen maar, voor de albums waarbij geen hoes werd getoond, handmatig de plaatjes gezocht, albumart.jpg genoemd en dan in de map plaatsen van het album. Toen waren ze er wel, maar dat is niet echt een mooie oplossing natuurlijk. Misschien dat dit werkt: http://www.omgubuntu.co.uk/2010/10/albumartsreach-plugin-rhythmbox/
« Laatst bewerkt op: 2011/06/26, 20:46:47 door erik1984 »

Re: Rhythmbox
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/26, 21:15:29 »
Ik gebruik bij Debian gmusicbrowser, hiermee heb ik wel de hoesjes. Wanneer er geen afbeelding getoond wordt hoef je op de plaats waar normaal de hoesje komt op de rechtermuisknop te drukken. Daar zit de optie dat hij met google zoekt naar een hoesje. Er wordt geen browser gestart maar krijg je een aantal afbeeldingen en daar kun je dan uit kiezen. Een nadeeltje kan zijn dat het programma nog niet vertaald is.


Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

DarkEra

  • Gast
Re: Rhythmbox
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/26, 22:19:16 »
Een ander voordeel van gmusicbrowser is dat hij de afbeelding dan ook direct opslaat in de map van het desbetreffende album.

Re: Rhythmbox
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/29, 10:05:46 »
Goeie tip dat van die Gmusic! Het enige wat nog niet lukt is het importeren van albumhoesjes. Gaat dat automatisch (wat ik mag hopen) en welek setting moet ik daarvoor kiezen?
Ook valt het me op dat ik de meldingen (van nummers) onder op het scherm krijg, terwijl ik ze liever boven heb. Wat daarvoor te doen?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Rhythmbox
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/29, 10:35:00 »
Ik kan het mis hebben, en wellicht is er misschien nog een andere instelling voor maar dit is de manier zoals ik het doe wanneer er geen hoesje getoond wordt. Op de thumbnail hieronder staat het hoesje (bloemetje). Als op deze plaats geen hoesje staat (dus bij de sterretjes) klik je daar met de rechtermuisknop en dan staat er iets van dat hij moet zoeken met google. Het programma laat je dan een aantal plaatjes zien van de hoezen, de een in betere kwaliteit dan de andere. Kijk wel even of bij 'Main ->settings -> (tabblad) plugins  de picture finder aangevinkt staat.



Eenmaal gekozen slaat hij het automatisch op en heb je er geen omkijken naar.

Wat betreft het 2e gedeelte van de vraag, is dit niet in te stellen bij: Main -> Settings -> (tabblad) Layout?
Hier kun je het uiterlijk e.d. aanpassen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Rhythmbox
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/29, 10:55:00 »
Geen bloemetjes voor mij Theo; wel picture finder aangevinkt. Misschien wil je doorgeven wat je hebt staan bij Settings-Layout, bij 'Player window layout'. Ik heb daar Playlist, Library & Context staan. Al wel alle andere opties geprobeerd, maar snel, edoch zonder resultaat.

(Mooi info schermpje op het bureaublad trouwens; hoe doe je dat?)

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Rhythmbox
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/29, 11:33:04 »
Bij mij staat bij Player window layout: Itunes like.
                     Browser window layout: Browser
                     Tray tip window ...: info
                     Full screen layout : default fullscreen
                     Search window layout: search

Show tray icon aangevinkt en de rest zo gelaten (niets aangevinkt).

Het bloemetje is een hoes van een album dat op dat ogenblik afgespeeld werd, hier kan dus ook wat anders staan.
Als daar geen hoesje te zien is (naast de sterretjes) kun je daar met de rechtermuis-knop drukken om 1 op te halen.

Het info-schermpje is conky, deze is in synaptic te vinden.
Eenmaal geïnstalleerd moet je een .conkyrc in je homedirectory zetten. Er zit een voorbeeld configuratie bij, maar op het internet (en ook in dit forum onder Etalage) zijn mooiere voorbeelden te vinden.
Bij mij wordt hij gestart in OpenBox, en ik weet niet wat jij als werkomgeving gebruikt (Gnome? Kde? XFCE?) maar dan moet hij toegevoegd worden bij automatisch starten. Bij Gnome kun je dat doen bij 'Systeem -> Voorkeuren -> Opstart-toepassingen. De rest weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Rhythmbox
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/29, 15:31:07 »
Het is gelukt met die covers. Het grappige is dat Rhythmbox ze nu ook ophaalt uit de directory. Ik denk dat ik toch Gmusicbrowser zal blijven gebruiker.
Dat conky moet ik nog eens uitzoeken onder mijn Gnome desktop.

Bedankt zover.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Rhythmbox
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/29, 15:53:08 »
Het is gelukt met die covers. Het grappige is dat Rhythmbox ze nu ook ophaalt uit de directory. Ik denk dat ik toch Gmusicbrowser zal blijven gebruiker.
Dat conky moet ik nog eens uitzoeken onder mijn Gnome desktop.

Bedankt zover.


Klopt, gmmusicbrowser haalt de cover op en zet hem in het mapje. Als ze er eenmaal staan gebruikt Rhythmbox deze ook.
Veel succes nog met conky en graag gedaan.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: [opgelost]Rhythmbox
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/29, 20:08:36 »
Toch nog een klein vraagje: weet je/iemand nog een manier om gmusicbrowser slechts als icoontje (in het bovenpaneel) op te laten starten bij het starten van de PC zoals mogelijk is bij Rhytmbox? Nu start het programma schermvullend op en dat is dus niet wat ik wil.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.