Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met installatie aMSN  (gelezen 734 keer)

Problemen met installatie aMSN
« Gepost op: 2007/12/13, 10:31:13 »
Ik werk met Ubuntu 7.10 en wilde aMSN installeren.  Daar waren extra packages voor nodig, o.a. TCL. Die heb ik geïnstalleerd en daarna kon ik aMSN installeren, hetgeen is gelukt. Als ik online wil gaan, wil aMSN nog een package installeren (TLS, tls-1.5.0-linux-x86.tar.gz) maar dat lukt niet, waarschijnlijk omdat de Url niet klopt. Ik heb het met de hand gedownload en uitgepakt. Ik zit nu met een directory tls 1.50 op mijn desktop met 3 files er in maar wat moet ik daar mee? Ik kreeg voor het downloaden de melding "the path to the library directory should be specified in the Preferences window (ex: /opt/tls/lib) maar wat moet ik daarmee? De directory /opt is overigens leeg, en ik heb daar maar tls/lib aangemaakt, in beide directories de 3 files uit de tls package. Maar als Lunux-beginner weet ik het nu ook niet meer.
Vast bedankt voor jullie hulp.
Mvg,
Fokke Nauta

Offline Rulus

  • Lid
Problemen met installatie aMSN
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/13, 10:37:33 »
Je maakt het allemaal veel te moeilijk, lees dit eens: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/gebruik/softwareinstalleren/

aMSN kan je gewoon installeren via Toepassingen > Toevoegen/verwijderen of via Synaptic.

Problemen met installatie aMSN
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/13, 10:51:06 »
Dank je. Ik had niet in de gaten dat ik aMSN ook via Synaptic kon installeren. Heb het net gedaan en het werkt.

eldoo

  • Gast
Problemen met installatie aMSN
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/23, 18:00:58 »
Handige tip , werkt bij mij nu ook.

Alleen als ik mail wil halen krijg ik: kan het prog. mozilla $URL niet starten .
Hoe , waar moet ik iets instellen?

ben ook een beginner,
Groet Eldoo

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Problemen met installatie aMSN
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/23, 20:30:46 »
Je moet dan in de instellingen van Amsn op zoek gaan naar het programma dat gebruikt moet worden om internetlinks te openen. Dat staat nu ingesteld als mozilla $URL
Dat moet je veranderen in firefox $URL