Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: inlogscherm na suspend zonder theme  (gelezen 658 keer)

inlogscherm na suspend zonder theme
« Gepost op: 2008/01/03, 14:49:13 »
Sinds een tijdje heeft het inlogscherm dat te zien is na een suspend geen GTK-theme meer. Hoe is dit aan te passen?
Het gaat om een Ubuntu (niet Xubuntu) Feisty systeem met XFCE, XGL en Beryl.


Offline siegi

  • Lid
inlogscherm na suspend zonder theme
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/03, 15:35:30 »
Je hebt waarschijnlijk een speciaal thema voor jezelf lokaal geïnstalleerd. In /home/gebruiker/.themes
Als je wil dat ook programma eraan kunnen die onder root draaien moet je de themas kopieren naar /usr/share/themes .
Dit kan je doen met gksudo nautilus.
Of met een simpele terminal opdracht
sudo cp -r /home/gebruiker/.themes/* /usr/share/themes/

inlogscherm na suspend zonder theme
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/03, 17:31:59 »
Citaat van: siegi
sudo cp -r /home/gebruiker/.themes/* /usr/share/themes/
Heb het uitgevoerd (met gebruiker vervangen door mijn eigen login), computer opnieuw opgestart, opnieuw suspend maar ik blijf bovenstaande scherm zien. Niet dat het zo'n enorme issue is maar toch..

Het vreemde is dat ik soms helemaal geen loginscherm krijg maar direct ingelogd ben na een suspend. Als ik vanuit mijn gnome sessie suspend doe dan zie ik soms wel en soms geen loginscherm bij aanzetten, maar als het te zien is dan heeft het het GTK thema van mijn gnome sessie.  Verder zag ik eerder altijd mijn theme zonder iets naar /usr/share/themes te kopieren.

Om bij gksudo gestarte programma's mijn theme te zien:

sudo rm -rf /root/.fonts
sudo rm -rf /root/.icons
sudo rm -rf /root/.themes
sudo ln -s /home//.fonts /root/
sudo ln -s /home//.icons /root/
sudo ln -s /home//.themes /root/

Dit werktvoor (gk)sudo maar heeft geen invloed op bovenstaande loginscherm.

inlogscherm na suspend zonder theme
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/04, 23:25:31 »
Na een keer met m'n Gnome sessie ingeloggen, en weer met m'n XFCE+XGL sessie zie ik weer mijn GTK thema in het inlogscherm. Het zal dus iets met sessies te maken hebben. Een beetje vaag maar ik beschouw het maar als opgelost.