Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: epson wf-7620  (gelezen 494 keer)

epson wf-7620
« Gepost op: 2015/04/01, 13:55:22 »
Bij ons op de zaak staat een epson wf-7620 netwerkprinter.
Installatie leek vlekkeloos te gaan. De drivers voor de 7525 werden gebruikt. dat zijn de hoogsten uit de lijst.
Epson zelf geeft ook aan dat deze drivers voor linux voldoen voor de 7620
Toch gaat het nog fout,
Na een printopdracht  komt er wel papier uit de printer maar er staat geen print op.
Bij de opdracht voor een test-page blijft de printer blanko papier spugen tot je hem onderbreekt.
Op de pc krijg ik de foutmelding connecting to device.
Van de instellingen wordt ik niet wijzer. ze zeggen me niks.
Dit is voor mij voor het eerst dat ik een netwerkprinter installeer en er naar probeer te printen.

Kan iemand mij van advies dienen voor de juiste instellingen?

alvast dank
Peter
Gemiddeld leeft een mens 28000 dagen.
Eigenlijk ook maar weinig...

Offline EZ-man

  • Lid
Re: epson wf-7620
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/01, 15:20:50 »
Meer informatie gewenst. Is de computer draadloos verbonden met de printer?
   En heb je ook een printerstatus rapport laten maken (zoals bv te zien is aan het einde van deze video) ?
http://www.epson.com/cgi-bin/Store/support/SupportShowVideo.jsp?BV_UseBVCookie=yes&oid=233680&void=260981

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: epson wf-7620
« Reactie #2 Gepost op: 2015/04/01, 23:41:33 »
Hoi Peter,

Ik heb hier thuis ook een Epson A3+ printer. Wel een heel ander type en ook geen netwerkprinter.

Om te beginnen hebben we eerst wat meer informatie nodig over jouw computer en speciaal jouw computersysteem. Hoe is die printer verbonden? Heb je escputil geïnstalleerd? En is jouw printopdracht op A4 papier?

Jouw probleem heb ik namelijk ook onder Xubuntu 14.10 (op meerdere computers) als ik op die Epson geen A3 maar A4 of nog kleinere formaten print. Wat er gebeurt via het netwerk weet ik niet, ik heb geen netwerkprinter.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: epson wf-7620
« Reactie #3 Gepost op: 2015/04/02, 08:27:34 »
dank voor jullie reactie.
Ik heb vandaag een thuiswerkdag dus kan het pas volgende week verder uitproberen.

Ik ben met de laptop en een kabel verbonden aan de router en de printer ook.
De printer heeft 2 lades, en er werd "geprint" vanuit de a4 lade.
Wat overigens wel lukte was een inkttestpage. Er kwam braaf een a4tje uitgerolt met een overzichtje van alle kleuren.
Maar de gewone testpagina spuugt blanco papier.
Heel raar, want ergens krijgt de printer dus wel iets van een opdracht binnen.
Op de display van de printer staat ook vermeldt: verwerking van printopdracht ...

volgende week verder.

Groet,
Peter
Gemiddeld leeft een mens 28000 dagen.
Eigenlijk ook maar weinig...