Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flirx programma installeren?  (gelezen 342 keer)

Offline wolu

  • Lid
Flirx programma installeren?
« Gepost op: 2016/12/22, 13:27:48 »
Wil graag het programma Flirc op de computer  hebben, Hoe installeer ik dat?  Flirc is software van Flirc-tv om een afstandsbediening te  programmeren.
Iemand die weet  hoe dat moet.  Ben een nieuwe Ubuntu 16.04 gebruiker.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Flirx programma installeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/22, 13:50:10 »
Hallo wolu,

Flirx biedt twee mogelijkheden voor installatie op haar  downloadpagina, maar dat is voor een beginner inderdaad nogal lastig.

De tweede mogelijkheid is dan via een ppa, maar in hoeverre dat verstandig is te gebruiken is de vraag. Het gebruik van een ppa dit niet goed in elkaar zit kan heel je installatie in de war schoppen.

Ik begrijp dat deze software alleen nodig is om je afstandsbediening in te stellen. Dan zou ik zeggen, doe dat dan via een aparte PC of aparte installatie. Is dat een denkbare oplossing? Dan leggen we uit hoe dat werkt met die ppa instellen.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline wolu

  • Lid
Re: Flirx programma installeren?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/22, 14:11:51 »
Hallo wolu,

Flirx biedt twee mogelijkheden voor installatie op haar  downloadpagina, maar dat is voor een beginner inderdaad nogal lastig.

De tweede mogelijkheid is dan via een ppa, maar in hoeverre dat verstandig is te gebruiken is de vraag. Het gebruik van een ppa dit niet goed in elkaar zit kan heel je installatie in de war schoppen.

Ik begrijp dat deze software alleen nodig is om je afstandsbediening in te stellen. Dan zou ik zeggen, doe dat dan via een aparte PC of aparte installatie. Is dat een denkbare oplossing? Dan leggen we uit hoe dat werkt met die ppa instellen.

groet,

Just

k zal het op een andere pc doenlunix is nog wat moelijk voor mij. heb al geproberd met de terminal maar ook niet gelukt.  b.v.d  mvg wolu

Offline wolu

  • Lid
Re: Flirx programma installeren?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/22, 14:30:31 »
Bedankt voor de snelle reactie
Had op de terminal geprobeerd, maar niet gelukt. Heb inmiddels maar  op de windows pc gedaan .

mvg

Wolu

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Flirx programma installeren?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/22, 16:01:00 »
Hoi Wolu,

OK. Is het dus gelukt met die afstandsbediening instellen, begrijp ik?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline wolu

  • Lid
Re: Flirx programma installeren?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/23, 10:30:36 »
Ja klopt op de Windows 10 PC heb ik daar geen problemen mee.

Lunix is beetje nieuw voor me, maar de standaard dingen  daar red ik me wel mee.

Fijne feestdagen

mvg.

Wolter


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Flirx programma installeren?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/23, 11:40:52 »
Hoi Wolter,

Ik kan me het wel voorstellen. De terminal is niet moeilijk, maar wel heel anders.

De opdrachten tik je beter niet over, maar kopieer je van de tekst op de webpagina. Om je een idee te geven geef ik een voorbeeld met een ongevaarlijke opdracht.

Die geeft je de vrije ruimte op je Linux en meer niet:

df -h
Geef de toetscombinatie Ctrl+Alt+T. Kopieer de opdracht en plak hem in de terminal. Ja, dat gaat niet met Ctrl+V, hè. Doe dat met een Shift erbij: Ctrl+Shift+V. Of doe het via het menu. Dan krijg je zoiets:



Bij de pijl zie je mijn harde schijf. Een SSD met iets meer dan 107 GB ruimte, waarvan 18% in gebruik.

Snap je hem?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021