Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Remote desktop naar een windows2003 server in /console modus  (gelezen 1219 keer)

Offline B3rt

  • Lid
Remote desktop naar een windows2003 server in /console modus
« Gepost op: 2007/05/20, 13:28:46 »
Ik ben langzaam aan het overstappen van Windows naar Linux (Ubuntu 7.04), ik kom in de praktijk nogal wat dingen tegen die ik mis in Ubuntu of die ik niet kan vinden.

Ik werk bv regelmatig via Remote Desktop op diverse Windows2003 servers, OK Remote desktop kan en werkt ook prima in Ubuntu echter ik mis de  /console optie.

De standaard verbinding maakt een normale verbinding open en je ziet dus niet "echt" de desktop van de server, op de server draaien bv programma's welke een console open hebben staan waarin informatie komt te staan (bv foutmeldingen) en waar je soms commando's moet ingeven. Om dit te kunnen moet je via XP een /console mee geven in de opstart link om als beheerder in te loggen, doe je dit niet dan zie je deze schermen niet.

Deze optie kan ik dus nergens vinden de RDP client die Ubuntu aanbied, de rdp client in ubuntu kan alleen maar als "gebruiker" inloggen maar niet daadwerkelijk op de echte desktop via /console

Herkend iemand dit en weet er misschien een oplossing voor?
Nu moet ik elke keer weer opstarten naar XP om deze functie te gebruiken.
(ohja, aan de server zijde kan en mag niets worden veranderd, dus geen vnc of andere remote tools, er is bewust voor dit protocol gekozen)

dennes

  • Gast
Remote desktop naar een windows2003 server in /console modus
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/20, 19:26:37 »
Je kunt in de RDP client op het tabblad 'performance' de optie aanvinken 'attach to console'. Hiermee log je in op de console sessie op de w2k3 server.

Groeten,
Dennes

busje

  • Gast
Remote desktop naar een windows2003 server in /console modus
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/23, 08:23:44 »
Ik draait ubuntu 7.10 en heb netwerk met een vista pc en een xp prof via ubuntu naar vista en xp kan ik makkelijk inloggen en zelf met remote  admin de pc's overnemen.
 
Hoe kan ik inloggen op mijn ubuntu  vanuit xp of vista ze liggen alle drie in het zelfde netwerk (vb buzzy)
ik heb geprobeert met mijn logon en pas van ubuntu maar het lukt niet .

Walter

Offline psyghotic

  • Lid
Remote desktop naar een windows2003 server in /console modus
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/28, 20:09:55 »
open vnc server op je ubuntu configureren, zit er standaard bij.
administration - remote access (kan iets anders noemen, maar zit hier ergens)
en dan vnc client op xp of vista installeren en connecteren naar ubuntu met gegevens die je in ubuntu opgegeven hebt