Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Camera werkt niet bij Skype in 10.04  (gelezen 1424 keer)

Offline John K

  • Lid
Camera werkt niet bij Skype in 10.04
« Gepost op: 2012/03/08, 17:52:34 »
Ik heb al tijden een probleem met de camera (2 verschillende) en skype. Het probleem is begonnen na installeren 10.04. Ik heb het volgende geprobeerd;

sudo LD_PRELOAD=/usr/lib/libv4l/v4l1compat.so skype

maar dan krijg ik alleen stilstaand beeld, camera bevriest.

Nu is skype toch een veel gebruikt programma, dus ik begrijp niet waarom dit probleem zo weinig aan de orde komt.

Is er een manier om te checken of de camera uberhaupt werkt?

Groet John

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Camera werkt niet bij Skype in 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/08, 17:55:14 »
Skype voor Linux wordt slecht onderhouden sinds Microsoft Skype heeft opgekocht.... Zal geen toeval zijn.

Probeer eens Google Talk? Kan hetzelfde als Skype en werkt perfect.... Daarmee kun je gelijk bepalen of het aan je camera ligt. Werkt alles prima in Google Talk, dan ligt het dus niet aan je camera of je besturingssysteem.
http://www.google.com/talk/intl/nl/

Offline John K

  • Lid
Re: Camera werkt niet bij Skype in 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/08, 17:57:15 »
Dan heb ik pech, ik gebruik uit principe geen google, ook niet als zoekmachine. heb dus ook geen google mail etc. Is er een skype vervanger waarmee ik toch nog m'n skype contacten kan bereiken (met video)? Houd ook niet van microsoft.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/08, 18:02:59 door John K »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Camera werkt niet bij Skype in 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/08, 18:02:00 »
Alle respect voor jouw keus, natuurlijk....

Zelf ben ik nogal een Google-fan. En ik gebruik Google Talk dagelijks; ik vind het een geweldig instrument voor videokletsen. Google besteedt duidelijk ook veel zorg aan de Linuxversie. De geluid- en beeldkwaliteit zijn bij mij perfect, en dat met een Aldi-setje van 15 euro....

Offline John K

  • Lid
Re: Camera werkt niet bij Skype in 10.04
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/08, 18:08:59 »
Maar als het beeld bevriest, heeft dat niet meer te maken mer 'rendering' of zo?

Re: Camera werkt niet bij Skype in 10.04
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/08, 23:13:06 »
John, welk merk en type camera is het? Open ook eens een terminal(onder Hulpmiddelen) en type lsusb (eerste letter is een kleine L) en geef een ENTER, dit met aangesloten camera. Kan je de uitkomst hier plaatsen? Als de juiste driver niet geladen word voor de camera chip kan je ook stilstaande beelden krijgen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline John K

  • Lid
Re: Camera werkt niet bij Skype in 10.04
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/12, 12:47:29 »
Exuces, zie het bericht nu pas, zal het straks even doorgeven wat de uitkomst is. Het gekke is wel dat tot 9.04 alles perfect  werkte met meerdere merken camera's zonder tricks. Dus de camara's (3x verschillende) ligt het niet aan.

Groet John