Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: soort msdos scherm na instal. ubuntu  (gelezen 493 keer)

Offline Gerard3

  • Lid
soort msdos scherm na instal. ubuntu
« Gepost op: 2014/02/07, 06:12:18 »
Tijdens  installatie ging alles goed al heb ik ergens een server moeten kiezen waarvan ik niet wist wat het betekende. Echter na de opstart krijg ik een soort msdos modus alleen dan ws van Linux.  Na de pcnaam staat een vraagteken en dollarteken en en knipperende cursor.  Wat ik dam in moet vullen weet ik niet.  Met een instal.  Van mint had Ik dat niet.  Heb ik een verkeerde versie?

Re: soort msdos scherm na instal. ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/07, 08:06:17 »
Ubuntu zou gewoonlijk met een grafische login moeten starten of meteen naar de desktop door gaan en als het al met een terminal mode start zou het ook eerst een login moeten vragen. Ook dat je ergens een server moet kiezen is mij nieuw.
Kan het zijn dat je Ubuntu-server hebt geïnstalleerd?

Hier kan je de desktop versie downloaden:
http://ubuntu-nl.org/ubuntu/desktop?q=node/93

Offline Gerard3

  • Lid
Re: soort msdos scherm na instal. ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/07, 08:39:15 »
Ik denk dat ik idd een server install heb.  De nl link deed het gisteren niet,  dus heb elders een link gezocht.  Afijn, vanavond de goede downloaden.  Eerst mint weer installeren anders kan ik de goede versie niet downloaden  :rolleyes:

Offline Gerard3

  • Lid
Re: soort msdos scherm na instal. ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/07, 20:40:40 »
Heb nu de goede install. Werkt overigens niet goed. Schermen blijven hangen, en de iso dvd bleef na het branden hangen  bij sumcheck. Heb dat laatste geanuleerd, en installatie is verder goed gegaan.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: soort msdos scherm na instal. ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/07, 20:46:02 »
Als de md5sum niet goed is dan is het bestand niet goed binnengekomen of is er iets niet goed gegaan met branden. Waarschijnlijk heb je daarom ook problemen met de installatie.

Offline Gerard3

  • Lid
Re: soort msdos scherm na instal. ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/07, 20:55:13 »
Nu met herstart werkt het wel. Wacht het wel even af, anders doen we het opnieuw.