Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke versie wordt gestart na (Re)Boot?  (gelezen 234 keer)

Welke versie wordt gestart na (Re)Boot?
« Gepost op: 2016/07/14, 17:19:45 »
In mijn "GRUB-lijst" (Boot + ESC) staan een hele rits versies. Als ik een vorige versie opstart en netjes afsluit, welke versie wordt dan bij de volgende opstart actief? De laatst gebruikte of de meest recente die na een update bovenaan het lijstje staat? 
« Laatst bewerkt op: 2016/07/14, 17:28:34 door Cargamel »
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke versie wordt gestart na (Re)Boot?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/14, 18:34:43 »
Altijd de bovenste, tenzij je de file /etc/default/grub hebt aangepast.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Welke versie wordt gestart na (Re)Boot?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/14, 21:21:08 »
Met andere woorden: als ik een oudere versie heb gestart en weer daarmee wil starten moet ik elke keer zelf mijn GRUB-lijstje langs (BOOT+ESC). Vraag me dan het volgende af (zie ook https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=97277.0):

Probleem met upgrade van versie X (bovenste in de lijst). Kap proces af (POWER OFF) want niks reageert meer, behalve de muis. Start weer op met versie X maar merk dat het systeem niet lekker loopt; sommige processen haperen een beetje en lopen niet lekker door. Herstart met de recovery-versie van versie X. Loopt ook niet helemaal lekker. Herstart met een vorige versie: X-1. Loopt lekker. Sluit systeem na afloop normaal af. Start volgende keer weer normaal op. Versie X begrijp ik nu. Versie X loopt nu zonder problemen, terwijl het eerst niet lekker liep. Hoe kan dat?  ???
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME