Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Java Runtime update  (gelezen 2873 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Java Runtime update
« Gepost op: 2009/11/26, 23:54:52 »
Het artikel JavaUpdaten gaat nog uit van een verouderde update (13).

Sommige forumleden gebruiken ook de Sun versie van de Java Runtime dus heb ik het weer bijgewerkt maar meer dan alleen een versienummer aanpassing:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/JavaRuntime

Direct naar de installatie/update van Sun (veiligheidsupdate):
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/JavaRuntime#Sunwebsite

Ik ben uit gegaan van het Artikel JavaUpdaten van Vistaus maar kan ik denk dat we er nu beter een bredere titel Java Runtime aan kunnen geven.

Het is getest op 8.04.3 LTS en 9.10.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/27, 16:29:57 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Java Runtime update
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/27, 20:14:27 »
Moet dat Terminal-commando uname -r er persé in? Is nogal afschrikkend voor nieuwe gebruikers. Je kunt dat ook grafisch heel snel checken: Help>>>Over Ubuntu

Verder ziet het er erg goed uit :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Java Runtime update
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/28, 00:22:19 »
Moet dat Terminal-commando uname -r er persé in? Is nogal afschrikkend voor nieuwe gebruikers. Je kunt dat ook grafisch heel snel checken: Help>>>Over Ubuntu

Verder ziet het er erg goed uit :)

Vistaus bedankt voor je verbeteringen in de wiki en deze opmerking. Je bedoeld waarschijnlijk 'uname -m'. De pakketbronnen zijn afgestemd op 32-bit of 64-bit maar voor een installatie van de Sun website moet de gebruiker zelf een keuze kunnen maken.

Graag verander ik dit in een grafische variant maar (zonder iets extra's te installeren) zie ik daar geen mogelijkheid voor. Ook Help>>>Over Ubuntu maakt mij niet duidelijk welke installatie ik gebruik. Waar zie jij dat precies?

Bovendien zijn voor de installatie van de Sun website altijd terminalopdrachten nodig zijn (of evenveel veel Alt-F2 opdrachten) en dan is uname -m niet eens de gekste: :P
$ uname -m
i686

Beter als aannemen dat het wel 32-bit zal zijn of iemand het zelf wel weet (in dat geval kan deze opdracht natuurlijk overgeslagen kunnen worden, vandaar de bijgaande uitleg).

Maar je kritiek is niet onterecht: niet iedereen is zo terminal-verslaafd als ik. =D

Ik heb een verwijzing naar artikel "Werken met de terminal" toegevoegd. Bedankt voor je opmerking, nog meer? :)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Java Runtime update
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/28, 20:18:28 »
Graag gedaan :) Op dit moment heb ik geen even geen opmerkingen aangaande het artikel :)