Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeem blijft hangen op hotplug subsystem  (gelezen 658 keer)

Theiooo

  • Gast
Systeem blijft hangen op hotplug subsystem
« Gepost op: 2007/05/26, 23:51:43 »
Ok, ik heb gisteren ubuntu 5.10 geinstalleerd, alles ging goed alleen nu blijft deze hangen op hotplug subsystem. Vervolgens schakeld het scherm van het bruine ubuntu over op een zwart scherm met witte letters. Hier kun je intoetsen wat je wil, er gebeurt verder niets.

Ik heb overigens een notebook: Asus 1,6 centrino processor, 1gig intern geheugen etc. En verder ben ik nieuw met het hele linux-gebeuren.

Als ik een usb apparaat inplug, krijg ik wel netjes te zien wat er ingeplugt wordt, en het zelfde geld als ik deze eruit haalt.

Verder heb ik verschillende dingen geprobeert in de bios (waar ik ook niet heel veel verstand van heb) zoals het uitschakelen van de touchpad etc.

Met ctrl alt f2 intoetsen bij het bruine ubuntu scherm (wat ik gelezen heb bij een relevant probleem op dit forum) weergeeft een zwart scherm met een wit knipperende cursor linkboven. Hier kan ik ook niets meer intypen, ik kan ook niet terug naar het vorige scherm/weet niet hoe dat moet.

Ook heb ik geprobeerd in grub wat te editten met verwijzingen die ook elders op dit forum staat, ook zonder resultaat.

Kortom: ik heb al verschillende fora doorgelezen, ik doe maar wat, niets helpt... help mij!

Systeem blijft hangen op hotplug subsystem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/27, 02:28:53 »
Mijn vraag aan jouw is waarom je een hele oude distro pakt van Ubuntu ??
We zitten al op 7.04 met de naam Feisty Fawn.

Ik stel voor dat je die eens download en probeert alvorens je eindeloos een probleem gaat proberen op te lossen wat in de nieuwste versie misschien al verholpen is.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Systeem blijft hangen op hotplug subsystem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/27, 02:44:17 »
Versie 5.10 wordt sinds 13 april 2007 niet meer ondersteund!!! Dus is onveilig en onverantwoord om deze nog te gebruiken :)

Aanbevolen is 7.10 voor een desktopomgeving en 6.06 LTS voor een stabiele serveromgeving.

Citaat
Er zijn 2 versies van Ubuntu waar u tussen moet kiezen:

    * Ubuntu 7.04 "Feisty Fawn": de nieuwste versie. Kies deze versie indien u van alle nieuwe ontwikkelingen gebruik wilt maken.
    * Ubuntu 6.06 "Dapper Drake" LTS: kies deze versie voor langdurige ondersteuning, tot 3 jaar op de desktop en tot 5 jaar op de server.

Buiten deze 2 versies is er ook nog een tussenversie (Ubuntu 6.10 "Edgy Eft") maar het wordt aanbevolen om 7.04 of 6.06 LTS te gebruiken.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Theiooo

  • Gast
Systeem blijft hangen op hotplug subsystem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/27, 11:52:30 »
Ik heb versie 5.10 inderdaad 2 jaar geleden gekregen voor mijn verjaardag. Ik ben er nu eindelijk mee begonnen. Maar is prima, dan ga ik daar mee aan de slag.

Nog een vraag dan: hoe zit het met 32 en 64 bits? Wanneer kan ik de 64 gebruiken? (Of is deze vraag ook achterhaald?)

In ieder geval bedankt voor de snelle reply!

Theiooo

  • Gast
Systeem blijft hangen op hotplug subsystem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/27, 13:03:49 »
en.... Bedankt! Ik heb 7.04 succesvol naar cd gebrand. Hij is nu aan het installeren!