Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu > Lubuntu  (gelezen 1429 keer)

Kubuntu > Lubuntu
« Gepost op: 2010/02/08, 17:35:27 »
Op de computer van mijn ma heb ik Kubuntu 9.04 geïnstalleerd. De computer is iets te log hiervoor (bv. flash verloopt schokkerig).
Nu zou ik dus graag Lubuntu (9.04 of .10) eropzetten.
Is het voldoende als ik kubuntu-desktop verwijder en lubuntu-desktop installeer? Of zie ik het iets te rooskleurig in?

mvg Lennert

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Kubuntu > Lubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/08, 18:25:18 »
Wanneer je de Lubuntu-desktop installeerd, naast Kubuntu, dan heb je alleen te veel programma's.
m.a.w. je HD is dan eigenlijk voller dan nodig, maar je hoeft die grotere en zwaardere programma's natuurlijk niet te gebruiken.
Je hebt dan echter wel meer configuratie opties, en wanneer jij Kubuntu gewend bent, is dat misschien wel makkelijker.
Je kunt in het aanmeldscherm dan LXDE als default zetten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline ivo

  • Lid
Re: Kubuntu > Lubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/08, 22:39:03 »
Ik begrijp dat Lubuntu nog lichter is dan Xubuntu, klopt dat?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Kubuntu > Lubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/08, 22:43:27 »
Volgens wat ik gelezen heb is dit inderdaad zo, blijkt XFCE zelf zo heel licht niet meer te zijn.
Daarom dat ik het eens wil uittesten. Morgen zal ik me er eens aan wagen. (Eerst mijn ma overtuigen dat ik een experimentje mag uitvoeren...)

Offline ivo

  • Lid
Re: Kubuntu > Lubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/08, 22:59:02 »
Volgens wat ik gelezen heb is dit inderdaad zo, blijkt XFCE zelf zo heel licht niet meer te zijn.
Daarom dat ik het eens wil uittesten. Morgen zal ik me er eens aan wagen. (Eerst mijn ma overtuigen dat ik een experimentje mag uitvoeren...)

Getver, heb ik net mijn XFCE dextop helemaal up and running in de Xubuntu Linke Lucy versie....
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Kubuntu > Lubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/09, 09:18:23 »
XFCE heeft veel meer mogelijkheden, en is dan ook bedoeld voor de nieuwere computers.
Echter is XFCE stukken lichter dan b.v. Gnome en KDE.
LXDE is nog lichter (en dus sneller), maar heeft dan ook minder mogelijkheden.
Voor oude computers (ouder dan b.v. 10 jaar) is LXDE een goede keuze.
Zie het als een alternatief voor Win-95/98, maar dan up-to-date.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Kubuntu > Lubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/09, 14:02:29 »
Eventjes een update:

Ik heb een upgrade gedaan van kubuntu 9.04 naar 9.10, dat beviel niet helemaal (wilde niet meer verder dan het inlogscherm opstarten
Daarna via recovery mode opgestart met netroot en lubuntu-desktop geïnstalleerd. Nu wil hij wel weer verder opstarten, met lxde, maar bevalt niet volledig. Dwz: er is blijkbaar nog te veel kde 'rotzooi' achtergebleven.
Nu zou ik dus graag een verse install van lubuntu doen.
Het probleem waartegen ik aanloop: de PC wil niet meer opstarten vanaf CD of USB (zowat elke mogelijk in het BIOS uitgetest).
Mijn vraag: is het mogelijk om die verse install uit te voeren vanuit netroot - modus?