Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos  (gelezen 1033 keer)

squanto

  • Gast
Draadloos
« Gepost op: 2008/11/27, 19:47:08 »
Hallo mensen,

Allereerst waaauw  O0 , das wat anders dan windows als je het in werking krijgt  >:D

Heb wat zitten surfen om de problemen met draadloos optelossen en het is gelukt maar vraag me niet hoe  ;) , heb de tutoral gebruikt in een eerdere topic (van wie weet ik niet meer :-( srry )

Nu heb ik toch een vraagje , als ik opnieuw opstart moet ik dan elke keer handmatig mijn draadloze verbinding opzetten of kan dat ook automatisch ??

Nog een vraagje , kan het zijn dat als je windows slecht afsluit ? (heb dualboot windows vista ultimate) dat je Ubuntu ook een foutmelding krijgt ? heb het niet kunnen opschrijven want het was maar een keer gebeurt tot nu toe !

Nog een vraagje , Ik heb geluid als ik mijn boxen aansluit op de boxingang (rood,blauw en groen) maar als ik deze niet insteek heb ik geen geluid uit mijn boxen van mijn laptop !?moet ik die ergens aanzetten ofzo via een optie ofzo ??

Nog een vraagje , welke antivirus hebben jullie want daar zie ik niets over ?

alvast bedankt iedereen !!

Re: Draadloos
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/27, 20:16:24 »
Ik kom alleen maar ff op het virus gebeuren:
Je hebt geen virusscanner nodig op ubuntu. Je kan om je windows pc's in het netwerk wat veiliger te stellen clamtk gebruiken.
Toepassingen->Installeren/verwijderen zoeken naar virus
Er zijn wel wat tips voor veilig gebruik van je ubuntu:
1. Installeer niet lukraak van het web gebruik synaptic (Systeem->beheer->synaptic pakketbeheerder
2. Geen onbetrouwbare softwarebronnen toevoegen
3. Kies een goed wachtwoord voor je account

En dan kan je helemaal niks gebeuren ;)

Draadloos is vreemd heb je je wachtwoord laten onthouden voor je wlan?
Wat voor kaart heb je, en welke versie van Ubuntu?

Windows slecht afsluiten. Voor zover ik weet krijg je geen melding als windows fout afgesloten is in Ubuntu.
Ze werken als het goed is apart.
Misschien als je het via wubbi geinstalleerd heb (zie dit als het opstarten van ubuntu door windows)
Dan is de vraag hoe heb je ubuntu geinstalleerd, draaide windows tijdens de installatie of kreeg je de live omgeving van ubuntu om te installeren.
Als wubi in het configuratiemenu->software in windows staat.

Ik wens je veel suc6 (ben ook niet zo lang geleden overgestapt) Je kan alles aanpassen aan je persoonlijke voorkeur door screenlets de awn browser conky.
Dat vind ik een groot voordeel van Ubuntu
 
« Laatst bewerkt op: 2008/11/27, 20:23:41 door Dennisgroot »

squanto

  • Gast
Re: Draadloos
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/27, 20:34:48 »
Hey Dennisgroot

Heb een laptop van acer en card is Atheros en nu werkt het perfect (tot nu toe)
Aanpassen is een kwestie van tijd nodig , zelfde als xp naar vista , gewoon wennen  =D

Neen als mijn laptop opstart kan ik kiezen tssn twee opstartopties Windows vista ultimate of Ubuntu !
Neen had geinstaleerd en terug opgestart en daarna was Ubuntu geinstalleerd
Deze link was het "http://www.ubuntu.com/getubuntu/download"

quote "Je kan alles aanpassen aan je persoonlijke voorkeur door screenlets de awn browser conky" wat bedoel je hiermee , srry ben nog nieuw hierzo

maar nogmaals bedankt

Digibeetje

  • Gast
Re: Draadloos
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/28, 14:15:32 »
Anti Virus is niet nodig voor Linux maar als je een CD of DVD voor Windows of andere wilt maken
zou je via Toepassingen,  Installeren / Verwijderen en dan Anti Virus in tikken en je kreeg de Avast versie gratis aangeboden.

Dus die werkt goed  en veilig onder Ubuntu zonder elders problemen te veroorzaken.
De Overige vragen kun je ook proberen te vinden door via bovenste balk hierboven ZOEKEN te gebruiken.
Er staan voldoende oplossingen uitgebreid geschreven.

Re: Draadloos
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/28, 15:26:26 »
hallo en welkom!

Heb je je draadloze verbinding opgezet door deze aan te klikken in de lijst met draadloze netwerken? Zo ja, dan zou hij automatisch moeten verbinden. Klik eens met de rechtermuisknop op het interneticoontje (dat heet NetworkManager) en kies "verbindingen bewerken". Zoek nu in het geopende venstertje je draadloze verbinding op, dubbelklik erop en vink aan dat deze verbinding gebruikt moet worden bij het opstarten van het systeem. Nu zou hij moeten verbinden bij het opstarten.

Wanneer Windows niet goed afsluit, wordt de Windows-schijf beveiligd tegen lezen en schrijven. Wanneer je dus in Ubuntu de Windows-schijf probeert te benaderen, zul je een foutmelding krijgen omdat de schijf niet goed is afgesloten. De snelste manier om dit te verhelpen is Windows correct opstarten afsluiten.

Je krijgt als volgt een overzicht van je geluid: dubbelklik op het luidsprekericoontje en controleer of alle kanalen open staan. Wanneer aanwezig, raad ik je aan om ook even bij alle audio-apparaten langs te gaan om dit te controleren. Je kunt van audio-apparaat wisselen door middel van het menu in het zojuist geopende venster.

en zoals al vermeld, is er geen bescherming nodig tegen malware, zoals virussen en spyware. Vanwege de degelijke en veilige opbouw van Ubuntu / Linux hebben virussen niet veel kans zonder jouw wachtwoord.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/28, 20:10:31 »
Een Atheros draadloze kaart krijg je als volgt aan de praat:
http://sites.google.com/site/computertip/atheros

De laatste stappen zul je telkens moeten herhalen, wanneer je via de updates een nieuwe kernel hebt gekregen (zoals vandaag, bijvoorbeeld).

squanto

  • Gast
Re: Draadloos
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/29, 00:21:47 »
Dank u allen voor de snelle reactie's !
Vindt het steeds fijner en fijner met Ubuntu !!

Waar kan je andere thema's downloaden ?
Geluid ga ik morgen nog eens bekijken ! Maar als ik met de "jack" aansluit heb ik geluid en als ik gewoon mijn laptop boxen wil laten spelen krijg ik geen geluid !
Maar zoals k zeg ik ga morgenvroeg verder met checken en hou jullie op de hoogte !

greetz  O0