Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android op je pc  (gelezen 4463 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Android op je pc
« Gepost op: 2017/01/24, 12:17:11 »
Dit is toch wel een geinige toepassing, iemand dat Remix OS al eens geprobeerd?

http://webwereld.nl/software/96438-zo-zet-je-android-op-je-oude-pc/pagina-1

Re: Android op je pc
« Reactie #1 Gepost op: 2017/01/24, 12:19:01 »
Op zich leuk gevonden. Maar waarom zou je het uiterst lekke android op je pc willen??
In dat artikel noemt men android een linux-distri, maar dat is echt niet te vergelijken.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

DarkEra

  • Gast
Re: Android op je pc
« Reactie #2 Gepost op: 2017/01/24, 12:26:23 »
Alles wat op Linux (de kernel) is gebaseerd is een linux distributie te noemen juist omdat de linux kernel ermee gedistribueerd wordt. Zo is ook Chrome OS een op Linux gebaseerde distributie.

Verder heb ik Remix OS afgelopen jaar eens geprobeerd op mijn T410, het was toen niet al te stabiel en niet alles werkte naar behoren. Geen idee hoe het er nu me gesteld is maar een echte meerwaarde heeft het totaal niet. Daarentegen vind ik persoonlijk het op Chromium OS gebaseerde CloudReady van Neverware veel interessanter, ik moet me nog eens een tweedehands laptopje of pctje op de kop tikken zodat ik deze kan gaan gebruiken. Het netbookje wat ik heb is iets te zwak hiervoor.
« Laatst bewerkt op: 2017/01/24, 14:32:45 door Maik »

Re: Android op je pc
« Reactie #3 Gepost op: 2017/01/24, 15:54:09 »
Alles wat op Linux (de kernel) is gebaseerd is een linux distributie te noemen juist omdat de linux kernel ermee gedistribueerd wordt. Zo is ook Chrome OS een op Linux gebaseerde distributie.
Gebaseerd op linux ja. Maar toch is android zo lek als een mandje. Gemaakt (rondom kernel) om informatie te verzamelen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

DarkEra

  • Gast
Re: Android op je pc
« Reactie #4 Gepost op: 2017/01/24, 16:10:54 »
Mits je een custom rom gaat gebruiken zonder de Gapps (Google Apps) en gebruik maakt van de standaard meegeleverde applicaties en/of F-Droid waar je beperkte en verouderde open source apps kan downloaden. Android is niet "lek" want dan zijn iOS en Windows dat ook op hun mobiele aparaten en what not..... het is dat wat een persoon zelf gebruikt kwa apps en online diensten. Maar we gaan hier weer wat offtopic en er zijn al meer dan genoeg topics geweest over de zogenaamde "privacy". Als het daar om te doen is, en dat heb ik al vaker gezegd gehad, moet men geheel wegblijven van het internet want zelfs je provider verzamelt gegevens van je, waaronder namelijk je surfgedrag, geen GSM aanschaffen, geen enkele formulieren en enquêtes invullen etc. etc. en totaal afgezonderd gaan wonen.... Ik laat het dan hier ook verder bij. Ieder zijn of haar mening erover.
« Laatst bewerkt op: 2017/01/24, 16:16:46 door Maik »

Re: Android op je pc
« Reactie #5 Gepost op: 2017/01/24, 16:17:56 »
Mits je een custom rom gaat gebruiken zonder de Gapps (Google Apps) en gebruik maakt van de standaard meegeleverde applicaties en/of F-Droid waar je beperkte en verouderde open source apps kan downloaden. Android is niet "lek" want dan zijn iOS en Windows dat ook op hun mobiele aparaten en what not.....


Citaat van: https://en.wikipedia.org/wiki/Android_(operating_system)
Android is a mobile operating system developed by Google, based on the Linux kernel

 ^-^  ^-^ ^-^ Need i say more?

En waar het win betreft .... niet anders, zoals al ook decenia lang bekend is omtrent 'samenwerkingsverbanden' en dergelijke.


« Laatst bewerkt op: 2017/01/24, 16:23:03 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Android op je pc
« Reactie #6 Gepost op: 2017/01/24, 16:19:40 »
Mits je een custom rom gaat gebruiken zonder de Gapps (Google Apps) en gebruik maakt van de standaard meegeleverde applicaties en/of F-Droid waar je beperkte en verouderde open source apps kan downloaden. Android is niet "lek" want dan zijn iOS en Windows dat ook op hun mobiele aparaten en what not..... het is dat wat een persoon zelf gebruikt kwa apps en online diensten. Maar we gaan hier weer wat offtopic en er zijn al meer dan genoeg topics geweest over de zogenaamde "privacy". Als het daar om te doen is, en dat heb ik al vaker gezegd gehad, moet men geheel wegblijven van het internet want zelfs je provider verzamelt gegevens van je, waaronder namelijk je surfgedrag, geen GSM aanschaffen, geen enkele formulieren en enquêtes invullen etc. etc. en totaal afgezonderd gaan wonen.... Ik laat het dan hier ook verder bij. Ieder zijn of haar mening erover.

Volledig mee eens!
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

DarkEra

  • Gast
Re: Android op je pc
« Reactie #7 Gepost op: 2017/01/24, 16:45:49 »
partyrabbit,

Ooit gehoord van AOSP? Het Android Open Source Project is waar Google haar Android versie op baseert. Daar maken veel custom ROM ontwikkelaars gebruik van en zit er geen Google related spul meer tussen net zoals bij het Chromium OS, het open source project waar Chrome OS op gebaseert is en zo Chrome op Chromium.
Omnirom was/is er zo eentje van. Wel de functionele kern en schil maar zonder de Google "spyware"..... shoot me als ik het mis heb.
Zo gauw je de Gapps er weer bij gaat flashen dan heb je de Google zut er weer in zitten en daarom adviseren ze F-droid te gebruiken.


Re: Android op je pc
« Reactie #8 Gepost op: 2017/01/24, 17:05:26 »
Nee nooit van gehoord. Interessant!
Dus ik kan op mijn phone gewoon een Android zonder spyware plempen? Werken dan wel alle app's gewoon?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

DarkEra

  • Gast
Re: Android op je pc
« Reactie #9 Gepost op: 2017/01/24, 17:19:59 »
Je krijgt een kale Android versie met een simpele standaard Android web browser, email client, muziek speler, kalender enz.. Dat houdt in dat er dus geen Google Play Store om apps te installeren in zit, geen Gmail, geen Google kalender, geen Play Music, geen Youtube app, geen Chrome Browser, geen Google Drive, geen Google Docs, Maps, geen Google Plus of Facebook app etc. en alles wat anderen standaar mee leveren, in zit. En boven al... je moet natuurlijk niet met een Google Account gaan inloggen als je er dan toch zo optegen bent.
Dus dat wordt kaal en saai mits je er totaal niets om geeft en geen gebruik maakt van de online diensten.

Het ligt eraan wat voor een smartphone je hebt en of er wel een custom rom voor beschikbaar is, je moet je phone wel eerst unlocken en rooten voordat je er een custom rom op kan zetten.... Bij een Nexus was dat makkelijk zoals bijvoorbeeld een Nexus 7 tablet, hoe het verder is met andere tablets en smartphones weet ik niet en heb er ook geen verdere ervaring mee. En nu genoeg offtopic geklets want het ging immers om Android op de PC in de vorm van Remix OS. Over het flashen van tablets en smartphones zijn genoeg bronnen op het web te vinden.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2017/01/24, 17:22:16 door Maik »

Re: Android op je pc
« Reactie #10 Gepost op: 2017/01/24, 18:02:26 »
Je krijgt een kale Android versie met een simpele standaard Android web browser, email client, muziek speler, kalender enz.. Dat houdt in dat er dus geen Google Play Store om apps te installeren in zit, geen Gmail, geen Google kalender, geen Play Music, geen Youtube app, geen Chrome Browser, geen Google Drive, geen Google Docs, Maps, geen Google Plus of Facebook app etc. en alles wat anderen standaar mee leveren, in zit. En boven al... je moet natuurlijk niet met een Google Account gaan inloggen als je er dan toch zo optegen bent.
Dus dat wordt kaal en saai mits je er totaal niets om geeft en geen gebruik maakt van de online diensten.

simpele standaard Android web browser

Ach joh, mijn voorkeur gaat toch al uit naar FF (hier al jaren in gebruik).

Google Play Store om apps te installeren in zit, Niet nodig. Andere opties.
geen Gmail, Niet noodzakelijk. Andere opties.
geen Google kalender,   Gebruik ik amper. Andere opties.
geen Play Music   Gebruik ik niet. Andere opties.
geen Youtube app Ook rechtstreeks te downloaden.
geen Chrome Browser Gebruik ik niet. FF rules
geen Google Drive Gebruik ik niet op mobiel.  Andere opties.
geen Google Docs Gebruik ik niet.  Andere opties.
Maps Veel betere os(m) beschikbaar en al in gebruik.
geen Google Plus Van sommige telefoons zelfs verwijderd. Overbodig.
Facebook app Doen we toch al niet aan.

Nou, ik kom best ver.  =D

je moet natuurlijk niet met een Google Account gaan inloggen als je er dan toch zo optegen bent.

De vraag is meer, hoe kun je er nog omheen.  ;)
Van mij hoeft dat ook allemaal niet. Maar ik houd er wel van het spelletje mee te spelen, als hinderende tegenpartij.  :evil:

Het ligt eraan wat voor een smartphone je hebt en of er wel een custom rom voor beschikbaar is, je moet je phone wel eerst unlocken en rooten voordat je er een custom rom op kan zetten....

Er drijven hier nog wel enkele mobieltjes rond waar nog wat mee geëxperimenteerd kan worden. Het spreekt me in elk geval wel aan.
Who knows. Now i know.  :evil:
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Jofer

  • Lid
Re: Android op je pc
« Reactie #11 Gepost op: 2017/01/25, 09:06:57 »
Je krijgt een kale Android versie met een simpele standaard Android web browser, email client, muziek speler, kalender enz.. Dat houdt in dat er dus geen Google Play Store om apps te installeren in zit, geen Gmail, geen Google kalender, geen Play Music, geen Youtube app, geen Chrome Browser, geen Google Drive, geen Google Docs, Maps, geen Google Plus of Facebook app etc. en alles wat anderen standaar mee leveren, in zit. En boven al... je moet natuurlijk niet met een Google Account gaan inloggen als je er dan toch zo optegen bent.
Dus dat wordt kaal en saai mits je er totaal niets om geeft en geen gebruik maakt van de online diensten.

simpele standaard Android web browser

Ach joh, mijn voorkeur gaat toch al uit naar FF (hier al jaren in gebruik).

Google Play Store om apps te installeren in zit, Niet nodig. Andere opties.
geen Gmail, Niet noodzakelijk. Andere opties.
geen Google kalender,   Gebruik ik amper. Andere opties.
geen Play Music   Gebruik ik niet. Andere opties.
geen Youtube app Ook rechtstreeks te downloaden.
geen Chrome Browser Gebruik ik niet. FF rules
geen Google Drive Gebruik ik niet op mobiel.  Andere opties.
geen Google Docs Gebruik ik niet.  Andere opties.
Maps Veel betere os(m) beschikbaar en al in gebruik.
geen Google Plus Van sommige telefoons zelfs verwijderd. Overbodig.
Facebook app Doen we toch al niet aan.

Nou, ik kom best ver.  =D

je moet natuurlijk niet met een Google Account gaan inloggen als je er dan toch zo optegen bent.

De vraag is meer, hoe kun je er nog omheen.  ;)
Van mij hoeft dat ook allemaal niet. Maar ik houd er wel van het spelletje mee te spelen, als hinderende tegenpartij.  :evil:

Het ligt eraan wat voor een smartphone je hebt en of er wel een custom rom voor beschikbaar is, je moet je phone wel eerst unlocken en rooten voordat je er een custom rom op kan zetten....

Er drijven hier nog wel enkele mobieltjes rond waar nog wat mee geëxperimenteerd kan worden. Het spreekt me in elk geval wel aan.
Who knows. Now i know.  :evil:

Ik gebruik al jaren custom rom's en ik heb ook een hekel aan dat gespioneer van google en Facebook, helaas kom ik er nog niet onderuit om whatsapp te gebruiken.
Als je echt privacy wilt kan je het beste cyanogenmod flashen op je telefoon, dat heet lineage tegenwoordig geloof ik.
En als extra zet je er een kali linux kernel en shell overheen waarmee je kan spoofen en je i.p kan veranderen.
Je hoeft niks van google te installeren, al blijft Android natuurlijk een product van google.
Heel veel apps kan je ook via aptoide downloaden, pas wel op want er zit ook troep tussen.
De standaard app's die op de custom rom staan kan je ook verwijderen als je wilt, met root kan je alles.
Behalve pokemon spelen :P
« Laatst bewerkt op: 2017/01/25, 09:09:45 door Jofer »