Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lexmark Marknet XLe printserver  (gelezen 2014 keer)

Offline John K

  • Lid
Lexmark Marknet XLe printserver
« Gepost op: 2007/04/17, 20:15:07 »
Wie heeft er ervaring met een Lexmark Marknet XLe printserver. Mijn router herkent alvast de Lexmark XLe niet (ook niet onder Windows).

Alvast bedankt,

Groeten John

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Lexmark Marknet XLe printserver
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/17, 22:17:58 »
Lexmark printers zijn vaak een drama in Linux.
De fabrikant weigert om drivers te leveren.
Ik ben bang dat dat ook geldt voor Lexmark printservers.

Je kan op linuxprinting.org kijken of je printserver en printer er tussen staan, en in hoeverre die ondersteund worden.

Als je router de printserver niet herkent, moet je even kijken in de handleiding hoe je de netwerkinstellingen aan kan passen.

Offline John K

  • Lid
Lexmark Marknet XLe printserver
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/19, 11:52:46 »
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Het probleem is, ik heb geen handleiding! Tevens kan ik deze niet in het nederlads vinden. Ik hoop dat er nog iemand reageert die dit apparaat zelf heeft gebruikt.

Groeten John

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Lexmark Marknet XLe printserver
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/19, 16:18:12 »
Dit is voor een andere printserver, maar misschien werkt het ook bij jou:
http://www.lexmark.com/publications/pdfs/marknet/eng/mnpset_web.pdf

edmundothesecond

  • Gast
Lexmark Marknet XLe printserver
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/19, 23:27:39 »
ik heb een lexmark all-in-one x1190
linux-driver tot op heden nergens gevonden
iemand een oplossing ?
dank bij voorbaat

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Lexmark Marknet XLe printserver
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/19, 23:43:57 »
Lexmark.... Wat een rotfabrikant. Ik ben er ook een keer ingestonken. Nooit meer dus. Geef mij maar HP, die heeft een actieve Linuxpolitiek.

Lexmark Marknet XLe printserver
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/25, 20:59:53 »
Ik heb ook een Lexmarkprinter, die ik al had van voor ik op Linux was overgeschakeld.  Dat is dus inderdaad een ramp.  Ik ben van plan mezelf binnenkort een andere printer te kopen, maar Lexmark: nooit meer!

Arnie

  • Gast
Lexmark Marknet XLe printserver
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/15, 16:07:02 »
In Google kwam deze thread vrij hoog uit, om die reden neem ik de moeite om enkele maanden na dato alsnog te antwoorden.

De MarkNet XLE is een server voor token ring netwerken, niet voor de meestgebruikte ethernet netwerken. Dit is o.a. te zien aan de T4-16 switch op het apparaat, Token Ring 'oude stijl' heeft nl. snelheden van 4 en 16 Mbit/s. TR-netwerken kunnen van dezelfde UTP-bekabeling gebruik maken als ethernet, dus het feit dat er een UTP-poort op een apparaat zit maakt het nog niet 10baseT-compatibel.

Aangezien je over een router spreekt kan ik aannemen dat je een ethernet netwerk hebt en daar zal deze server dus niet op functioneren. Natuurlijk kan je in theorie met een gateway een TR koppelen aan ethernet, maar het is veel voordeliger om gewoon een andere printserver te halen.

Dit probleem heeft dus absoluut niks met Linux- of Windowspolitiek te maken. En de topic starter stelt een vraag over een print server, niet een printer zoals in sommige reacties hierboven kennelijk wordt aangenomen. Dat is een wezenlijk verschil!