Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox met KDE integreren in Kubuntu  (gelezen 4017 keer)

Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Gepost op: 2009/11/16, 19:52:39 »
Bij OpenSUSE hebben ze een aanpassing voor Firefox gemaakt, waardoor Firefox zich wat meer thuisvoelt in KDE. Bestandsdialogen van KDE, downloads worden geopend met KDE-programma's, Firefox geeft een melding via KDE's notificatiesysteem als downloads klaar zijn, enzovoorts.
http://www.youtube.com/v/Pyp5bX_NV6k&hl=nl_NL&fs=1&

Nu kan dit ook in Kubuntu, met behulp van deze PPA. het werkt alleen met Karmic, en de PPA is als volgt toe te voegen:
sudo add-apt-repository ppa:debfx/firefox-kde
Vervolgens werk je de pakketlijst bij en upgrade je het systeem. Installeer daarna kmozillahelper (als dat nog niet is gebeurd) en start Firefox :)

Offline siegi

  • Lid
Re: Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/16, 19:58:20 »
Cool, bedankt. Ik wist ergens wel dat zoiets ging komen. Maar het is altijd wat zoeken :)
Ik heb juist even getest, de opslag dialoog is al kde, alleen de print dialoog zou ik nog graag kde uiterlijk geven.

Re: Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/16, 20:02:19 »
Cool, bedankt. Ik wist ergens wel dat zoiets ging komen. Maar het is altijd wat zoeken :)
Ik heb juist even getest, de opslag dialoog is al kde, alleen de print dialoog zou ik nog graag kde uiterlijk geven.

Graag gedaan! Het printdialoog viel me net ook op, maar dat komt hoop ik nog. Op http://en.opensuse.org/KDE/FirefoxIntegration staan alle geplande en/of mogelijke features, het afdrukvenster wordt er waarschijnlijk niet ingezet...

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/16, 20:20:45 »
Voor degenen die dit te onbelangrijk vinden om in te gaan stellen: komt dit mee met de updates of met 10.04?

Re: Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/16, 20:44:46 »
komt dit mee met de updates

100% zeker van niet. Het is een aparte repository.

of met 10.04?

Dat kan misschien wel, als het goed bevonden word.

Offline midas

  • Lid
Re: Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/16, 21:03:19 »
Ik heb de repo ingesteld en Kmozillahelper is geinstalleerd. Ik zou nu verwachten dat bij clicken op mail-icoontje bij Pidgin of Emesene dat ook Firefox aangeroepen wordt om de emailtjes te openen. Dat gebeurt vooralsnog niet. Nog steeds wordt Konqueror aangeroepen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat Firefox wordt ingeschakeld???
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/16, 21:09:25 »
Ik vermoed dat dat te maken heeft met de standaardtoepassingen.

Re: Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/16, 21:18:39 »
Ik heb de repo ingesteld en Kmozillahelper is geinstalleerd. Ik zou nu verwachten dat bij clicken op mail-icoontje bij Pidgin of Emesene dat ook Firefox aangeroepen wordt om de emailtjes te openen. Dat gebeurt vooralsnog niet. Nog steeds wordt Konqueror aangeroepen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat Firefox wordt ingeschakeld???
Dat heeft met je KDE-settings te maken. In Firefox: Bewerken -> Voorkeuren, tabblad Geavanceerd, druk op Nu controleren.

Offline midas

  • Lid
Re: Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/16, 21:23:50 »
Mmmm....bij 'Nu controleren' gebeurt er echter niets. Firefox staat wel als standaard ingesteld bij standaardapplicaties...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/19, 20:59:28 »
Voor degenen die dit te onbelangrijk vinden om in te gaan stellen: komt dit mee met de updates of met 10.04?

Niet in 10.04. Het Kubuntu-team heeft al aan mij uitgelegd dat KDE-integratie van Firefox er niet in komt...

Offline siegi

  • Lid
Re: Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/19, 21:03:12 »
Ik zie in de ppa dat er ook patches worden gedaan aan het pakket van firefox zelf. Dit gaat de beperkte groep kubuntu ontwikkelaars er nooit door krijgen met een LTS van ubuntu.

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Re: Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/19, 22:42:15 »
Ik zie in de ppa dat er ook patches worden gedaan aan het pakket van firefox zelf. Dit gaat de beperkte groep kubuntu ontwikkelaars er nooit door krijgen met een LTS van ubuntu.


Alleen als pseudo-officieel apart pakketje. Zou wel fijn zijn om de patchset upstream parallel aan firefox te ontwikkelen.

Re: Firefox met KDE integreren in Kubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2009/12/08, 20:32:47 »
Ik had het mis, dit komt tóch in Kubuntu 10.04:

Firefox KDE integration

Task                                                      Status & Assignee                                      Notes
patch firefox and package kmozillahelper           WIP debfx                                            review patches

https://wiki.kubuntu.org/Kubuntu/Todo/Lucid