Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updaten computer die niet aangesloten is op internet.  (gelezen 814 keer)

p_vis

  • Gast
Updaten computer die niet aangesloten is op internet.
« Gepost op: 2007/06/12, 00:56:36 »
Hallo,

Ben al een tijdje bezig om te kijken hoe ik een computer kan updaten welke geen aansluiting heeft met internet.
Ik wilde enkele pakketten branden en daarna installeren via de CD-Rom drive om deze als "repo" aan te wijzen.
Er staat Feisty op. Ik heb het nu bij mijzelf thuis geprobeerd met het commando "sudo apt-get -d install [pakket].
Hiermee zou hij het pakket alleen binnenhalen en niet installeren. Nu kan ik dus het pakket niet meer vinden.

Vraag 1: Blijft dit pakket alleen in het geheugen / SWAP staan, of kan ik het ergens anders vinden?

Ook heb ik op het engelse forum gezocht en gevonden dat je alle updates van alle repo's kan downloaden en
daarna branden. Dit zou zo'n 28 GB zijn. Beetje te gortig voor mij. Ik wil namelijk op die computer alleen maar
een paar extra pakketten installeren.

Dus ik weet niet of iemand anders wat weet of er ervaring mee heeft?

Alvast bedankt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Updaten computer die niet aangesloten is op internet.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/12, 03:19:52 »
Je kan de bestanden terugvinden in /var/cache/apt/archives
Hier kan je vinden hoe je je eigen repository maakt op een cd of andere harde schijf:
https://wiki.ubuntu.com/NlEigenRepositories

thelinuxguy

  • Gast
Updaten computer die niet aangesloten is op internet.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/12, 12:40:39 »
Zou het niet eenvoudiger zijn als je die machiene op het internet zou zetten ? ;-)
(Lees: "waarom moeilijk doen als 't eenvoudig ook kan ?")

Offline siegi

  • Lid
Updaten computer die niet aangesloten is op internet.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/12, 15:00:28 »
Ik gebruik deze manier omdat ik regelmatig met een beperkte internet aansluiting zit.
Maar ik heb dan wel internet. http://siegie.sin.khk.be/wordpress/2007/04/26/beperkte-internet-aansluiting-en-toch-de-laatste-updates-willen/#comments

p_vis

  • Gast
Updaten computer die niet aangesloten is op internet.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/12, 19:10:49 »
Ja Bedankt allemaal. Ik ben er erg mee geholpen. Neem nu de enkele updates mee per cd-rom. (6 in totaal) en het werkt. Blij dat het toch wel simpel kon.