Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: core-file in mijn home map  (gelezen 534 keer)

pieter27

  • Gast
core-file in mijn home map
« Gepost op: 2008/02/12, 22:57:53 »
ik heb de laatste tijd telkens een core-bestandje in mijn home map staan. Als  ik er op dubbelklik vraagt ie welk programma ie moet gebruiken om het te openen. Het is ongeveer een 86 MB groot. bij eigenschappen staat er achter type: programma vastloopgegevens.

Heeft iemand anders dit bestand ook ooit gezien? En mag ik het eigenlijk gewoon wegdoen?

mercikes!

core-file in mijn home map
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/12, 23:15:59 »
Is het een tekst bestand? en heeft het nog een bepaalde naam?
Ik heb net in mijn home map gekeken maar daar staat niets wat ik er niet ingezet heb, ook niet bij ingeschakelde optie verborgen bestanden.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

core-file in mijn home map
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/13, 08:05:45 »
dat is een core-dump van een vastgelopen programma. Het is de inhoud van het RAM-geheugen toegewezen aan het programma op het moment dat het was vastgelopen. Je kan er niet veel mee als je niet weet waar het vandaan komt, want het is eigenlijk bedoelt om door de ontwikkelaars van het programma bestudeerd worden, als supplement bij een bug-report (eigenlijk ipv het "ik was dit en dit aan het doen toen het prog crashte" "het prog crashte en dit is m'n coredump")

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

pieter27

  • Gast
core-file in mijn home map
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/13, 17:07:49 »
ah ok. Ik begrijp het.

bedankt!