Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na opstartscherm alleen prompt  (gelezen 711 keer)

Na opstartscherm alleen prompt
« Gepost op: 2009/08/25, 09:21:22 »
Zonder problemen start ik steeds op, vanochtend (zoals vaker) even een uitstapje naar XP vanwege een klusje in nero en daarna weer terug.... Helaas, Ubuntu 9.04 lijkt op te starten, schuifbalkje etc, maar dan komt er een hoop tekst waaronder dat ie een image niet ziet en iets met 19 en dan een tekst login waarop ik kan inloggen met mijn naam en wachtwoord daarna krijg ik mijn naam met knipperende cursor.

Erg jaren tachtig zal ik maar zeggen. Maar wel vervelend. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen. Ik heb niet veel bestanden op mijn schijf staan, maar wel een tekstbestand waar ik nu een week mee bezig ben en die wil ik wel saven.

Kan dit de aankondiging zijn dat mijn Toshiba laptop bad sectors op de HD heeft oid?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Na opstartscherm alleen prompt
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/25, 09:59:45 »
en als je startx ingeeft ?

Babertje

  • Gast
Re: Na opstartscherm alleen prompt
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/25, 10:13:32 »
De grafische server (X-Server) wil niet goed opstarten
ga dus inloggen met je naam en wwrd en typ daarna startx

Of de xserver zal proberen te starten of hij zegt "X already active for display 0"
In dat geval kan er één ding mis zijn dat je desktop gaat richting je externe vga aansluiting gaat.
Probeer eens een keer na windows de laptop helemaal uit te zetten (koude start ipv warme start)
om uit te sluiten of windows niet iets raars achterlaat in je video gedeelte met een reboot
 
kijk op http://www.linux-laptop.net/ voor tips voor je laptop want het wiel opnieuw uitvinden is zonde van je tijd.

Re: Na opstartscherm alleen prompt
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/25, 10:25:00 »
startx heb ik reeds geprobeerd, geen results. Na een aantal 'koude'starts heeft ie de schijven gecheckd. Hij geeft nu aan dat ik fsck manually moet doen.
Geeft aan dat er iets met HTREE mis is. Heeft dat gerepareerd.
Doe een herstart

en....

nog steeds FAIL als het streepje bijna bij het eind is. En dan weer de prompt