Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy op een Packard Bell CLASSIC DREAM MACHINE  (gelezen 705 keer)

GeneralSunTzu

  • Gast
Gutsy op een Packard Bell CLASSIC DREAM MACHINE
« Gepost op: 2007/11/15, 23:33:22 »
Ik heb bij een vriendin geprobeerd Gutsy Gibbon te installeren, met hulp van de live CD en de alternate (beide standaard, 32-bits).
Het systeem bevat een 1,667 GHz Athlon (Palomino) XP 2000 CPU, 60 GB harde schijf en alleeen maar 256 MB RAM.
Als ik met de live CD opstart, geen probleem, maar als het begint de schijf te formateren, het zal bij 15% stoppen en dan niks meer doen.
Als ik met de alternate CD installeer, het schijnt alles in orde te zijn, maar ik weet niet hoe dan GDM te laten draaien en gnome te gebruiken daarna.
Gutsy Gibbon is wel geinstalleerd, maar het zal alleen in command line mode reden.
Ik heb ervaring alleen met Gutsy Gibbon op een MacBook Pro laptop, zo iets helemaal anders, and waarvoor goede wiki/gidsen bestaan.
Nu de vraag is: hoe ga ik voort?
Dank jullie bij voorbaat!


GeneralSunTzu

  • Gast
Gutsy op een Packard Bell CLASSIC DREAM MACHINE
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/27, 21:27:08 »
Dank U, heb ik gedaan en het is eindelijk gelukt.
Mijn vriendin is ermee begonnen om het systeem te gebruiken, en het ging alles prima, behalve dat:
a. het beeldscherm resolutie was niet juist, en het was al te klein etc.;
b. het geluid ging, maar het mikrofoon niet.

Goed, als ik deze problemen probeerde op te lossen, en het systeem veiliger te maken, het is weer in problemen geraakt.
Ih had de resolutie verminderd, wat veel beter werkte, dan "sudo passwrd -l root" gemaakt, firestarter geinstalleerd en updated de audio driver, door het installeren van de driver "realtek-linux-audipack-4.06a.tar.bz2".
Bij reboot het is alles weer ontploffen, en het zegt:

- .xsession errors file
(process: 5505) this process is currently running setuid or setgid. This is not a supported use of gtk+. You must create a helper program instead. For further details see http://www.gtk.org/setuid.html. Refusing to initialize GTK+

en dan:

x-session-manager: error while loading shared libraries: libasound.so.2. Cannot open shared object file: no such file or directory.


Ik zou echter niet weer het geheel installeren, en ik vraag mij af hoe kan ik weer verder gaan. Ik heb geprobeerd een terminal session te beginnen, maar ik zou moeten weten wat ik wil en/of welke archief moet ik kijken/editeren.

Enkele ideen?

Dank jullie!

Offline kamelot

  • Lid
Gutsy op een Packard Bell CLASSIC DREAM MACHINE
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/27, 22:46:18 »
Sorry ik weet niet hoe je het kan maken misschien weet iemand anders dat maar voor de volgende keer installeer geen audio drivers meestal is je microfoon heel makkelijk aan de praat te krijgen .

Dit is een manier hoe je het kan doen .

Rechtermuisknop op het geluids tekenen boven in .
kies de optie volume regeling open .
Kies in het venster bewerken en dan voorkeur en zet een vinkje bij opnamen .
klik nu op kruisje en je zie er een tablad bij met de naam opname actief gooi de balkjes helemaal omhoog als goed is doet hij het nu .
Anders moet je inplaats van opname microfoon kiezen .

Voor de resolutie zou je kunnen kijken of je drivers moet installeren .
Kijk onder systeem /beheer /beperkt ondersteunde stuurprogramma's
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline kamelot

  • Lid
Gutsy op een Packard Bell CLASSIC DREAM MACHINE
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/27, 22:56:40 »
Kan je trouwens wel in grafische komen of niet ?

Als dit niet gaat en je kan in een terminal komen door bvb cntrl +alt +F1 probeer dan eens .

cd Bureaublad (let op hooftletter )
cd realtek-linux-audiopack-4.06a
make uninstall .

Of het is sudo make uninstall

Als ik het fout het moet iemand me verbeteren

Sorry net gekeken dit werkt dus niet ik zou niet weten hoe je dit moet installeren
Nog maals sorry
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost