Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sjablonen / templates in libreoffice 5  (gelezen 282 keer)

Offline sidonia

  • Lid
Sjablonen / templates in libreoffice 5
« Gepost op: 2015/10/11, 11:45:35 »
Hoi, weet iemand waar de sjablonen en templates in libreoffice 5 zijn opgeslagen?

Ik heb al gegoogeld, maar kan het niet vinden.

Re: Sjablonen / templates in libreoffice 5
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/12, 15:17:14 »
Ja hoor, dat weet ik. Ga naar je homemap, maak alle verborgen bestanden zichtbaar door eerst de CTRL-toets in te drukken, ingedrukt te houden, en vervolgens op de "H" te drukken. Als alle verborgen mappen zichtbaar zijn surf je verder naar "/.config/libreoffice/4/user/template".

Als die map leeg is heb je de LibreOffice templates niet geïnstalleerd op je systeem, of je hebt zelf geen sjablonen aangemaakt en geïmporteerd. :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline sidonia

  • Lid
Re: Sjablonen / templates in libreoffice 5
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/12, 20:02:44 »
Fijn, dank je wel voor de info. Ik heb het gevonden. Dus op deze plek kan ik dan de gedownloade templates neerzetten.

Re: Sjablonen / templates in libreoffice 5
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/13, 12:52:52 »
In principe hoef je dat niet zelf te doen, want deze sjablonen die je installeert worden vanzelf in dat specifieke mapje geplaatst. Maar mocht je zelf sjablonen maken of ergens anders extra sjablonen downloaden, dan kun je dat inderdaad in die map parkeren. Ook is het mogelijk om sjablonen in je persoonlijke map (home) te plaatsen in het al bestaande map "Sjablonen". Die worden dan ook meteen zichtbaar als je bijvoorbeeld je rechter muisknop indrukt.  Kan handig zijn... :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?