Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: voorbeeld van foto in Ubuntu of Zorin  (gelezen 1039 keer)

Offline morjos

  • Lid
voorbeeld van foto in Ubuntu of Zorin
« Gepost op: 2012/12/15, 10:58:54 »
Beste Linux vrienden,

Deze vraag is hoofdzakelijk in naam van mijn echtgenote. Ze is nl nogal doende op facebook en post daar graag haar foto's


Nu heb ik Zorin op haar notebook gezet (wat prima draait overigens ) enkel, als ze foto's wil selecteren krijgt ze geen voorbeeld van de foto te zien, enkel nummer.jpg . Zo weet ze niet welke foto ze selecteerd.

Heb hetzelfde probleem ook in Ubuntu.

 Mijn dame wil nu dat ik voor die reden er Win7 weer opzet..........dus eerst even aan het forum voorleggen of er een oplossing voorhanden is

alvast dank (en verlicht mijn leven)


Re: voorbeeld van foto in Ubuntu of Zorin
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/15, 11:28:12 »
Ik heb net mijn dochter gevraagd om haar facebook te openen en een foto te uploaden, ik heb nl geen fcebook.
Als zij op mijn computer naar een map gaat en ze selecteerd een foto, eenmaal op klikken met de muis krijg ik rechts de afbeelding te zien. Op haar laptop net zo. Ik heb Ubuntu 12.10 en zij Ubuntu 12.04. Ik denk dat je even  Nautilus moet openen, dan naar Bewerken> Voorkeuren> Tabblad Voorbeeld en bij miniatuurweergaven op wat anders zetten dan Nooit.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: voorbeeld van foto in Ubuntu of Zorin
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/15, 11:32:55 »
Ging hier ook prima in Ubuntu 12.10 en nu in Bodhi Linux (gebaseerd op 12.04) ook geen probleem.

Re: voorbeeld van foto in Ubuntu of Zorin
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/15, 11:34:13 »
Probeer een andere browser.

Offline morjos

  • Lid
Re: voorbeeld van foto in Ubuntu of Zorin
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/15, 12:38:24 »
@ Gijsbert : heb Nautilus geinstaleerd, maar zie niets staan van wat jij beschrijft.

Is trouwens in het engels en heb "preferences" geopend, maar staat niets van "tabblad" o i d

Re: voorbeeld van foto in Ubuntu of Zorin
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/15, 14:39:18 »
Met tabblad bedoel ik de tabjes die boven aan staan in het scherm wat opent na voorkeuren aan geklikt te hebben.
Zie foto:


In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: voorbeeld van foto in Ubuntu of Zorin
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/16, 14:13:15 »
Maar die instelling staat los van de "bestandskiezer" die je in je browser krijgt. Volgens mij toont die namelijk alleen voorbeelden wanneer de website aangeeft afbeeldingen te accepteren.

Heb je al een andere browser (Chrome/ium) geprobeerd?

Offline morjos

  • Lid
Re: voorbeeld van foto in Ubuntu of Zorin
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/16, 14:53:20 »
jawel...probleem is opgelost, maar toch een paar eigenaardigheden. Ik krijg een heel andere interface van Nautilus als het voorbeeld van Gijsbert hierboven en ook enkel in het engels.

Op de Ubuntu machine in Mozilla geen probleem meer, maar op de Zorin werkt het enkel in Chromium.

In Zorin bij Mozilla enkel als ik in FB een foto wil uploaden, maar niet als ik een nieuw album wil aanmaken. In Chromium dan weer wel....

Nu ja, hoofdzaak is dat het werkt en mijn Dame ermee kan leven......bespaart me een hele hoop gedoe en een virusscanner en cleaningtools.

Bedankt vrienden