Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mozilla en toebehoren  (gelezen 1068 keer)

Offline davevr

  • Lid
Mozilla en toebehoren
« Gepost op: 2011/08/19, 21:55:59 »
Even een topic starten want ik worstel met het volgende. Ik probeer om het volgende te combineren;

Firefox+songbird+thunderbird

Seamonkey vind ik qua looks niet zo mooi.

nu werk ik met chrome + clementine + evolution.
en ik heb 11.04. Waarom veranderen? Ze zijn allemaal van mozilla dus
hoop ik dat ze gemakkelijk integreren met elkaar en stabiel zijn: bvb thunderbird
moet (theoretisch) kunnen synchroniseren met outlook en mijn google calender.

Nu het volgende: firefox: geen probleem, thunderbird lukt me niet om mijn account in te stellen, ergens doe ik iets
verkeerd maar ik weet niet wat. Songbird heb ik geprobeerd om de .deb te downloaden maar die zit blijkbaar niet in
het softwarecenter, de Wine versie is héél onstabiel. Heeft iemand tips voor mij om alles up and running te krijgen
of is dit weer iets hopeloos....

Re: Mozilla en toebehoren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/19, 22:01:01 »
firefox + thunderbird =  neem gewoon de nieuwe versie van Opera en je hebt die functies samen ; werkt perfect (ik gebruik het ook) !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline davevr

  • Lid
Re: Mozilla en toebehoren
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/19, 22:05:53 »
Opera hou ik niet van. Misschien is het al stabieler ondetussen, ik draai eigenlijk al een tijd Chrome
en ik hou er wel van, mijn andere helft gebruikt firefox (mooiere vormgeving hé) en evolution ben ik gewoon

Re: Mozilla en toebehoren
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/20, 08:35:55 »
Je zoekt een integratie tussen Songbird en Firefox/Thunderbird? Waarom?

Re: Mozilla en toebehoren
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/20, 09:25:37 »
Opera hou ik niet van. Misschien is het al stabieler ondetussen, ik draai eigenlijk al een tijd Chrome
en ik hou er wel van, mijn andere helft gebruikt firefox (mooiere vormgeving hé) en evolution ben ik gewoon

Hier komt ff een Opera fan om jou over te krijgen :P
Opera is uiterst stabiel. Stabieler dan FireFox, en stabieler dan Chrome volgens mij ook.
Het is sneller dan FireFox en even snel als Chrome (soms iets sneller, soms iets langzamer).
Opera heeft de meeste addons al standaard er in zitten, dus geen extra addons wat traagheid veroorzaakt ;)
Ingebouwde mail client: M2, erg goeie mail client, heb hem lang gebruikt maar mijn voorkeur gaat uit naar ThunderBird. Maar dat is mijn persoonlijke keuze :)
En Opera heeft super veel mooie skins dus uiterlijk valt ook wel aan te passen :)

Was ik nog wat vergeten?

Nouja neem zelf anders maar een kijkje van wat er in zit als je zin hebt:
www.opera.com/browser/features/
« Laatst bewerkt op: 2011/08/20, 09:31:07 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Mozilla en toebehoren
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/20, 11:34:37 »
Heb even de info over Songbird opgezocht;

inderdaad er is geen .deb ervan te verkrijgen. Deze speler wordt aangeboden als een Tarball (.tar.gz)
deze kan je op volgende manier installeren ;

rechtsklik op je songbird/ tar file en kies 'hier uitpakken' (ik ga er van uit dat je deze tarball in je download-map laat staan)
Nu heb je een 'gewoon' mapje in de download-locatie dat songbird noemt. Klik (open) op dat mapje en zoek naar een file-tje dat gewoon 'songbird' noemt. Dubbelklik daarop en kies 'uitvoeren' (meest rechtse knop van de pop-up).
Nu kan je Songbird alvast testen en gebruiken.


De versie van Songbird die je gedownload hebt is een recentere dan die in Synaptic, maar dit ter zijde.

Je kan deze starter toevoegen aan je menu (zet ubuntu even klassiek Gnome) volgens de oude manier.


Een vraagje (er is verwarring blijkbaar) ; zoek je een browser met een mailclient geïntegreerd of krijg je gewoon Thunderbird niet aan de praat ?
« Laatst bewerkt op: 2011/08/20, 11:43:09 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline davevr

  • Lid
Re: Mozilla en toebehoren
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/23, 08:52:48 »
Ik zit met Telenet als provider (België), ik krijg idd Thunderbird niet aan de praat. Songbird gebruik ik niet omdat het zo onstabiel is via wine. Ik ga jou methode eens uitproberen.

Re: Mozilla en toebehoren
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/23, 10:12:57 »
Je mag Thunderbird NIET automatisch laten instellen op Telenet; die maakt fouten. (gebruikt IMAP instellingen terwijl je POP moet hebben)

Je moet je account manueel opmaken met in.telenet.be als inkomende server (uiteraard een POP instelling maken) ; en out.telenet.be als uitgaande . Voor de rest is het simpel je gebruikersnaam van Telenet invoegen (b.v. W123344) en aanvinken dat een wachtwoord dient ingegeven (kan je bewaren voor gemakkelijk gebruik). Je aliasen kan je ook op die manier toevoegen (meerdere mailadressen op 1 mailbox)

Ik heb zelf ook wat moeten prutsen en knoeien om het aan de praat te krijgen maar de essentie is dat het WEL werkt !

Thunderbird is op dat vlak minder gebruiksvriendelijk dan Evolution die zich eenvoudig laat instellen.

Toeval dat ik ook met telenet werk ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Mozilla en toebehoren
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/23, 10:54:35 »
in België is de datasnelheid en pingkwaliteit hoger dan die in Nederland, maar het klopt wel met die data-limieten hoewel o.a. Scarlet deze limieten hebben opgegeven. Andere providers beginnen deze tendens te volgen (telenet is bezig met fiber te leggen i.p.v. de gewone kabels zonder data-limiet) met als gevolg dat de transferrate begint te dalen. Maar dat is nog voorlopig. Ook de wetgeving aangaande downloaden is in België anders dan die van Nederland.
Dit terzijde.

Maar Evolution is véél preciezer o.g.v. instellingen dan Thunderbird (zeker als je de auto-functie gebruikt) dat is gewoon zo. Soit het gaat er om dat de TS weet dat het wel mogelijk is om Thunderbird te kunnen instellen met Telenet.  
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Mozilla en toebehoren
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/23, 13:37:36 »
ik heb even mijn account eruit gegooid en deze opnieuw ingesteld = met succes.

Hoe ga je te werk?

Open Thunderbird en klik op een nieuwe account aanmaken.

Vul de vereiste gegevens in (wachtwoord is dat wat je gekregen hebt bij Telenet)
en klik op 'volgende' = nu begint Thunderbird aan zijn 'fout' (maakt onjuiste instellingen voor Telenet).
In het venstertje waar de instellingen gemaakt worden zie je een klein knopje rechts 'stoppen'
klik daar onmiddellijk op .

Begin nu met je manuele invoer;

Zie dat de servertype een POP is . (dat is al belangrijk)

inkomend: in.telenet.be
uitgaand: out.telenet.be

bij gebruiksnaam geef je je telenetnaam in (gewoonlijk een w met een getal )

nu kan je in principe al je config testen.

Bij accountinstellingen kan je zien dat inkomend poort 110 gebruikt wordt en uitgaand poort 25. (SMPT)
Bij de uitgaande server moet je de telenetnaam (w123456) zien staan als gebruikersnaam.

Dat is alles; als je het juist doet heb je je telenet mail in Thunderbird.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort