Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Vreemd muis-probleem  (gelezen 1069 keer)

Offline Ronaldvd

  • Lid
[opgelost] Vreemd muis-probleem
« Gepost op: 2009/12/12, 21:59:36 »
Goedenavond,

Sinds enkele weken gebruik ik met veel plezier Ubuntu 9.10. Sinds afgelopen week heb ik echter te kampen met een vreemd probleem dat ik maar niet opgelost krijg. De problemen doen zich voor in meerdere programma's, o.a. firefox, thunderbird, maar ook nautilus etc. Wanneer ik een bijvoorbeeld een venster selecteer of doorklik naar een volgende internetpagina gebeurd het steeds vaker dat een kleine daaropvolgende beweging van mijn muis (of muisklik) resulteert in het feit dat ik weer terugga naar een vorig venster of naar een vorige internetpagina.

Nog wat specs:

Ubuntu 9.10 32 bit
Logitech MX 3200 desktop met bijbehorende lasermouse

Zoals gezegd is dit probleem afgelopen week pas naar boven gekomen. Een nieuwe installatie van 9.10 maakt niet uit. Ook heb ik de LTS-versie geprobeerd en daar heb ik dit probleem niet. Maar omdat ik daar mijn ATI4850 videokaart niet aan de praat kreeg, heb ik besloten om toch maar weer terug te gaan naar 9.10.

Wie herkent dit irritante probleem en/of heeft een oplossing?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/13, 14:58:21 door Ronaldvd »

Offline jdbol

  • Lid
Re: Vreemd muis-probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/13, 02:50:22 »
Hallo Ronaldvd,

Heb je al bij je muisinstellingen gegeken? Ik herken dit in Firefox. Klikken en tegelijkertijd je muis bewegen kan er voor zorgen dat je vooruit of terug navigeert in je browser.

Controleer en experimenteer eens met de opties voor muisvoorkeuren (Systeem - Voorkeuren - Muis) met de gevoeligheid. Controleer ook de toegankelijkheid opties. Daar staan nog wat opties die in combinatie met klikken en bewegen verschillende acties kunnen uitvoeren.

Offline Ronaldvd

  • Lid
Re: [opgelost] Vreemd muis-probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/13, 14:59:53 »
Update: ik weet niet of ik dit onder 'oplossing' van het probleem kan scharen, maar gisterenavond viel mijn muis van het bureau waarna bovenstaand probleem 'opeens' was verdwenen en mij in vertwijfeling achterliet.  :|


Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: [opgelost] Vreemd muis-probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/13, 20:15:57 »
het zou maar zo kunnen kloppen,

ik heb een logitech G7 lasermuis en zo eens in de zoveel tijd heeftie kuren,
enkel klik is dubbel of andersom, schrollwiel "blijft hangen" bv,, een flinke tik met het muisje op het bureaublad maakt hem weer bij de tijd en het gaat weer tijden goed XD

ik heb ermee leren leven aangezien het een fantastisch muisje is met dubbele accu en laadstation dus voor mij als vergeetachtige ideaal =D
mijn type is ook uit productie gehaald vanwege bovengenoemde mankementen.