Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een tip voor mensen die geen geluid hebben:  (gelezen 836 keer)

Wim_Jager

  • Gast
Een tip voor mensen die geen geluid hebben:
« Gepost op: 2007/02/25, 14:40:29 »
Persoonlijk heb ik al een tijdje geen geluid, nu is het opgelost, misschien hebben de mensen die toch nog geluidsproblemen hebben nog iets aan deze tip:

Ga naar Systeem--> Voorkeuren--> Geluid.

Kijk onderin en kies bij " Standaard geluidskaart " een andere, mochten er meer staan  [bij mij was dat het geval.]

Probeer ze uit, d.m.v.  bij "aanmelden " of " afmelden" op play [de omgekeerde driehoek] te drukken.

een printscreen ter ondersteuning:

 


Veel Succes!

Offline Dave

  • Lid
Een tip voor mensen die geen geluid hebben:
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/25, 16:52:31 »
geen geluidsprobleem maar toch eens gekeken.
Ik heb er 3 tabbladen inzitten. de eerste met apparaten en kun je diverse geluiden testen.
En geen andere keuze geluidskaart onderin overigens.

Wim_Jager

  • Gast
Een tip voor mensen die geen geluid hebben:
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/25, 18:23:35 »
Welke versie van Ubuntu gebruik je? Ik 6.06, als jij 6.10 gebruikt kan dit een kleine verandering zijn.. [ik ken alleen Dapper, vandaar.]

Over de keuze van geluidskaarten: Het kan zijn dat je bijv, een TV-Tuner kaart, MPEG-kaart, capaturekaart o.i.d hebt, en Ubuntu die ziet als een audoiapparaat. (gebeurt nog wel eens) Het kan dan veel tijd schelen als Ubuntu het verkeerde apparaat kiest, en jij dat even veranderd. ;)

Offline Martin

  • Lid
Een tip voor mensen die geen geluid hebben:
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/26, 10:57:45 »
Ik heb ook nog een tip:
Als je zo'n geluidskaart hebt met 6 uitgangen, moet je wel de luidspreker in de GROENE doen. Op windows maakt het bij mij niet uit, maar in ubuntu wel.
( Windows herkent automatisch het apparaat)