Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?  (gelezen 59270 keer)

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #50 Gepost op: 2011/01/19, 13:27:32 »
Ik heb je al per email geantwoord.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #51 Gepost op: 2011/01/24, 13:44:41 »
Zijn er nog meer mensen met contacten die materiaal(computers, monitoren, harddisks enz.) op kunnen leveren dat we kunnen gebruiken op plaatsen waar de hardware nog niet erg aanwezig is als Africa, Oostbloklanden enzovoorts?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #52 Gepost op: 2011/01/28, 11:28:03 »
Hallo,

Nog een kleine aanvulling naar aanleiding van een last minute wens, zaterdag 6 feb. vertrekt
de Go for Africa karavaan. Die ga ik dus uitzwaaien (ik vertrek 27 feb. met het vliegtuig)
Maar we proberen nog een 'halve' laptop tijdig klaar te krijgen die dan met de karavaan mee
gaat om dan later evt. aan een blinde man te geven. Half wil nl. zeggen dat het scherm defect is.
Mocht dat nu in Senegal een probleem blijken (vanwege de niet aanwezige Linux kennis en dus missende
begeleiding voor die man), dan wordt ie als 'normale' Ubuntu computer ingezet met een extern schermpje
eraan. Bijkomend voordeel; de voeding en accu compenseren mooi de stroomstoringen de er nogal eens zijn.

Meteen maar als oproep; kom je een redelijke laptop tegen, waar alleen het scherm van defect is
(panelbreuk) en waar de rest nog van werkt, overweeg hem te doneren, 't scheelt meteen ook in gewicht.

Nog een mooie tip;

Omdat ik tegenwoordig flink wat materiaal verzamel (voornamelijk youtube filmpjes/tutorials) om in
Afrika als lesmateriaal na te laten.
Bij;

http://www.wowebook.com/

kun je om het half uur een gratis boek downloaden in pdf vorm, ik heb er al aardig wat opgehaald,
Er is zeer recent materiaal over Ubuntu 10.04 en zelfs 10.10, Lpi cursussen etc. alles wat met computers te
maken heeft en meer.Je kunt niet echt in de site zoeken (wel deels), maar wel alle categorieën door
spitten. Soms moet je zo'n vervelende captcha in vullen en je dient de [Normal] weg te bewandelen als je
dit gratis wilt houden. Tip komt uit de laatste SoftwareBus die ik ook wel eens toegeschoven krijg.
 

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/02/06, 19:32:24 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #53 Gepost op: 2011/02/06, 19:31:56 »
Hallo

Zondag 6 februari, tussentijdse update;

Vandaag is de Go for Africa karavaan vertrokken, die hebben we (we= andere teamleden die
invliegen en familie en kennissen) uitgezwaaid, hopelijk gaat alles goed gedurende de reis.
Als laatste nog even wat nuttige software, handleidingen en youtube filmpjes op wat laptops
geparkeerd.

Ook is intussen 'onze' container in Gambia ge-arriveerd, zover het goede nieuws, want.....

Bij het ontladen, brak allereerst de ketting van de grootste kraan in Gambia, kennelijk was
de pakweg 25.000 kilo iets teveel. Een andere, dikkere ketting geregeld en zowaar; die bleef
heel. Maar tijdens het hijsen, is de hijskraan op de container gekiept en het wachten is nu
op een nog grotere kraan (die uit Senegal moet komen) om hem daar weer af te halen.
In hoeverre er nu van alles gesneuveld is van binnen en hoever de container in elkaar is
gedrukt is niet exact bekend, maar Jan Huizinga verwacht dat de schade meevalt, enfin
we zien wel weer. Het laat wel weer zien, dat zaken nogal eens heel anders uitpakken
als dat je verwacht.

Omdat ik nu via Brussel vlieg, kan ik voor het zelfde geld, ipv. 1 keer 20 kilo plus 7 kilo handbagage,
2 keer 23 kilo plus 10 kilo handbage meenemen. Ik ga binnenkort nog wat Ubuntu t-shirts bij Maarten123
ophalen (helaas niet meer in mijn maat) om die daar ook achter te laten. In mijn vorige shirt loopt al iemand
in Gambia,binnenkort maar eens testen of ie intussen gepromoveerd is tot guru ;). De rest van de kilo's
zoveel mogelijk voorzien van nuttig spul, dat daar moet blijven, incl. 1 van de koffers die ik van een
medeforumlid heb gekregen. Ict spul, omvormers/laders en ander handig materiaal vreten nogal kilo's weg,
dus loont het omweggetje via Brussel en het ongemak van een tussenlanding in Dakar ruimschoots op,
tegen het gemak van reizen via Amsterdam (mijn broer woont daar nl.) En het was nog eens aanzienlijk
goedkoper ook, best wel belangrijk argument voor nen Hollander  =D

Groeten Gerrit

-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #54 Gepost op: 2011/02/06, 20:28:01 »
Succes, Gerrit !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline MinsH

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #55 Gepost op: 2011/02/08, 00:55:38 »
Inderdaad, succes Gerrit, alhoewel het verhaal van die kraan die op de containers valt het ergste doet vermoeden....

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #56 Gepost op: 2011/02/12, 21:39:05 »
suc6 Gerrit

groetjes reekje

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #57 Gepost op: 2011/02/25, 19:44:49 »
Hallo ,

Alvast bedankt voor alle goede wensen  :)

Ik ben nu bezig met de laatste voorbereidingen en nee er is nog geen koffer ingepakt =D,  wel ligt er een hele berg spullen die er in zouden  moeten passen. Op de valreep nog iets rechtgetrokken i.v.m. mijn e-ticket; ik vlieg de 27e, maar gek genoeg was de ticket geldig vanaf 2 maart (stond ergens onderaan, in hele kleine lettertjes)

Ik hoop dat het internetcafé in Tanji weer gaat werken; oa. providerproblemen en veel, heel veel computeruitval
(hardware gerelateerd, niets mis met de software (Ubuntu 9.04) De dame die het internetcafe beheert, heeft aan de hand van 1 velletje a4 van mij en wat bij elkaar gesprokkelde hardware en koelpasta, toch maar even 8 computers weer aan de praat weten te brengen, petje af. Gelukkig waren een aantal mensen bereid de hardware mee te nemen, verdeeld in hun bagage. Dit geeft meteen ook motivatie om haar verder bij te spijkeren, gelukkig weet ze al het één en ander van Alexander, die ook wel Ubuntu minded is.

De GoforAfrica ploeg zit nu ter hoogte van Dakar in Senegal, 1 auto heeft men achter moeten laten in Mauretanië, best wel wat schades hier en daar en lekke banden maar men is gezond en heelhuids bijna aangekomen in Gambia.
www.goforafrica.nl

Zo gauw ik een fatsoenlijke verbinding/tijd/zin heb en voldoende heb meegemaakt, post ik hier wel weer.

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/04/13, 10:01:08 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #58 Gepost op: 2011/02/26, 00:06:46 »
Veel moed en sterkte !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #59 Gepost op: 2011/02/26, 01:50:05 »
Gerrit, Joop13 en alle anderen...

Ik wens jullie heel veel succes met dit project. Ubuntu is notabene een woord dat uit Afrika komt, en ik hoop van harte dat allerlei mensen die op een zeepkist gezeten proberen met de wereld kennis te maken (om eens een Wanda-uitdrukking te gebruiken), deze kans kunnen krijgen. Mooi iniatief, heel avontuurlijk, en hopelijk met een navenant resultaat.

Gerrit, vergeet niet een extra Leatherman mee te nemen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #60 Gepost op: 2011/03/01, 20:09:30 »
Hallo

Ik ben nu een tijdje in Tanji en zit daar in het internetcafe, dat nogal traag is,dus ik zal
maar niet al te snel typen  ;). We hebben vandaag de container uitgepakt en alhoewel er dus
overal verf is gelekt(oa. op mijn kleding) lijkt de schade mee te vallen. Morgenvroeg worden
de eerste computers getest. Er zijn er al 10 afgeleverd, maar de school bleek niet aan de power
grid te zitten en de solar is nogal zwakjes en er waren intussen wat accu's gejat.
Het weer is wel uit te houden en nog geen mug gezien. Men was erg blij met de pdf boeken en
filmpjes die ik heb meegenomen. In Senegal gaan er nu 5 extra scholen bediend worden met edu
software en ga ik samen met iemand die nogal verrot Engels spreekt en ik, die nogal verrot
Frans spreekt, wat workshops doen.
Degenen die de foto's terug kregen of zich op het internet in de pdf van de compusers site herkenden
waren nogal verguld; being world famous without any efforts :) Ze wisten zelfs mijn naam nog.
Vandaag een Amerikaan getroffen die mij in contact brengt met wat volunteers die ook de Ict doen voor de
andere stichting. Deze man Ian, is nogal enthousiast waarbij hij nog geen werkende Ubuntu computer
heeft gezien, maar gehoord heeft over al de mogelijkheden.
De volledige groep van GoforAfrica is tegelijk met mij zondag aangekomen; er zat maar een half uurtje
tussen. Iedereen is redelijk gezond, 1 auto moest in Mauretanie achterblijven. Wel is er op de valreep nog
een fors bedrag gestolen, uit de kamer waarin ze ook nog lagen te slapen. Wel val ik nogal uit de toon;
witte bovenkant hoofd petje, daarna een rood gezicht en de rest weer opvallend wit, men vroeg al of dat uit
een spuitbusje kwam. Ondanks mijn gebrek aan talent inzake djembe, gaat Balla eens proberen of ik
er iets van een ritme uit weet te halen. De Hydrogen drum software aangevuld met de Afrika drumset wordt
zelfs opgenomen als lesmateriaal op wat scholen.

Hier laat ik het even bij, zo gauw er weer tijd is of stroom en er iets interessants valt te melden
meld ik me wel.

Groeten Gerrit 
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #61 Gepost op: 2011/03/01, 22:06:36 »
Zal het kort houden, dan moet de verbinding niet te veel binnentrekken.
Chapeau voor het werk, Gerrit. Ik duim voor je.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #62 Gepost op: 2011/03/01, 22:12:55 »
Gerrit, respect en knap werk, je kan voor mij niet meer stuk :) [kon je al niet maar nu nog meer]

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #63 Gepost op: 2011/03/01, 22:34:46 »
Geweldig deze verhalen, Gerrit  ;)
Heel veel succes daar. Als er enkelen door jullie inzet tot wasdom komen is het alles waard geweest. En hou je spuitbusje paraat  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline jabuca

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #64 Gepost op: 2011/03/02, 12:27:13 »
Mooi Gerrit dat de heenreis goed is verlopen. Ik (en de rest) blijven jou hier volgen op het forum.

Succes met de klus.

Vr.gr. jabuca
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #65 Gepost op: 2011/03/09, 16:54:28 »
Hallo

Zit nu in een koloniaal hotel te eten in Bignona dat zowaar wifi heeft, een Spanjaard is de eigenaar.
Intussen is er iets met mijn voet aan de hand, dus erg mobiel ben ik nu niet, hij is zelfs iets roder en
dikker dan mijn hoofd. Het schijnt dat het ergste achter de rug is, dus het zal wel loslopen.
Vanmorgen bij het eerste nieuwe kleuterschooltje in Sindian geweest, waar ze helaas op dit moment geen
stroom hebben. Ik heb maar een demo vanaf de laptop gegeven en kom later terug. Intussen proberen we
samen met lokale mensen een workshop ergens te geven. Mensen waren erg blij en de dame die in het kleine
dorpje vorig jaar de inspiratie vormt voor de educatie nu, was vooral blij omdat haar machines defect waren
geraakt. Men zit hier tijdens het eten te vechten om mijn computer ;), die zal ik ff snel in het Frans zetten
en afgeven. Ik meld me later wel weer

groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #66 Gepost op: 2011/03/09, 17:36:02 »
Elephantiasis ?

Da's niet om mee te lachen...

Verder wens ik je nog veel sterkte.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #67 Gepost op: 2011/03/13, 14:44:25 »
Hallo

Ik zit nu op mijn bed in Kairoh Garden, Tanji en heb zeer wisselend zelfs wat sneller internet, de stick van
Qcell hang nu aan mijn waslijn, dus heb ik iets beter bereik.
We zijn nu terug uit Senegal, mijn voet is weer terug naar normaal formaat, en ongeveer de goede kleur.
Het arme ding is zelfs paars geweest.
Ik heb alles gedaan wat ze normaal afraden, met je handen in de benachin zitten (is eten) mijn eerste verkoolde geit naar binnen gewerkt, lokaal water gedronken en snotterige kinderhandjes
geschud. Dit alles onder controle kunnen houden met cola, dat drink ik ook alleen maar hier,
thuis helemaal niet. Ik was uitgenodigd op een nogal speciaal dans en drumfeestje, dat al om
12 uur, pardon 2 uur, uiteindelijk dus 7 uur 's avonds (hadden ze het zelfs nog een uur vervroegd ook) heeft plaats gevonden.
Geweldige  sfeer, eventjes het middelpunt van een klein ruzietje geweest, klein misverstandje, niet mijn schuld. Ook de zus van mijn "future wife to be" ontmoet. ;)
In Senegal met de demo's aan de slag geweest van o.m. Gcompris, men was niet alleen zeer enthousiast, maar ging op voorhand allerlei dingen regelen, zonder dat wij daarom moesten vragen. Dus 21 maart geef ik een workshop en demo aan de betrokken leraren, de schoolinspecteur en ook aan 2 ict-ers. Want dat leek hun zelf erg handig m.b.t. onderhoud en ondersteuning voor de scholen. De Ict-ers kennen alleen windows. Men had ook al bedacht dat ik met eentje moest gaan trouwen, bij nader inzien gaat dat mij teveel koeien kosten en met een ubuntu shirtje red ik het niet.
Deze week de nieuwe workshop samen met de lokale internet dame voorbereiden in Gambia. Ook voor een verzameling leraren hier in Tanji. Een zeer interessant en leuk gesprekje gehad met de Qcell knakkers die een soort banaan vormige constructie in elkaar hebben geknutseld, dat zowaar 2 dagen in de week iets lijkt te doen. Affaire speelt al vanaf oktober en mede hierdoor raakt future for young people, de baan van 2 mensen en het jeugdcentrum in de problemen.
Na dreiging (ingepakt in een wat hilarisch verhaal) van een negatief verhaal in wat bladen en de
publicatie van bijbehorende "bananashaped antenna" op internet doet het internet maar zo weer.
Komende week maar eens monitoren en daar waar nodig een nieuwe strategie bedenken, waarbij je
ze niet voor het hoofd mag stoten.
Intussen mij de Afrikaanse gewoonte eigen gemaakt om voedsel te stashen als het kan (2 ontbijten naar binnen werken) en altijd op zoek naar werkende stopcontacten om spullen te kunnen laden.
Over eten gesproken, ik ga nu eerst maar eens naar de andere compound wat eten en met iemand
praten die blij is dat hij überhaupt nog leeft; probeerde via allerlei wegen Europa te bereiken, strandde in Libië en daarna in een vluchtelingenkamp. Afgelopen jaar had ik net talloze filmpjes van internet gehaald (iniatief van Petra van future for young people) om de mensen te waarschuwen om het vooral niet te proberen, het loopt heel erg vaak tragisch af. Deze man heeft zelf het nodige ondervonden en ook gezien wat de andere migranten is overkomen.

Dat was het even voor nu, mijn nek is intussen in een kramp geschoten vanwege internetten op bed.

Groeten Gerrit


 
« Laatst bewerkt op: 2011/04/12, 23:53:36 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #68 Gepost op: 2011/03/13, 15:31:24 »
Wat weer een geweldig verhaal, ik zie al weer uit naar het volgende verhaal.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #69 Gepost op: 2011/03/13, 15:43:53 »
Nou nou, Gerrit, dat is een hele bedoening, ginder... Keep up the good work.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #70 Gepost op: 2011/03/13, 23:59:46 »
Goed verhaal weer Gerrit, daarbij vallen de probleempjes met een Ta.. (ik slaap er nog slecht van) in het niet.
Ik hoop je binnen niet al te lange tijd weer te treffen bij een release party, en de verhalen live te kunnen horen.
En je weet het Gerrit, mocht je een Ta..( ik kan het gewoon niet typen) tegen komen, laat die vooral achter in de bush.
Mocht je een kokosnoot-antenne tegen komen, hou ik mij aanbevolen. ;)
Gerrit het gaat je verder goed op het andere continent en hopelijk snel tot ziens.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jabuca

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #71 Gepost op: 2011/03/14, 07:29:41 »
Weer een fantastisch verhaal Gerrit, en gelukkig heeft jou voet weer de normale proporties en kleur aangenomen.  be careful out there.

Vr.gr. en succes, jabuca

« Laatst bewerkt op: 2011/03/14, 07:40:25 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline mrGee

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #72 Gepost op: 2011/03/16, 18:14:22 »
Hallo

Ik heb weer even internet en ook wat nieuws, als eerste een primeur; mijn eerste auto ongeluk ooit
en natuurlijk moet dat hier in Afrika gebeuren. Gelukkig alleen blik flink beschadigd, een grote zandtruck met van die enorme wielen week plotseling uit voor een fietser en tilde de rechterkant van mijn auto een eindje op. Ik kon niet verder naar links en hoppa het het leed was al geschied. Daarna begon het gezeur, maar ja hij was schuldig maar ging wel flink claimen. Na wat natuurkundige grootheden uitgewisseld te hebben, hem maar laten gaan, is toch niet verzekerd en kost alleen maar tijd. Auto kon nog rijden maar de veer was van zijn plaats gedrukt en het blikwerk dreigde de band te snijden. Voorzichtig naar "Fast Ali's" iets eten en daarna hem met een uitdeukset, wat stenen en mijn leatherman tool weer save gemaakt, hij ziet er alleen een beetje uit als een in elkaar gelijmd ei.
Intussen heb ik Fanusa van het vliegveld gehaald, hij gaat mij assisteren en wil ook graag bijleren in "maakt niet uit wat" Hij komt uit het gevaarlijke landje Guinee Conakry en was vorig jaar onze tolk, hij is nl. asielzoeker in ons land geweest maar uitgezet door de IND, terwijl dit land aantoonbaar nog altijd zeer instabiel/gevaarlijk is. De laatste tijd is de situatie gelukkig iets verbeterd daar, het Nederlandse gezin dat hem ondersteund, wil hem op deze manier meer mogelijkheden geven. Hij werkt nu al een tijdje met Ubuntu, op een door ons bij elkaar gesprokkelde laptop. Tijdens het tolken in de Casamance zal hij ook weer het nodige op steken van de studenten automotive.
Wat inventieve manieren uitgevonden om het leven te vergemakkelijken; smeerkaas is uitstekend bruikbaar om je eigen stick-it notes te maken.(Tandpasta werkt ook/beter) Een bezem met een stick eraan maakt het verschil tussen wel en geen internet.
Morgen geef ik mijn eerste workshop educatie hier in Tanji, bij het testen van wat modules blijkt daar ineens de bsd mascotte in op te duiken, oeps.(dat is een duiveltje op gympies voor de niet ingewijden onder ons). Een nogal vrolijke non in habijt (swingt stukken beter dan ik) in Bignona (Senegal) was rather shocked toen ik daar eerder al over struikelde. Ik had nl. niet allle 118 modules getest in Gcompris. Na wat uitleg, ging het al weer. Hier in Gambia heb ik het eerst maar eens gevraagd maar de sjeitan is hier ook niet echt welkom. Gelukkig is het opensource, dus vandaag samen met Fanusa een duiveluitdrijving gedaan op de 4 machines die ik morgen ga gebruiken, er speelt nu gewoon een extra Tux mee i.p.v. de Bsd mascotte.
Terwijl ik dit type wordt ik gebeld door nu een dame van Qcell, vanwege de slechte verbinding (net gemeten; 20 kbyte/sec, 10 minuten geleden 6 kbyte/sec) Dus er schijnt iets, ergens te gebeuren.
Neemt niet weg, dat men recht heeft op 256, maar goed; we gaan ze nu wat vaker bestoken met de
interesse van een derde organistatie die zogezegd dit internetcafe gaat monitoren zodat men evt. ook met hen in zee gaat (denk ik niet). Helaas heeft men een monopolypositie, plan B is dreigen met negatieve reclame, zoals een foto in mijn nog te komen blog, van die belachelijk kromme antenna, die op ergens naar de poolster lijkt te wijzen.
Mijn gestolen sandalen zijn gelukkig ook weer terecht, ze waren toevallig aangezien voor die van iemand anders en alvast meegenomen door weer iemand anders en weer ergens anders binnengezet, jaja.  O0
Weinig computer uitval en ik heb ook weinig hoeven uit te leggen, de studenten hadden al een pdf
meegekregen uit Nederland en kennelijk gaat dat goed. In het nog te komen edu gedeelte zal waarschijnlijk meer tijd gaan zitten, omdat deze mensen op 1 na, nog nooit hier mee gewerkt hebben.

Vanaf vrijdag ga ik weer naar Senegal dus is er iets minder kans op een regelmatig verslag, volgende week woensdag hoop ik weer terug te zijn en gaan we naar wat ziekenhuizen om daar wat demo's te laten zien inzake patiënten registratie systemen.

Groeten Gerrit


« Laatst bewerkt op: 2011/04/12, 23:51:32 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline joop13

  • Lid
Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #73 Gepost op: 2011/03/16, 18:30:25 »
En bedankt maar weer voor het bijpraten!!


Even zijdelings: Is er iemand die dit leest die volgend jaar ook tijd en gelegenheid heeft om met Gerrit mee te gaan?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Helpdesk Gambia: Wie wil leerlingen daar helpen om met Ubuntu te werken?
« Reactie #74 Gepost op: 2011/03/16, 22:02:20 »
Goesting genoeg, maar jammer genoeg geen tijd...

Prachtwerk, Gerrit !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...