Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Icoontje om automatisch te mounten  (gelezen 356 keer)

Icoontje om automatisch te mounten
« Gepost op: 2012/09/27, 22:47:52 »
Hallo

Ik heb een Blackberry Playbook tablet, en daar kan ik heel makkelijk mee (zonder officiƫle ondersteuning) verbinden vanaf Ubuntu. Gewoon verbinden met server -> Windows share, en daarbij is de locatie de naam van m'n tablet (in dit geval PLAYBOOK). Werkt perfect. Hij opent onmiddellijk een map met daarin al mijn bestanden.

Nu, zou ik graag een icoontje willen op bureaublad, of eventueel in de dash, waar ik gewoon op klik, en dat hij vanzelf verbind, en de folder opent. Omdat ik dan niet telkens de naam moet indrukken, en ook omdat 'verbinden met server' moeilijk te bereiken is, je moet eerst altijd terug naar het bureaublad, en er mogen geen andere programmas meer open staan, dus ik moet ze allemaal minimaliseren.

Kan iemand me helpen?
Dank

Offline vanadium

  • Lid
Re: Icoontje om automatisch te mounten
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/28, 17:08:42 »
Je kan alvast een bookmark (bladwijzer) maken in nautilus. Die verschijnt in het rechts-klik menu van het bestandsbeheericoon van de dash.


Eens je via bestandsbeheer de tablet aangekoppeld hebt, kan je in bestandsbeheer op Ctrl+l drukken om de adresbalk te zien. Dit geeft je het adres, waarmee je een launcher kan maken op de desktop.