Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost][Ubuntu 10.04] Rhythmbox kan informatie over nummer niet opslaan  (gelezen 1469 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
Hallo allemaal!

Gisteren en vandaag ben ik eens begonnen met het spelen met Rhythmbox omdat mijn muziekcollectie redelijk groot aan het worden is en het daarom makkelijker zal zijn om deze in een bibliotheek te ordenen dan om gewoon de individuele bestandjes met Totem af te spelen.

Maar Rhythmbox maakt het me niet makkelijk: Rhythmbox kan de informatie over mijn muziekbestanden (zoals artiest, album, genre...) niet vinden, dus moet ik deze handmatig invoeren. Dat is geen probleem voor mij, maar als ik dat doe en Rhythmbox opnieuw opstart is al die informatie over mijn muziekbestanden weg en krijg ik de volgende foutmelding:

Ik heb met Google en de zoekfunctie van dit forum meer informatie proberen te vinden, maar dat is niet gelukt (ik zal waarschijnlijk niet de goede trefwoorden hebben gebruikt, maar goed...).
Als ik Rhythmbox via de terminal heropstart na het invoeren van de eigenschappen van de muziekbestanden krijg ik de volgende uitvoer:
** (rhythmbox:2648): DEBUG: Loading the real store page
** (rhythmbox:2648): DEBUG: navigation requested to https://one.ubuntu.com/music/store-no-token

(rhythmbox:2648): Rhythmbox-CRITICAL **: rb_property_view_set_selection: assertion `RB_IS_PROPERTY_VIEW (view)' failed

(rhythmbox:2648): Rhythmbox-CRITICAL **: rb_property_view_set_selection: assertion `RB_IS_PROPERTY_VIEW (view)' failed

(rhythmbox:2648): Rhythmbox-CRITICAL **: rb_property_view_set_selection: assertion `RB_IS_PROPERTY_VIEW (view)' failed

(rhythmbox:2648): Rhythmbox-CRITICAL **: rb_property_view_set_selection: assertion `RB_IS_PROPERTY_VIEW (view)' failed

(rhythmbox:2648): Rhythmbox-CRITICAL **: rb_property_view_set_selection: assertion `RB_IS_PROPERTY_VIEW (view)' failed

(rhythmbox:2648): Rhythmbox-CRITICAL **: rb_property_view_set_selection: assertion `RB_IS_PROPERTY_VIEW (view)' failed
** (rhythmbox:2648): DEBUG: navigation requested to http://stores.7digital.com/default.aspx?shop=436&partner=983
Als ik de eigenschappen van de muziekbestanden niet invoer en Rhytmbox heropstart, start het programma zonder foutmeldingen in de grafische interface of in de terminal op.

Alle muziekbestanden zijn opgeslagen als *.ogg bestanden.

Heeft iemand dit ook al eens voorgehad ? En zo ja, hoe heb je het toen opgelost ?

Alvast bedankt, :)
« Laatst bewerkt op: 2010/05/15, 12:35:24 door Joshua822 »

Offline Willy4

  • Lid
Re: [Ubuntu 10.04] Rhythmbox kan informatie over nummer niet opslaan
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/13, 19:24:31 »
Ben niet zo bekend met Rhythmbox voor het ordenen en hernoemen van bestanden.
GMusicbrowser al eens geprobeerd? Daarmee kun je ook allerlei informatie en tags toevoegen en je bestanden hernoemen. :)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Joshua822

  • Lid
Re: [Ubuntu 10.04] Rhythmbox kan informatie over nummer niet opslaan
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/14, 01:17:18 »
Bedankt voor het antwoord! Maar ook gmusicbrowser heeft problemen met het opslaan van de eigenschappen van een nummer. Ook hebben Rhythmbox en gmusicbrowser een ander gemeenschappelijk probleem: het balkje dat de afspeelpositie van het nummer weergeeft doet ook vreemd. Dit geeft mij een reden om noch Rhythmbox noch gmusicbrowser van het probleem te verdenken, maar de gstreamerpakketten deze plaats te laten innemen. Ik zal morgen eens proberen om deze pakketten te herinstalleren op verschillende manieren (met het pakket ubuntu-restricted-extras en zonder) en zal dan hier posten of ik het probleem heb kunnen oplossen.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: [Ubuntu 10.04] Rhythmbox kan informatie over nummer niet opslaan
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/14, 14:05:06 »
Het herinstalleren van de gstreamer pakketten heeft niet geholpen. Ook heb ik Rhythmbox geherinstalleerd, maar dat hielp ook niet. Ook interessant om te weten is dat Rhythmbox hetzelfde probleem heeft als hij met beheerdersrechten wordt opgestart.

Iemand nog een idee? Ik zou dit graag oplossen :( Ook snap ik niet zoveel van gmusicbrowser... :(

Offline Willy4

  • Lid
Re: [Ubuntu 10.04] Rhythmbox kan informatie over nummer niet opslaan
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/14, 16:00:10 »
GMusicbrowser is niet zo heel moeilijk; Als je bij settings je bibliotheek aankiest (de map waarin je bestanden staan), de layout op 'browser' zet en de tags aanzet, kun je de rest met je rechter muisknop regelen.
Meer info vind je op http://gmusicbrowser.org
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline Joshua822

  • Lid
Re: [Ubuntu 10.04] Rhythmbox kan informatie over nummer niet opslaan
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/14, 17:37:29 »
Sorry, maar zoals ik al zei heb ik ook veel problemen met gmusicbrowser. Als ik de eigenschappen van een nummer opgeef worden deze zelfs niet weergegeven terwijl het programma draait (ook niet heel eventjes zoals soms bij Rhythmbox), de nummers uit een bepaalde map worden niet binnengehaald (ja, ze staan gespecifieerd op het eerste tabblad in de "Settings" dialoog ), ik kan nummers gewoon niet afspelen, hoe vaak ik ook op de afspelen knop klik...

Offline Joshua822

  • Lid
Re: [Ubuntu 10.04] Rhythmbox kan informatie over nummer niet opslaan
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/15, 12:35:02 »
Ik heb een oplossing gevonden! =D

De oplossing heb ik gevonden in dit draadje op het Engelstalige Ubuntu forum. Je kunt daar ook lezen waarom je deze methode moet gebruiken ;)

Ga eerst naar Toepassingen > Ubuntu softwarecentrum en zoek dan naar "Audio Tag Tool" in het zoekveld rechtsboven in het venster (let op: je moet niet op [Enter] drukken!) en installeer het eerste resultaat.

Ga daarna naar Toepassingen > Audio en video > Geluidslabel Gereedschap. Je ziet dan dit venster:



Selecteer onder het kopje "Werk Map" aan de linkerkant een map met nummers waarvan je de eigenschappen wilt veranderen. Selecteer dan onder het kopje "Bestanden" (dat bevindt zich net onder het deel "Werk Map") een nummer om de eigenschappen van te veranderen. Ga dan rechts eerst naar het derde tabblad en kies dan onder het kopje "Labels om te wissen" de optie "Alle" en klik rechtsonder op het knopje "Gaan".

Nu kun je in de tabbladen aan de rechterkant naar hartelust de eigenschappen van het geselecteerde nummer veranderen. Als je in een tabblad de instellingen hebt gewijzigd, druk je telkens op het knopje "Gaan". Als je klaar bent kun je het programma afsluiten. Je kunt ook meerdere bestanden tegelijk van eigenschappen voorzien (maar wis wel eerst alle labels zoals in de vorige alinea is beschreven!), maar die optie heb ik nog niet echt bekeken.

Opmerking: soms krijg je een foutmelding dat een bestandsnaam niet in het juiste formaat staat. Verander dan gewoon even de bestandsnaam in het juiste formaat (je kan het formaat zien aan de rechterkant, en je kan 'm ook veranderen) en je kunt weer doorgaan.

Deze oplossing werkt voor mij goed, en mijn muziekbibliotheek wordt nu netjes in Rhythmbox weergegeven elke keer als ik 'm opstart. Ik hoop dat dit ook voor anderen met dit probleem een oplossing mag zijn, ik ben in ieder geval al blij! =D