Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: goede visuele C#/C++ compiler  (gelezen 5052 keer)

goede visuele C#/C++ compiler
« Gepost op: 2008/06/29, 10:05:26 »
ik ben al weken aan het zoeken maar kan niks vinden iemand anders wel?
en met visueel bedoel ik met drag 'n drop voor bij voor beeld knoppen (scheelt tijd met het typen)


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
goede visuele C#/C++ compiler
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/29, 12:56:27 »
Dan zoek je eigenlijk een IDE (of Integrated Development Environment) denk ik.
Maar C# en C++ zijn zo verschillend dat ze vaak beide wel héél verschillende IDE's (en natuurlijk compilers) nodig hebben.
Voor C# denk ik bv. aan MonoDevelop...
Voor C++ denk ik bv. aan Eclipse, KDevelop, Code::Blocks...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

goede visuele C#/C++ compiler
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/29, 13:38:22 »
oeps foute namen opgeschreven ik moest inderdaad een IDE hebben en ik bedoelde C+/C++ (welke meestal wel de zelfde hebben (omdat C+ in het geheel ook in C++ zit))
maar de documentatie moet OFFLine zijn dus in het programa (valt Eclipse dus al af)
KDevelop ziet er wel goed uit maar ik zie geen visuele interface je kan alleen via code werken
maar ik wil ook gelijk kunnen zien hoe het er uit gaat zien (en met name dat ik alle knopen op de juiste plaats kan zetten via de code komen die altijd op heel ander plekken dan ik ze wil)


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

goede visuele C#/C++ compiler
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/29, 13:51:24 »
bedoeld ge zoiets als glade of qt designer? voor het maken van de gui bedoel ik dan.

en als ge in synaptic telkens de -doc van een pakket installeerd, hebt ge de documentatie op uw pc staan. devhelp installeren kan dan ook.

goede visuele C#/C++ compiler
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/29, 19:35:27 »
Citaat van: Nunslaughter
bedoeld ge zoiets als glade of qt designer? voor het maken van de gui bedoel ik dan.
yep maar wel (als het kan) binnen de IDE (zoals in Microsoft visual C++ maar dan een goed programma ik heb er mee gewerkt maar dat is niks (en dat was in windows))


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

goede visuele C#/C++ compiler
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/29, 22:24:53 »
ik dacht dat anjuta glade geintegreerd heeft. maar het is volgens mij even makkelijk om even uw gui te maken en daarna gewoon alles verbinden. ik doe het ook zo, gui maken met glade en de pygtk code schrijven in gedit.

goede visuele C#/C++ compiler
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/30, 11:26:09 »
ja zit er in:
Integrated glade user interface designer

Glade is the GTK+/GNOME wysiwyg graphical user interface designer which lets you create UIs (dialogs and windows) for your application visualy. Glade files can be directly edited within Anjuta. When a glade file is opened or created, glade plugin is started and brings up the designer view, palettes, properties editor and widgets view. The project can have any number of glade files and can be conveniently opened simultaneous (however, only one can be edited at a time).
hé heeft die ook iets dat tijdens het typen de mogelijke codes weer geeft??
dat is handig omdat het typ fouten voor komt (en daar ik dyslectisch heb...)
zo als dit:

(de code hier moet dus eigenlijk zijn "me.close()" maar visual basic for applications (onderdeel van MS word) kent die nou net niet (application.exit() had hij wel door gehad)


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

goede visuele C#/C++ compiler
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/30, 14:11:24 »
hmm geen idee. maar er bestaan wel wat  kleine programmaatjes die van uw glade bestand al ene begincode maken, maar dat heb ik nooit echt handig gevonden. voorbeeld: https://launchpad.net/gladex

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
goede visuele C#/C++ compiler
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/30, 14:16:41 »
Voor auto aanvulling moet je een IDE nemen die ctags of iets dergelijks integreert.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

goede visuele C#/C++ compiler
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/30, 20:35:23 »
Citaat van: profoX
Voor auto aanvulling moet je een IDE nemen die ctags of iets dergelijks integreert.
oké is er zo een die ook iets heeft voor het maken van de GUI voor mijn programma??


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

goede visuele C#/C++ compiler
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/30, 21:05:03 »
Als je Qt 4 gebruikt voor de GUI, kan je Qt designer gebruiken. Als je GTK+ gebruikt, kan je Glade gebruiken.

Noot: deze programma's zijn geen IDE's, het zijn standalone programma's voor het maken van UI's die je dan in je programma moet integreren. KDevelop is een IDE die een versie van Qt designer heeft ingebouwd.

En zou je het programma niet in Java kunnen schrijven? NetBeans heeft een goede designer voor Swing (Java GUI toolkit). Als je C++ kent, moet Java niet zo moeilijk zijn.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

goede visuele C#/C++ compiler
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/30, 22:02:28 »
Citaat van: SeySayux
En zou je het programma niet in Java kunnen schrijven? NetBeans heeft een goede designer voor Swing (Java GUI toolkit). Als je C++ kent, moet Java niet zo moeilijk zijn.
ik ben nog aan het leren en ik moet het programma voor school maken als opdracht moet dus in C/C++


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!