Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video in gutsy  (gelezen 1277 keer)

Offline hvb

  • Lid
video in gutsy
« Gepost op: 2007/11/10, 21:12:57 »
Ik  gebruik nu ruim een half jaar ubuntu (7.04) en dat bijna tot mijn volle tevredenheid  (ik mis nog een goede webeditor).
Sinds kort ben ik overgestapt naar gutsy. Ik heb 2 oude ruim 7 jaar oude computers, op de ene draait alleen ubuntu op de andere heb ik een dualboot met win98.  De single doet het prima, uiteraard geen desktopeffekten, maar bij de dualboot heb ik flinke problemen met video's afspelen, terwijl dit bij feisty goed liep.

Ik heb een aantal .avi en .asf bestanden. Toen ik na de installatie en toevoegen van de multimediacodecs deze filmpjes wilde afspelen wilde dat in eerste instantie niet. Na herhaaldelijk klikken lukte het soms wel, soms niet, dan weer wel geluid of vertraagd geluid,dan weer alleen geluid. De .asf bestanden liepen nog het "beste".
Ook de streams in het NOS-journaal gaven problemen, vooral in de externe speler. Hierbij crasht Firefox meteen. Bij de BBC wordt gevraagd om  de mozillaplugin, er volgt een installatie die dan afgebroken wordt. Ik zie deze plugin ook niet bij de add-ons staan, terwij die wel gedownload en geïnstalleerd is via synaptic.

Ik heb alle mediaspelers geprobeerd, maar telkens als ik een video wil afspelen verschijnt er kort een beeld van de speler, dat dan meteen weer verdwijnt. Soms komt er kort een geluidsfragment door. Ook het afspelen van een mp3 of ogg bestand lukt alleen zonder visuele effecten.
Als volgende stap heb ik een tweede schone installatie gedaan met mijn eigen gebrande cd (de eerste keer was met de officiële ubuntu cd) maar het verhaal blijft het zelfde.

Weet iemand een oplossing, het gekke is dat alles onder win98 wel werkt.

Hans

video in gutsy
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/10, 21:35:23 »
Heb je deze documentatie al eens doorlopen: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/
Je kunt de videoprogrammas eens starten via de terminal en dan de eventuele meldingen die er komen hier eens posten.
Wat bedoel je met webeditor? Een programma om websites te maken? Dan kun je Kompozer wel eens proberen.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline hvb

  • Lid
video in gutsy
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/10, 22:08:29 »
asilnevs

Die handleiding heb ik helemaal doorlopen. Wat die webeditor betreft heb ik ook onder windows met NVU gewerkt (verwant van compozer), maar deze kan niet in de schaduw staan van die andere heel bekende professionele editor onder windows.

Nu zou ik je graag de fouten laten zien die ik in de terminal zie staan als ik bijvoorbeeld vlc intyp, maar om de één of andere duistere reden kan firefox sinds enkele minuten geen verbinding meer maken met internet. Dit antwoord krijg je via mijn nieuwe xp computer. waar verder nog geen ubuntu op staat.
Dit betekent ook dat ik mezelf niet kan uitloggen onder ubuntu, waardoor jij denkt dat ik aanwezig ben, terwijl ik niet kan antwoorden op je vraag.

alvast bedankt,

ik hoop morgen op een herstelde verbinding verder te kunnen.

hans

Offline hvb

  • Lid
video in gutsy
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/11, 17:26:16 »
@asilnevs

Het wegvallen van de verbinding lag aan mijn router (achter UPC, moet ik dagelijks meermalen resetten).

Er is meer aan de hand met mijn computer dan ik eerst dacht. De laatste keren startte hij vaak op in een verkeerde resolutie , meestal te hoog, die ik dan niet meer kon veranderen. Bovendien kreeg ik zoeven weer de volgende melding, net als direct na de installatie van Gutsy:  

"Uw toetsenbordinstellingen van het X-systeem verschillen van uw huidige toetsenbordinstellingen voor Gnome.

De instelling model "pc105", layout "us   intl" and option "lv3   lv3:ralt_switch" werd verwacht, maar de volgende instelling is gevonden: model "pc105", layout "nl" and no options.

Welke van de twee geeft u de voorkeur?"

Dan kies ik maar voor gnome.
WAT IS HIER AAN DE HAND?

Op dit ogenblik zit ik in de resolutie 800x640 die ik ook niet kan veranderen.
Als ik nu vlc intyp in de terminal kan ik tot mijn stomme verbazing wel een asf filmpje afspelen, 1x dan wel te verstaan.
Bij een 2de poging krijg ik de volgende melding:

hans@hans-desktop:~$ vlc
VLC media player 0.8.6c Janus
Segmentatiefout (core dumped)
hans@hans-desktop:~$

Ik ga nu een herstart uitvoeren na het verzenden van deze tekst.

Hans

Offline hvb

  • Lid
video in gutsy
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/11, 17:43:29 »
Herstart levert geen nieuwe resolutie op, het blijft 800x640.

NOg een keer vlc en totem opgestart in de terminal (beide crashen) levert de volgense meldingen op:

hans@hans-desktop:~$ vlc
VLC media player 0.8.6c Janus
Segmentatiefout (core dumped)
hans@hans-desktop:~$ totem
** Message: Error: Buffer allocation failed, reason: not-negotiated
gstjpegdec.c(1054): gst_jpeg_dec_chain (): /play/decodebin0/jpegdec0:
Buffer allocation failed, reason: not-negotiated

hans@hans-desktop:~$

Iemand een idee?

Hans