Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: edubuntu 6.06 install 386  (gelezen 1100 keer)

Gast

  • Gast
edubuntu 6.06 install 386
« Gepost op: 2006/07/09, 23:41:50 »
is er ook een bootfloppy voor de edubuntu 6.06 install 386 ?
ik heb nu 2 cd's gedownd en gekontroleerd met de checksum, gebrand met contole op 4x speed en toch wil mijn  zoon zijn systeem niet booten van cd edubuntu cd.
(andere cd's willen wel dus daar ligt het niet aan)

het systeem is aardig oud.  geen USB supoort.  
CPU Celeron 333 Mhz
geluid SB live
HD 4 GB
video SiS6326
224 MB intern
muis > met zo een D-connector ( geen ps2)

wat natuurlijk ook mag is een netwerk install (als ik de NIC aan de praat kan krijgen onder Linux :-)  )

Gr. Atomos

budster

  • Gast
edubuntu 6.06 install 386
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/09, 23:46:17 »
Je zegt "andere CD's willen wel" booten die ook? of bedoel je dat je daar van kan lezen.

Kijk anders even in de bios of je bootorder wel goed staat.

Heb je de CD ook goed gebrand? als je op de cd kijkt staat er dan 1 groot bestand of zooitje mappen en wat bestanden.?

Gast

  • Gast
edubuntu 6.06 install 386
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/09, 23:53:15 »
Citaat van: budster
Je zegt "andere CD's willen wel" booten die ook? of bedoel je dat je daar van kan lezen.

Kijk anders even in de bios of je bootorder wel goed staat.

Heb je de CD ook goed gebrand? als je op de cd kijkt staat er dan 1 groot bestand of zooitje mappen en wat bestanden.?
de boot volgorde staat goed omdat ik wel andere linux systemen kan booten op mijn zoon zijn systeem.

ik kan gewoon de cd benaderen op mijn eigen systeem ( waar ik hem dus ook op heb gebrand )

PDLinuxOS wil bvb wel booten op mijn zoon zijn systeem. en die is ook gebrand op mijn eigen systeem.

heb je nog een idee.. ?

thanks

Gr. Atomos

Gast

  • Gast
edubuntu 6.06 install 386
« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/09, 23:57:58 »
Citaat van: atomos
Citaat van: budster
Je zegt "andere CD's willen wel" booten die ook? of bedoel je dat je daar van kan lezen.

Kijk anders even in de bios of je bootorder wel goed staat.

Heb je de CD ook goed gebrand? als je op de cd kijkt staat er dan 1 groot bestand of zooitje mappen en wat bestanden.?
de boot volgorde staat goed omdat ik wel andere linux systemen kan booten op mijn zoon zijn systeem.

ik kan gewoon de cd benaderen op mijn eigen systeem ( waar ik hem dus ook op heb gebrand )

PDLinuxOS wil bvb wel booten op mijn zoon zijn systeem. en die is ook gebrand op mijn eigen systeem.

heb je nog een idee.. ?

thanks

Gr. Atomos
foutje van mij.  moet PClinuxOS  > livecd  zijn

budster

  • Gast
edubuntu 6.06 install 386
« Reactie #4 Gepost op: 2006/07/10, 00:09:23 »
Je zegt CD benaderen, heb je de CD ook op jouw systeem geprobeert te booten? of heb je gekeken of je niet perongeluk de hele iso als bestand op de CD hebt gezet. Er is nog wel een alternative CD dat is een niet-live CD om ubuntu te installeren zo nu en dan kan iemand daar dan wel mee installeren.

Gast

  • Gast
edubuntu 6.06 install 386
« Reactie #5 Gepost op: 2006/07/11, 13:29:07 »
ik ben er uitgekomen, heb hier de edubuntu even geladen in VMware en dat ging prima, dus was het de cd-speler van mijn zoon.

thanks voor de hulp.

Gr. Atomos