Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zwart scherm bij opstarten  (gelezen 869 keer)

Offline hans_4

  • Lid
zwart scherm bij opstarten
« Gepost op: 2009/05/16, 17:02:43 »
bij het installeren op een asus PR050RLseries, over het model kan ik niets op google vinden maar hier zijn de spec's

intel duo T2310
2 gb ram, geupgrade van 1 gb
een ati radeon xpress 1100

tijdens de instalatie van ubuntu jaunty werkt alles perfect maar als ik opnieuw opstart, krijg ik nadat het balkje van ubuntu geladen is zwart beeld, het scherm valt gewoon uit. Als ik dan nog een keer herstart werkt het scherm soms en soms ook niet. ik heb bij hardwaredrivers gekeken maar er staan enkel drivers voor de atheros wifi kaart. Als ik in recovery fix xserver doe start hij meestal, niet altijd normaal op maar de volgende keer valt het scherm weer uit.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: zwart scherm bij opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/17, 19:30:25 »
Post eens je Xorg.conf.

In de terminal gebruik je het volgende commando om Xorg.conf te lezen en te bewerken in een basis Ubuntu installatie :

gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf
Dit commando opent het bestand /etc/X11/xorg.conf met de editor gedit.

Als je het wachtwoord intypt, zie je geen tekens, zelfs geen sterretjes, dit hoort zo.

Over dat tweede, je zult inderdaad voor oudere ATi kaarten geen fglrx stuurprogramma meer vinden dat werkt met de Xorg versie die Jaunty gebruikt. Maar vrees niet, er is een open bron stuurprogramma voor deze ATi kaarten en deze wordt beter met de dag.

Offline hans_4

  • Lid
Re: zwart scherm bij opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/17, 20:30:47 »
hier is de xorg.config. er staat nu kubuntu op en geen ubuntu omdat ik dat ook eens wilde proberen en stiekem hoopte dat hoermee het probleem zou opgelost zijn terwijl ik wist dat dit niet zo was. maar ik denk dat dat niet veel uitmaakt

Section "Device"
   Identifier   "Configured Video Device"
EndSection

Section "Monitor"
   Identifier   "Configured Monitor"
EndSection

Section "Screen"
   Identifier   "Default Screen"
   Monitor      "Configured Monitor"
   Device      "Configured Video Device"
EndSection