Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Moet het opzeggen van een Ubuntu-NL forumaccount mogelijk gemaakt worden en zo ja, hoe?

Ja, wanneer men dit vraagt aan het forumteam via mail/dit subforum
23 (24.2%)
Ja, men moet zelf zijn/haar eigen account kunnen verwijderen
66 (69.5%)
Nee, gewoon laten zoals het is
6 (6.3%)

Totaal aantal stemmen: 90

Auteur Topic: Poll: Opzeggen forumaccount  (gelezen 30002 keer)

Poll: Opzeggen forumaccount
« Gepost op: 2010/12/13, 20:34:58 »
Bij deze.

Moet het mogelijk zijn je forumaccount te verwijderen, en zo ja, hoe?

jesse2314

  • Gast
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/13, 20:45:05 »
Nee, gewoon laten zoals het is ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/13, 20:46:00 »
Men moet wel zelf z'n eigen account kunnen verwijderen, vind ik. Dat past m.i. bij de vrijheid die je hoort te hebben: zowel om te registreren als om de registratie naderhand te verwijderen.

Maar de geposte berichten moeten wel blijven staan, want het forum is ook een kennisbank. Wellicht is het mogelijk, om de naam van de verwijderde poster dan te veranderen in "Gast".

Offline chaos7

  • Lid
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/13, 20:49:25 »
Men moet wel zelf z'n eigen account kunnen verwijderen, vind ik. Dat past m.i. bij de vrijheid die je hoort te hebben: zowel om te registreren als om de registratie naderhand te verwijderen.

Maar de geposte berichten moeten wel blijven staan, want het forum is ook een kennisbank. Wellicht is het mogelijk, om de naam van de verwijderde poster dan te veranderen in "Gast".
+1
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Tom

  • Lid
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/13, 20:49:58 »
Ook mijn idee of het software (dit forum) mogelijk is gaat buiten mijn bescheiden kennis. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/13, 20:51:39 »
Wat Pjotr voorstelt gebeurt sowieso al wanneer een account verwijderd wordt ;)
Account verwijderen=
1 Gebruikersnaam wordt Gast
2 Posts blijven bewaard
Zo gaat dat dus automatisch al wanneer een account verwijderd wordt :)
« Laatst bewerkt op: 2010/12/13, 20:53:27 door Vistaus »

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/13, 20:55:21 »
Ik denk dat de tweede optie niet zo handig is. Zeker moet er een waarborg zijn dat dezelfde gebruiker (IPnr) niet weer onder een andere naam inlogt. Dat wordt een mooi zooitje.
Maar in serieuze gevallen kan optie 1 toch prima werken. Tenminste iemand weet dan waarom leden voor de eer bedanken.
Ik dacht dat optie 1 het meest voor de hand ligt, uiteraard met behoud van berichten, desnoods onder "Gast".

Vr.groet, peter

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/13, 21:09:47 »
Men moet wel zelf z'n eigen account kunnen verwijderen, vind ik. Dat past m.i. bij de vrijheid die je hoort te hebben: zowel om te registreren als om de registratie naderhand te verwijderen.

Maar de geposte berichten moeten wel blijven staan, want het forum is ook een kennisbank. Wellicht is het mogelijk, om de naam van de verwijderde poster dan te veranderen in "Gast".

+1

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/13, 21:13:29 »
Men moet wel zelf z'n eigen account kunnen verwijderen, vind ik. Dat past m.i. bij de vrijheid die je hoort te hebben: zowel om te registreren als om de registratie naderhand te verwijderen.

Maar de geposte berichten moeten wel blijven staan, want het forum is ook een kennisbank. Wellicht is het mogelijk, om de naam van de verwijderde poster dan te veranderen in "Gast".

+1

Ik ben het eens zoals ook al in het andere draadje dat je zelf bepaalt wanneer je op wilt stappen en dus je account zelf moet kunnen verwijderen. Dat je postings blijven staan is logisch aangezien die gepost zijn toen je er wel was. Je draagt dan uiteraard verantwoordelijkheid voor wat je schrijft. Maar als je weg wilt moet dat met een simpel linkje kunnen zonder opgaaf van reden. Dat is true liberty. Eventuele gevaren van een nieuw account op een nieuwe naam vallen wel mee, omdat de meeste fora ook naar IP adressen kijken......
« Laatst bewerkt op: 2010/12/13, 21:15:53 door landfiets »
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/13, 21:58:05 »
Ik ben er in principe ook voor dat leden zelf hun account kunnen verwijderen. Maar als dat softwaretechnisch lastig is op te lossen dan is het wat mij betreft niet zo belangrijk.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/13, 22:51:21 »
Ik zeg ja, maar heb niet gestemd, omdat het me niet zoveel uitmaakt hoe (zelf doen of forumteam moet dit doen). Ik vind dat het forumteam of de beheerder moet beslissen wat het beste is.

Ik ben er in principe ook voor dat leden zelf hun account kunnen verwijderen. Maar als dat softwaretechnisch lastig is op te lossen dan is het wat mij betreft niet zo belangrijk.
Hier sluit ik mij bij aan.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Bertel

  • Lid
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/14, 01:45:37 »
Maar in serieuze gevallen kan optie 1 toch prima werken. Tenminste iemand weet dan waarom leden voor de eer bedanken.

+1


Wat is vrije software?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/14, 09:54:40 »
Zeker moet er een waarborg zijn dat dezelfde gebruiker (IPnr) niet weer onder een andere naam inlogt.
Dat kan broer of zus zijn. Eenzelfde IP nummer is niet noodzakelijk dezelfde persoon.

Verder een +1 bij Pjotr.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/14, 11:07:20 »
Nee, duidelijk. Helemaal uitsluiten kun je dat dubbel inloggen via eenzelfde IP-nr nooit, net zoals dat ik via 2 IP-nrs kan inloggen. Nou doe ik dat nooit, maar het is zeer wel mogelijk.
Laten we niet afdwalen over wat er wel of niet mogelijk is, maar het bij de gestelde vraag houden.

Vr.groet, peter


Offline vanadium

  • Lid
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/14, 16:21:30 »
Helemaal uitsluiten kun je dat dubbel inloggen via eenzelfde IP-nr nooit, net zoals dat ik via 2 IP-nrs kan inloggen. Nou doe ik dat nooit, maar het is zeer wel mogelijk.
Je kan nooit beletten dat éénzelfde persoon tien verschillende accounts aanmaakt. Een forum is nu eenmaal iets dat in principe anoniem is. De enige manier waarop authenticiteit zou kunnen gewaarborgd worden, zou een complex systeem zijn met encryptiesleutels, door een autoriteit individueel toegekend en gecertificeerd.

Anderszijds is linux een multiuser systeem. Het is dus perfect denkbaar dat verschillende personen vanaf een zelfde ip-adres ingelogd zijn.

Nu belet dat niet, natuurlijk, dat fora verschillende logins van één ip-adres zou kunnen tegenhouden. Ik weet niet of dit een standaard praktijk is.

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #15 Gepost op: 2010/12/14, 16:43:08 »
Op zich is het ook niet belangrijk of een IP adres geblokt moet worden, dit is immers alleen noodzakelijk als een user de regels overtreedt en de moderators of forumleider de user willen bannen.

In dit topic gaat het over de user die zelf (!!) de mogelijkheid wil hebben om zijn account te stoppen.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #16 Gepost op: 2010/12/14, 17:50:49 »
Als men er vanaf wil - ja. Maar dan wel moet een goede reden. En de reden moet nagekeken zijn door meer dan 1 mod of Admin.
En het lid mag het niet zelf kunnen.

Wat ik erover denk.

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #17 Gepost op: 2010/12/14, 18:21:17 »
Als men er vanaf wil - ja. Maar dan wel moet een goede reden. En de reden moet nagekeken zijn door meer dan 1 mod of Admin.
En het lid mag het niet zelf kunnen.

Wat ik erover denk.

Dit begrijp ik niet. Als ik toch zelf besluit om lid te worden mag ik toch ook zelf besluiten om weer een account te stoppen.
Waar heeft de mod dan in vredesnaam de reden voor nodig. Ik ken die man niet eens. Dus dat lijkt me een non-issue.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #18 Gepost op: 2010/12/14, 18:26:39 »
Als iemand zijn eigen account kan gaan verwijderen, wie weet wat die dan gaat uitvreten? Ik niet. En zowiezo, de leden moeten nou ook weer niet teveel mogen.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #19 Gepost op: 2010/12/14, 18:27:27 »
Accounts verwijderen, liever niet natuurlijk, maar als je het écht weg wilt hebben moet dat IMO via een mod.

Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #20 Gepost op: 2010/12/14, 18:29:26 »
Ik heb voor 1 gekozen, met dien verstande dat de naam gewijzigd wordt naar Gast zoals Pjotr schreef.
Lijkt mij wel zo beleeft.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #21 Gepost op: 2010/12/14, 18:32:34 »
Als iemand zijn eigen account kan gaan verwijderen, wie weet wat die dan gaat uitvreten? Ik niet. En zowiezo, de leden moeten nou ook weer niet teveel mogen.

Hoezo wat die dan gaat uitvreten.......  geen idee. Het is gewoon een linkje die jou uitschrijft zoals je je ook op dezelfde manier inschrijft voor het forum. Ik zie het probleem echt niet.  En zo moelijk is dat niet want er zijn ook genoeg fora die die mogelijkheid weldegelijk hebben.

Ik vind dit typisch Nederlands. Controle willen houden op van alles. Lijkt me geen goede zaak.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #22 Gepost op: 2010/12/14, 18:39:41 »
Als iemand zijn eigen account kan gaan verwijderen, wie weet wat die dan gaat uitvreten? Ik niet. En zowiezo, de leden moeten nou ook weer niet teveel mogen.

Wat een vreemde opmerking.  ???

Offline chaos7

  • Lid
Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #23 Gepost op: 2010/12/14, 21:14:00 »
Als iemand zijn eigen account kan gaan verwijderen, wie weet wat die dan gaat uitvreten? Ik niet. En zowiezo, de leden moeten nou ook weer niet teveel mogen.
hmmmm, heb het idee dat er hier gepromoot wordt om vooral geen lid te worden van ubuntu-nl
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Poll: Opzeggen forumaccount
« Reactie #24 Gepost op: 2010/12/14, 23:34:32 »
Prima. TopGear denkt er zus over, jullie zo. Einde discussie ;)