Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Problemen met verschillende versies ubuntu  (gelezen 7637 keer)

Offline Jerry V

  • Lid
Re: Problemen met verschillende versies ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2011/11/19, 19:10:45 »
Hmmm, het klinkt misschien vreemd, maar dit scherm wat op je voorbeeld staat zie ik vandaag voor het eerst.
Dat krijg ik bij het opstarten nooit te zien.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Problemen met verschillende versies ubuntu
« Reactie #26 Gepost op: 2011/11/19, 22:20:51 »
1. Wat heb je gedownload? Is dat wel een normale live-CD? Die geeft je nl. de gelegenheid om je toetsenbord-indeling, taal etc. te kiezen voordat het booten verder gaat.

2. Het komt af en toe voor dat het scherm nog niet paraat is ("opwarmen") en de start reeds begonnen is. Dus - tijdens het tonen van de meldingen van de BIOS (meldingen over RAM, SATA etc.) zou ik al beginnen met het gebruiken van pijl/shift/spatie-toets.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Jerry V

  • Lid
Re: Problemen met verschillende versies ubuntu
« Reactie #27 Gepost op: 2011/11/20, 08:27:03 »
1. Wat heb je gedownload? Is dat wel een normale live-CD? Die geeft je nl. de gelegenheid om je toetsenbord-indeling, taal etc. te kiezen voordat het booten verder gaat.

2. Het komt af en toe voor dat het scherm nog niet paraat is ("opwarmen") en de start reeds begonnen is. Dus - tijdens het tonen van de meldingen van de BIOS (meldingen over RAM, SATA etc.) zou ik al beginnen met het gebruiken van pijl/shift/spatie-toets.

Ik heb mijn versie 10.04 van deze site gehaald: http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
Volgens deze site is het de Ubuntu 10.04 L.T.S. versie.

Deze iso heb ik met behulp van Free iso burner op cd gezet.

Mijn 2e computer, die op Linux draait, is aangesloten aan mijn tv. Zolang ik het paarse beeld (A) niet krijg, blijft het beeld staan op "Geen signaal" maar zodra ik de computer opstart begin ik al op shift/spatie of esc te toetsen, tot nog toe zonder resultaat.
Ik zal eens proberen een computer scherm er aan te hangen, maar in feite mag dat geen verschil maken lijkt mij.

Re: Problemen met verschillende versies ubuntu
« Reactie #28 Gepost op: 2011/11/20, 10:58:54 »
Ik heb mijn versie 10.04 van deze site gehaald: http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
Volgens deze site is het de Ubuntu 10.04 L.T.S. versie.

Deze iso heb ik met behulp van Free iso burner op cd gezet.
Hier kan het dus niet in zitten.

Mijn 2e computer, die op Linux draait, is aangesloten aan mijn tv. Zolang ik het paarse beeld (A) niet krijg, blijft het beeld staan op "Geen signaal" maar zodra ik de computer opstart begin ik al op shift/spatie of esc te toetsen, tot nog toe zonder resultaat.
Ik zal eens proberen een computer scherm er aan te hangen, maar in feite mag dat geen verschil maken lijkt mij.
Je krijgt dus ook het bios scherm niet te zien.
Het kan zijn dat de tv te lang over doe om het te herkennen.
Dan is het deel waar het allemaal om draait al voorbij.

Het proberen met een computerscherm kan idd goed helpen.

Offline Jerry V

  • Lid
Re: Problemen met verschillende versies ubuntu
« Reactie #29 Gepost op: 2011/11/20, 14:18:35 »
Goed, een tweede computer scherm van zolder gehaald, dit bleek de truc te zijn.
De mem test loopt..

Offline Jerry V

  • Lid
Re: Problemen met verschillende versies ubuntu
« Reactie #30 Gepost op: 2011/11/20, 22:49:22 »
De computer heeft nu denk ik zo'n tien keer de memtest doorlopen, het programma schijnt na een test gewoon weer opnieuw te beginnen met testen.

Hier het resultaat:



Pass complete, no errors.

Wat is de volgende stap?

Groeten,

Jerry

Re: Problemen met verschillende versies ubuntu
« Reactie #31 Gepost op: 2011/11/21, 00:10:15 »
Zoals ik al eens voorstelde: Doe die memtest een langere periode (voor je naar bed gaat b.v) en kijk morgen ochtend nog eens...  ;)

oeps, net te laat denk ik het is al 10 over 12...
« Laatst bewerkt op: 2011/11/21, 00:11:48 door cjmanschot »

Offline Jerry V

  • Lid
Re: Problemen met verschillende versies ubuntu
« Reactie #32 Gepost op: 2011/11/21, 07:34:55 »
Dit zijn de resultaten na 8 uur memtest draaien (Zie walltime 8:01:01), als ik het draai voordat ik naar bed ga, en ik kijk de volgende ochtend weer zal er niet veel meer tijd verstreken zijn.

Groeten,

Jerry

Offline Jerry V

  • Lid
Re: Problemen met verschillende versies ubuntu
« Reactie #33 Gepost op: 2011/11/22, 07:58:13 »
Zoals ik al eens voorstelde: Doe die memtest een langere periode (voor je naar bed gaat b.v) en kijk morgen ochtend nog eens...  ;)

oeps, net te laat denk ik het is al 10 over 12...

Ik heb vannacht nog een keer een memtest laten lopen. De resultaten zijn gelijk;
9,5 uur gelopen, 12 passes, 0 errors.

Wat nu te doen?

Jerry

Offline Jerry V

  • Lid
Re: Problemen met verschillende versies ubuntu
« Reactie #34 Gepost op: 2011/12/11, 17:45:45 »
Beste mensen het is enkele dagen geleden, ik heb de pc inmiddels eens mee genomen naar mijn werk.
Er is daar een ander besturing systeem opgezet, en de batterij van mijn moederbord is vervangen omdat deze bijna geen voltage meer had. Daar was alles verder in orde, ook het geluid werkte goed.

Echter thuisgekomen heb ik de computer weer aangesloten, ik heb nu weer vol beeld, maar het geluid werd meteen weer gedempt.
Vorige week bij een collega thuis geweest, daar hebben we geheugen vervangen en toegevoegd. In plaats van 768 (?) Mb draait de pc nu met 2 gig aan geheugen. Alles was daar weer naar behoren, maar zodra ik thuis kwam mute weer het geluid, geheel uit zich zelf...

De rest is inmiddels opgelost.

Re: Problemen met verschillende versies ubuntu
« Reactie #35 Gepost op: 2011/12/11, 18:15:54 »
Waarschijnlijk zit het probleem dus in de aansluiting.
Dan moeten we gaan kijken hoe het geluid is aangesloten.
Is dat gewoon met een normale audio kabel, via een hdmi kabel of anders?

... Verhip, dit was ik ook wel eens tegen gekomen. (Helemaal vergeten, maar de impact was ook niet zo groot.)
De geluids instellingen sprongen naar de verkeerde aansluiting of bepaalde aansluitingen werden de ene keer wel gezien en de andere keer niet.
Kijk eens bij de Geluids instellingen tabblad Hardware.
Staat daar de gebruikte audio poort er wel tussen?

Offline Jerry V

  • Lid
Re: Problemen met verschillende versies ubuntu
« Reactie #36 Gepost op: 2011/12/18, 12:39:01 »
Sorry voor mijn late reactie, maar door andere bezigheden en ziekte op het werk heb ik even niet meer aan mijn computer probleem gewerkt, maar gisteren was ik nog even bij een kameraad van mij op bezoek die hetzelfde probleem had.
Bij hem was het volume knopje van zijn toetsenbord vast blijven zitten.
Dit zou bij mij ook het geval kunnen zijn.

Toen ik vanmorgen weer eens mijn andere computer opstartte zag ik dat de internet verbinding was verbroken.
Dus ik keek of de stekker van het modem goed achterin mijn pc zat, toen bleek dat ook mijn webcam ontkoppeld was.
Toen ik deze weer in de USB aansluiting stak ging de computer opzoek naar het nieuw aangesloten "audio device"
De installatie hiervan mislukte.. Maar ik zette voor het ongewisse ook het volume harder met behulp van mijn knoppen op het toetsenbord. Startte de computer op zonder de webcam aangesloten en tot zover, enkele uren verder, blijkt het probleem opgelost te zijn... Echter weet ik nog niet welke van de beiden de veroorzaker van het probleem was, maar dat vind ik niet zo erg.

Wel vreemd dat dit voorheen geen problemen opleverde. Overigens werd mijn geluids verbinding wel aangegeven, welke aangesloten is met een gewone audio kabel.

Tot zover voorlopig..

Groeten,

En bedankt voor het meedenken!

Jerry
« Laatst bewerkt op: 2011/12/18, 12:41:27 door Jerry V »