Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloze verbinding  (gelezen 663 keer)

kovisser

  • Gast
draadloze verbinding
« Gepost op: 2008/03/22, 18:23:12 »
Als ik opstart moet ik de sleutel van mijn verbinding weer ingeven om verbinding met Internet te kunnen krijgen. Dit doe ik ( na wachtwoord) in \ Netwerkinstellingen \ Draadloze verbinding |Eigenschappen > opnieuw WEB-sleutel intikken en op ok klikken.
Heeft dit er mee te maken dat ik de drivers van mijn Linksys-kaartje niet geinstalleerd heb? (install.exe werkt hier niet; niet lachen nu) Ik heb de drivers 'gewoon' op het buroblad staan en die worden door het systeem  blijkbaar gevonden.
Hoe kan ik de driver installeren en is hiermee het steeds ingeven van de web-sleutels te voorkomen?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
draadloze verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/22, 18:36:37 »
In je andere topic zag ik dat je Ubuntu 6.06 geïnstalleerd hebt. Waarom heb je niet de nieuwste versie gepakt? Daarmee gaat het waarschijnlijk veel makkelijker.
Ook is het wel handig om te weten welk kaartje het precies is. Is hij via USB aangesloten? Tik dan eens het volgende commando in in een terminalvenster:
lsusb
(de eerste letter is een kleine L)

kovisser

  • Gast
draadloze verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/22, 19:48:15 »
Het is een Linksys PCI-kaart , dus lsusb zal niet werken (waar ik dat ook zou moeten intikken).
Ik heb U 6.06 geinstalleerd omdat daar een mooie Nederlandese installatiebeschrijving van was (maar die totaal niet klopte met de werkelijkheid). Is dit te upgraden of moet ik dan U 7.10 geheel opnieuw installeren?

Offline kihid

  • Lid
draadloze verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/22, 19:53:09 »
Citaat van: kovisser
Het is een Linksys PCI-kaart , dus lsusb zal niet werken (waar ik dat ook zou moeten intikken).
Ik heb U 6.06 geinstalleerd omdat daar een mooie Nederlandese installatiebeschrijving van was (maar die totaal niet klopte met de werkelijkheid). Is dit te upgraden of moet ik dan U 7.10 geheel opnieuw installeren?
Nog een 33 dagen en dan is Hardy 8.04 er of je moet nu al de beta versie installeren, draai hem ook al vanaf alpha 4 en wacht elke keer een paar dagen met updaten zodat de bugs er dan weer uit zijn.

Bevalt prima en word een heel goede distro geloof ik.
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
draadloze verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/22, 21:07:47 »
Network Manager doet nog raar in de bèta van 8.04:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/204879