Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: muziek bestanden verdwijnen  (gelezen 1929 keer)

Offline fvc

  • Lid
muziek bestanden verdwijnen
« Gepost op: 2011/07/30, 09:46:46 »
Ik merk dat uit mijn map MUZIEK bestanden verdwenen zijn, het gaat zowel om volledige CD's als om een of twee liedjes uit een CD. Ik gebruik rhythmbox, en ubuntu 10.04.
Iemand een idee hoe dat mogelijk is?
Fons

Offline fvc

  • Lid
Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/30, 10:01:46 »
nog bijzeggen dat ze in rhythmbox vermeld staan als ontbrekende bestanden

Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/30, 23:39:56 »
Als je bijv. via Locaties>Bestanden zoeken... zoekt op een titel van een nummer of cd vindt je ze ook niet?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline fvc

  • Lid
Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/01, 08:46:42 »
Neen, ook zo vind ik niets terug. Die muziekbestanden lijken van mijn harde schijf verdwenen te zijn. en het gaat om tamelijk veel. Onbegrijpelijk.

Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/01, 10:14:32 »
Staat de muziek op een ander medium? Zo ja, eerst dat medium aankoppelen voordat je Rhythmbox start.

Offline fvc

  • Lid
Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/01, 10:49:22 »
De muziek staat op een aparte partitie van de harde schijf, net zoals mijn documenten, maar daar verdwijnt er  niets.
Uit de muziek map verdwijnen een relatief groot aantal bestanden, maar de meeste blijven er staan zoals verwacht. Soms ontbreken uit een map (= 1 CD) een paar bestanden (een paar liedjes) terwijl de rest er nog staat!

Offline jan11000

  • Lid
Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/01, 10:58:33 »
Is je partitie ntfs, dit wordt niet automatisch aangekoppeld, pas als je met nautilus op de partitie klikt dan word hij pas gekoppeld.
Dit natuurlijk niet de reden waarom je files verdwijnen, maar wel als rhythmbox de files niet ziet.

Heb je niet de files via rhythmbox misschien zelf gewist?

Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/01, 11:01:11 »
Ik heb dit probleem ook wel eens (gehad), ook alleen met muziek en op een ext4-partitie. Ik blijf dit topic dus even volgen.

Offline fvc

  • Lid
Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/01, 12:33:25 »
De partitie 'data' waarop mijn muziek, maar ook foto's en documenten staan, is een ntfs, onderdeel van een logische partitie. Ze wordt wel automatisch aangekoppeld. De bestanden op die partitie zijn onmiddellijk bereikbaar, behalve natuurlijk de verdwenen muziekbestanden.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/01, 12:37:00 »
Misschien een stomme vraag, maar heb je wel eens bestanden uit je library of playlist van Rhythmbox gewist?
Er is namelijk ook een optie in Rhythmbox die de bestanden dan ook van je schijf wist.

Offline fvc

  • Lid
Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/01, 12:53:40 »
Ik heb wel eens dubbele verwijderd, maar dat kan zeker niet alle verdwenen bestanden verklaren.
Wat is eigenlijk de betekenis of de bedoeling van de map 'ontbrekende bestanden' in rhythmbox? Wat betekent het dat een song daarin komt te staan?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/01, 12:54:50 »
Dan staat het bestand nog wel in de bibliotheek of afspeellijst van RB, maar bestaat die niet meer op de harde schijf.

Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/01, 14:43:58 »
Dan staat het bestand nog wel in de bibliotheek of afspeellijst van RB, maar bestaat die niet meer op de harde schijf.

Klopt. Dit krijg je ook te zien wanneer je bestanden hernoemt of je mappen anders organiseert. Rhythmbox scant steeds je bibliotheek dus je wijzigingen worden opgepakt maar ook ziet rhythmbox nog verwijzen naar niet meer bestaande bestanden in z'n database. Dat lijstje met meldingen daarvan kun je gerust leeggooien trouwens.

Re: muziek bestanden verdwijnen
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/25, 15:03:49 »
Ik heb dit probleem ook bij mijn Rhythmbox 0.12.8 op mijn laptop de bestanden staan op een ntfs externe harde schijf.
Op mijn andere laptop met schone installatie vind Rhythmbox wel alle mp3. Ik heb het vermoeden dat door het verplaatsen van bestanden de data over die bestanden ergens bewaard blijft.
Ik heb eerder op die eerste laptop de ontbrekende bestanden gewist om zodoende het systeem schoon te houden en hoopte bij een rescan de bestanden op die andere plaats wel gevonden wordt. Dit blijkt echter niet te werken. Toch speel ik die bestanden wel af en toe met Rhythmbox, maar dan sleep ik de bestanden de wachtrij in. Het speelt prima alleen kun je zelfs in de recentelijk beluisterd speellijst niets van die nummers terug vinden.
Wat kan ik doen om Rhythmbox te verversen en niet de data uit de bibliotheek te verliezen zoals waarderingen en speellijsten?

Ik ontdekte ook als ik speellijsten die bijna leeg zijn geworden door het onbreken van bestanden fijtelijk wel die informatie bevatten als ik ze afspeel met bijv. Exaile of ik zie ze als ik zet in getit open.