Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen upgrade-knop in updatebeheer  (gelezen 347 keer)

Offline pigord

  • Lid
geen upgrade-knop in updatebeheer
« Gepost op: 2014/05/03, 13:04:16 »
Ben van plan te upgraden van 13.10 naar 14.04. Volgens deze link http://www.ubuntu.com/download/desktop/upgrade zou er bij updatebeheer de knop upgraden aanwezig moeten zijn. Mijn dialoogvenster geeft alleen maar aan dat mijn software in bijgewerkt en behalve instellingen kan ik slechts op de OK-knop drukken. Een schone installatie is voor mij teveel rompslomp, aangezien ik maar een newbee ben en liever niet aan de partities ga kl........ (heb behalve Ubuntu ook nog windows7 om mijn notebook staan). Wie helpt mij? Pieter

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: geen upgrade-knop in updatebeheer
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/03, 13:22:12 »
In Updatebeheer heb je mogelijk de melding van nieuwe versies op Nooit gezet. Maar ik adviseer sowieso een schone opwaardering, en dat is waarschijnlijk makkelijker dan je denkt:
https://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: geen upgrade-knop in updatebeheer
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/03, 13:29:18 »
Was het niet zo, dat de melding voor de LTS pas bij de eerste punt versie komt?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline marco1800

  • Lid
Re: geen upgrade-knop in updatebeheer
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/03, 13:30:32 »
Volledig mee akkoord, een nieuwe installatie vanop geheugenstaaf in minder dan 10 minuten. Zorg voor een back-up van je documenten, afbeeldingen, video's...

De verborgen mapjes .mozilla.thunderbird.evolution
Vergeet het mapje chromium niet (staat onder .config)

Vul zelf je lijstje aan...
Deze verborgen mapjes terugzetten voor je het het desbetreffende programma opent.

Gebruik de handleiding van Pjotr!

Succes!
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Re: geen upgrade-knop in updatebeheer
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/03, 13:41:16 »
Was het niet zo, dat de melding voor de LTS pas bij de eerste punt versie komt?

Ja, als je van LTS naar LTS gaat. Maar niet als je van tussenversie naar LTS gaat.

Offline pigord

  • Lid
Re: geen upgrade-knop in updatebeheer
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/13, 11:35:49 »
@Pjotr
1) Heb mijn update beheer gezet op "voor elke nieuwe versie"
2) Overeenkomstig je advies een "schone"installatie gedaan, wat o.a. betekent dat ik mijn bestanden in de pers.map + de diverse andere mappen heb veiliggesteld op een aangekoppelde SDHC-kaart van 8 Gb, gesplitst in een Linux-deel en een windows-deel.
Het beroerde is dat ik nu mijn files kwijt ben omdat het linux-deel niet meer wordt herkend. Ga daar overigens een nieuw topic van maken als ik geen antwoorden vindt, tenzij iemand mij nu al een vingerwijzing kan geven (en ja, ik heb al geprobeerd om de kaart in te lezen op een windows-pc en vervolgens veilig verwijdered: had geen resultaat)
Het topic kan wat mij betreft gesloten worden