Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Libreoff. erop, dan Abisoft eraf?  (gelezen 358 keer)

Libreoff. erop, dan Abisoft eraf?
« Gepost op: 2015/01/26, 19:15:21 »
Ivm presentaties e.d. ga ik onder Xubuntu Libreoffice installeren.
Kan ik dan daarna gewoon Abisoft eraf gooien? (want ik las eens ergens; mee geinstalleerd laten staan)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Libreoff. erop, dan Abisoft eraf?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/26, 20:04:15 »
Ja, die kan er gewoon af.

Re: Libreoff. erop, dan Abisoft eraf?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/26, 20:41:58 »
Dank je.

Ik vraag het voor de zekerheid omdat ik ergens gelezen heb dat het beter is om meegeinstalleerde programma's te laten staan.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Libreoff. erop, dan Abisoft eraf?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/26, 20:45:16 »
Dat is de hoofdregel die ik aanraad, inderdaad.... Maar Abiword is één van de uitzonderingen: die kan er veilig af.   :)

Re: Libreoff. erop, dan Abisoft eraf?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/26, 20:49:45 »
Ik weet ook niet meer of "ergens" hier of Pjotr-googlesite of elders. Doet er ook niet toe.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Libreoff. erop, dan Abisoft eraf?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/26, 22:24:27 »
Hier heb ik AbiSoft ook verwijderd, maar voor de makkelijke en snelle dingen wel weer Gedit er op gezet. :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Libreoff. erop, dan Abisoft eraf?
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/26, 23:00:46 »
Kan ik dan daarna gewoon Abisoft eraf gooien? (want ik las eens ergens; mee geinstalleerd laten staan)
*ubuntu is een Linux kernel met bepaalde aanvullende open software voor “de standaard desktop”. Het is geen probleem om bepaalde software of een zogenaamde “meta package” te wissen, dan heb je alleen geen “standaard” *ubuntu desktop meer.
Ik verwijder veel programma´s die ik persoonlijk nooit  gebruik ,en waarvan ik dan ook geen onnodige updates wil hebben
« Laatst bewerkt op: 2015/01/26, 23:02:50 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Libreoff. erop, dan Abisoft eraf?
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/27, 00:26:50 »
@testcees: Het is voor veel programma's geen probleem, maar *niet* vanzelfsprekend. Straks denk jij "oh, programma x ken ik niet dus dat kan eraf" niet wetende dat dan bijv. heel je X-server meegaat. En dan??? ("je" in het algemeen - dus iemand die wat minder bekend is met Linux)