Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: map rechten + ftp server  (gelezen 9294 keer)

Offline coolkil

  • Lid
Re: map rechten + ftp server
« Reactie #25 Gepost op: 2012/02/26, 14:26:10 »
ik denk dat je gelijk hebt van dat domste client (ik denk dat ik het maar zo laat en gewoon filezilla of een ander programma ga gebruiken)

ik heb als downloader transmission en die heeft niet gek veel mogelijkheden om dat soort dingen in te stellen. maar het is net als of hij in de koppel locatie ook een map ziet als de netwerklocatie niet aanstaat. (heel erg raar.) ik ga dat ook maar handmatig doen danXD)

Re: map rechten + ftp server
« Reactie #26 Gepost op: 2012/02/26, 14:35:15 »
Ah wacht even, die ken ik ook!

Je geeft op opslaan in : /media/Gekoppelde Schijf.

Nice en dandy, hij slaat het daar in op en all is well. Nou gaat hij wat opslaan in die locatie terwijl je 'Gekoppelde Schijf' niet beschikbaar is, want die staat uit. Wel trucje, dan maakt hij die map 'Gekoppelde Schijf' gewoon aan en staan de media bestanden dus op je eigen harde schijf.

Mount je nu die mediaspeler opnieuw, en je kijkt in de map /media/ dan zul je zien dat die gekoppelde lokatie er naast staat....

Offline coolkil

  • Lid
Re: map rechten + ftp server
« Reactie #27 Gepost op: 2012/02/26, 14:49:05 »
floppy  floppy0  mediacenter

zo staat het er als de netwerklocatie aangekopeld is

Re: map rechten + ftp server
« Reactie #28 Gepost op: 2012/02/26, 14:53:32 »
en wat staat er in die map mediacenter? Je gedownloade torrents of je mediacenter data?
Als je er alleen je laatste torrenst in ziet en niet de data van je mediacenter dan moet je het volgende eens proberen, hernoem de map mediacenter naar test bijvoorbeeld.

start een terminal en type : sudo mount -a

Als je dan weer kijkt en je ziet de data van je mediacenter wel staan dan is datgene wat ik net schetste gebeurt. Making any sense??
EDIT: als je het op deze manier doet, kun je daarna je verse torrents alsnog kopieren

Maar al met al: als je hebt opgegeven dat je torrent pakket moet uitvoeren naar: /media/mediacenter en dat apparaat staat op het moment van verplaatsen uit, dan zal hij er een map voor aanmaken met de naam mediacentre. (zo was het bij mij in ieder geval). Ik denk dat het mounten daarna misschien ook niet lukt, maar dat weet ik niet meer. Ik heb nl inmiddels een 1 TB usb disk direct aan de server hangen en ik pak daarnaartoe uit en speel content af via het netwerk. De usb disk is gedeeld via samba en vrijwel alle mediaspelers en pc's kunnen er zonder problemen mee verbinden. De mediaspeler bij de tv is er een zonder HDD, de andere gebruiken we hier voor de kids, we dumpen er media naar toe en ze kunnen hem meenemen naar hun kamer om er daar gebruik van te maken.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/26, 15:11:49 door McVries »

Offline coolkil

  • Lid
Re: map rechten + ftp server
« Reactie #29 Gepost op: 2012/02/26, 15:03:53 »
nee je slaat de spijker op zijn kop dat is er gebeurt.
ik heb alleen die data al weer verwijdert.
maar hij mount hem er nog wel overheen hoor je kan alleen je torrents niet meer vinden. XD
weetje ook een manier dit op te lossen?

Re: map rechten + ftp server
« Reactie #30 Gepost op: 2012/02/26, 15:08:38 »
Zorgen dat je mediaspeler aan staat en gemount is als je gaat torrenten :-)  :evil:

Ik heb het zelf een paar keer met de hand gecorrigeerd, maar daar werd ikw at flauw van, ik heb wat trucjes toegepast met dropbox zodat iedereen hier in huis zijn nzb's van binsearch.net automatisch kan laten verwerken, maar dat  gebeurde ook regelmatig als de mediaspeler uitstond. Een usb disk hangt aan de server, en als die aanstaat dan is de usb disk er zeker weten ook. Probleem opgelost. En daarmee had ik de em7080 vrij gespeelt, zodat die door het huis kan reizen en heb ik een Playon HD2 mini aan de tv gehangen zonder HDD die het regelrecht van de server afspeelt. En hoewel het geen dure is, speelt hij hier zonder probleem blueray af via het netwerk.

Re: map rechten + ftp server
« Reactie #31 Gepost op: 2012/02/26, 15:15:40 »

weetje ook een manier dit op te lossen?
ALs het is misgegaan, hernoem de media\mediacenter map (naar test of tijdelijk of zo), doe een sudo mount -a, Je mediacenter is weer gemount als het goed is. Dan heb je ze dus allebei en kun je ze met de hand verplaatsen.

Offline coolkil

  • Lid
Re: map rechten + ftp server
« Reactie #32 Gepost op: 2012/02/26, 15:35:22 »
oke ik dank u vriendelijk voor al uw hulp.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: map rechten + ftp server
« Reactie #33 Gepost op: 2012/02/26, 15:38:43 »
Graag gedaan!

Offline coolkil

  • Lid
Re: map rechten + ftp server
« Reactie #34 Gepost op: 2012/02/26, 15:41:40 »
moet ik dit topic nog ergens op opgelost zetten of zo?