Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007  (gelezen 69856 keer)

Offline Tico

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #50 Gepost op: 2007/09/14, 21:07:45 »
Citaat van: arie
Citaat van: w.hellinga
Aanmelden kan nog steeds dames en heren.

Vraag: Als we heel veel flyers drukken, wie wil dan hoeveel flyers toegestuurd krijgen om lokaal te verspreiden?

Graag heeeel veeeel reacties ;)

Groet
bij het opleidings instituut waar ik van de week begonnen ben ( als cursist ) liggen een aantal flyers bij de receptie, en in de kantine hangt er 1 aan de balie


ik heb ze met mijn z/w laser geprint en zels in z/w ziet het er goed uit
Bij mij op kantoor hangt een flyer in diverse koffiehoeken. Netjes toestemming gevraagd en na uitleg dat het om een kosteloos product ging, was er geen vuiltje aan de lucht.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #51 Gepost op: 2007/09/16, 11:44:58 »
Kijk eens aan, we staan in Livre:

http://www.livre.nl/nieuws/overig/nieuwe-versie-ubuntu-ingeluid-met-diverse-releasepartys-16092007.html

Citaat
Nieuwe versie Ubuntu ingeluid met diverse releaseparty's
zondag, 16 september 2007 - 10:44

Als alles meezit, en er is niets dat er op wijst dat dát niet het geval zal zijn, verschijnt op donderdag 18 oktober de 7.10-versie van de populaire Linux-distributie Ubuntu. De release van de nieuwe versie (ook bekend onder de codenaam Gutsy Gibbon) wordt in een groot aantal landen ingeluid met releaseparty's. Zo ook in Vlaanderen en Nederland, waar op respectievelijk zaterdag 20 oktober (Hasselt) en zaterdag 27 oktober (Hilversum) gebruikers en geïnteresseerden de ingebruikname van de nieuwe versie zullen vieren.

Meer informatie (over programma, kosten, et cetera) is te vinden op de websites van de desbetreffende party's. Voor de ontwikkelaars van Ubuntu is er weinig tijd om stil te staan bij de nieuwe versie. Op donderdag 29 november wordt de eerste testversie (alpha) van Ubuntu 8.04 verwacht, de versie die onder de naam Hardy Heron door het leven zal gaan.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #52 Gepost op: 2007/09/16, 11:54:27 »
hellinga for president. ;)
willem hoeveel mensen kunnen we eigenlijk maximaal ontvangen?
stel je voor dat het echt storm loopt....

Offline wutnubu

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #53 Gepost op: 2007/09/16, 13:52:12 »
In drie uur tijd, zo'n honderd per uur, en dan de partners, maakt zonder overhead 2000 mensen, maar dan wel nummertjes trekken....

Ik heb niet zo'n goed beeld over de hoeveelheid mensen die komen, ik hoop een paar honderd, maar we zien wel. Ik bedoel dan niet Ubuntu gebruikers. De reeds gebruikenden mogen de hele dag komen, en hoeveel dat er worden weet ik eigenlijk ook niet zo goed, maar we zitten inmiddels al om en nabij de 20 aanmeldingen, en 't is nog vroeg.


De lokatie is te zien op www.goudenregenschoolk.nl onder "informatie->plattegrond.

In de speelzaal tureluur (ongeveer twee schoolokalen, met gang erbij via schuifwand) en eventueel boven in lokaal "kieviet" (leeg lokaal).

Heeft iemand een soort van beamer/eiki ofzo, zo'n ding dat aan je pjoeter kan om presentaties te geven.
Kunnen we continue boven klassikale demo's geven.

Enne president wil ik echt niet zijn, daar ben ik te oud en te eigenwijs voor.

Groet


.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #54 Gepost op: 2007/09/16, 17:04:04 »
ok, er zijn mogelijkheden om ter plekke dingen aan te passen.
tja hoeveel mensen er komen is natuurlijk afhankelijk van het feit hoe groot(s) de public relations is aangepakt. voor de rest is het koffiedik-kijken en afwachten.

Offline glupper68

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #55 Gepost op: 2007/09/17, 10:23:42 »
Ik denk dat ik naar Roeselare ga op de 20ste.  De 27ste zit ik een paar dagen met mijn vrouw in Griekenland. Is ook lekker!
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline wutnubu

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #56 Gepost op: 2007/09/18, 17:01:03 »
We hebben bijna het vereiste minimale aantal deelnemers bereikt...

Wie meld zich ook aan op https://wiki.ubuntu.com/DutchTeam/ReleaseParty

Het wordt uitermate interessant en vooral heel gezellig.
Kijk maar eens naar die lachende kopjes die bij de namen staan.

Groet

Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #57 Gepost op: 2007/09/18, 20:38:25 »
Komen de 'partners' zoals Mingos ook (met een stand o.i.d.)? Is dat juist wel of niet de bedoeling?

Offline wutnubu

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #58 Gepost op: 2007/09/19, 06:55:22 »
Er zijn contacten met een paar "partners", maar dat is voor de sponsoring, ze komen wel, maar (nog) niet als stand o.i.d.

Maar kom je zelf?????

Het gaat vooral om het vieren van de nieuwe release en het promoten van Ubuntu naar een breder publiek.

Groet

Offline Bobbie

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #59 Gepost op: 2007/09/21, 16:38:05 »
Zo even een berichtje gestuurt naar een krantje voor de studenten: uilenstede.nl .met een link

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #60 Gepost op: 2007/09/21, 16:40:17 »
Goed gedaan, thx
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #61 Gepost op: 2007/09/21, 16:40:33 »
je kan ook berichtjes sturen naar alle plaatselijke krantjes in je regio, verzamel de emailadressen van de redacties en zend ze allemaal tegelijk een berichtje.

Tip van een kunstenaar die ik van  daag ontmoette

Offline Bobbie

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #62 Gepost op: 2007/09/21, 17:50:00 »
Ben al bij de regio krant geweest, het antwoordt was dat ze alleen plaatselijke activiteiten er in vermelden.

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #63 Gepost op: 2007/09/21, 18:38:43 »
Nou michien willen de gratis kranten als Spits, Metro, De pers en dergelijke er wel aandacht aan besteden.
Michien willen de grotere streekbladen wel een redactioneel artikeltje plaatsen.

er schijnt ook ergens een mogelijkhedid te zijn persberichten in te dienen voor de landelijke pers, maar daar weet ik niet het fijnen van.
Ik weet wel dat er tuterials op internet staan van h0oe je zo'n bericht schrijft

Ik heb de reeds genoemde progjes wel al even genoteerd

reekje

Offline wutnubu

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #64 Gepost op: 2007/09/22, 07:36:09 »
Geweldig dat jullie mail versturen naar kranten en krantjes, maar zou je dat via mij willen doen.

Alle landelijke en regionale kranten (al dan niet gratis) hebben reeds een goed persbericht ontvangen en dat gaan we strategisch herhalen.
Als iedereen zelfstandig wat gaat versturen (geen twijfels aan goed bedoelingen hoor), kan de desbetreffende krant wel eens afhaken.

Je kunt me mailen met tips en adressen naar het email adres links van deze post.

Als je mensen persoonlijk kent laat dat dan vooral weten, je krijgt dan het persbericht en dat werkt wel beter dan versturen, maar wel graag in overleg.

Dank en Groet

Offline wutnubu

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #65 Gepost op: 2007/09/23, 08:09:57 »
Wie heeft zich nog vergeten in te schrijven????

Groet

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #66 Gepost op: 2007/09/23, 17:47:50 »
Citaat van: w.hellinga
Geweldig dat jullie mail versturen naar kranten en krantjes, maar zou je dat via mij willen doen.

Alle landelijke en regionale kranten (al dan niet gratis) hebben reeds een goed persbericht ontvangen en dat gaan we strategisch herhalen.
Als iedereen zelfstandig wat gaat versturen (geen twijfels aan goed bedoelingen hoor), kan de desbetreffende krant wel eens afhaken.

Je kunt me mailen met tips en adressen naar het email adres links van deze post.

Als je mensen persoonlijk kent laat dat dan vooral weten, je krijgt dan het persbericht en dat werkt wel beter dan versturen, maar wel graag in overleg.

Dank en Groet
Mijn tips staan in deze draad, ik ben gelukkig niet in de gelegenheid geweest, iets te sturen.

reekje

Offline Bobbie

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #67 Gepost op: 2007/09/25, 17:12:10 »
Vergeet ook niet, de biologische sector, wat ik zo snel kan bedenken is dat linux minder energie gebruikt dan b.v. Vista, de computer langer mee kan (minder afval)
mogelijk zijn er wel nog wel meer benoembare feiten.

Misschien hebben zij ook wel een maandblad of zo.

Offline wutnubu

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #68 Gepost op: 2007/09/25, 17:14:39 »
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, we moeten niemand vergeten.

Maar wat is het verband tussen energie zuinig en biologisch?  :P

Ik ga deze sector ook eens bestormen.

Dank en groet

Offline Bobbie

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #69 Gepost op: 2007/09/25, 20:48:55 »
Wat ik begrijp van deze sector (mensen) is, dat ze bewuster en gezonder willen leven.

Offline wutnubu

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #70 Gepost op: 2007/09/26, 07:14:00 »
Op de pagina staan de sponsors.

De kranten die je in de gaten moet houden..

Gooi en Eemlander
Trouw
Parool
Spits
Metro
dePers
deDag

(zowiezo goed om kranten te lezen natuurlijk ;) )

Wie vinden jullie dat een goede persoon is om de release party te openen voor groot publiek, om 13:00 uur dus.

Graag namen..... (ook vanuit belgie natuurlijk)

Groet

Offline dude

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #71 Gepost op: 2007/09/26, 09:02:13 »
Citaat van: w.hellinga
Wie vinden jullie dat een goede persoon is om de release party te openen voor groot publiek, om 13:00 uur dus.

Graag namen..... (ook vanuit belgie natuurlijk)
Sorry, geen naam maar een wedervraag.  Zijn de vrouwen op dit forum al gepolst? :)

Er zijn hier nogal wat MZI's (Mensen Zoals Ik: man, blank, bril). Het zou goed zijn om ook andere doelgroepen aan te spreken...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #72 Gepost op: 2007/09/26, 09:21:24 »
Citaat van: dude
Citaat van: w.hellinga
Wie vinden jullie dat een goede persoon is om de release party te openen voor groot publiek, om 13:00 uur dus.

Graag namen..... (ook vanuit belgie natuurlijk)
Sorry, geen naam maar een wedervraag.  Zijn de vrouwen op dit forum al gepolst? :)

Er zijn hier nogal wat MZI's (Mensen Zoals Ik: man, blank, bril). Het zou goed zijn om ook andere doelgroepen aan te spreken...
hee, das niet de schuld van willem hoor! :D

Offline Tico

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #73 Gepost op: 2007/09/26, 09:33:28 »
Citaat van: w.hellinga
.....

Wie vinden jullie dat een goede persoon is om de release party te openen voor groot publiek, om 13:00 uur dus.

Graag namen..... (ook vanuit belgie natuurlijk)

Groet
Eigenlijk kan ik maar een persoon noemen en dat is "onze" eigen Dennis.

Als er al iemand is die het "om niet" wil doen, dan kun je wellicht denken aan iemand uit het mediacircus zoals dat in Hilversum is te vinden.

Offline wutnubu

  • Lid
Gutsy Release Party, Hilversum, 27 oktober 2007
« Reactie #74 Gepost op: 2007/09/26, 10:09:25 »
@tico,

Maar noem dan eens namen....

Wat een vervelende link staat daar op je linkerkant..

Barst van de pop-ups etc, loopt de hele zooi hier van vast.

Groet