Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Asp.net c#  (gelezen 7177 keer)

accesshater

  • Gast
Asp.net c#
« Gepost op: 2008/08/20, 21:27:09 »
Ik ben bezig met het maken van een site in asp.net (voor mn werk). Ik wil graag weten of er een editor bestaat voor ubuntu die dit ondersteund, dus ook met autoaanvullen e.d. zoiets als visual studio.
Hoop dat het kan want ben namelijk niet van  plan om Windows te gebruiken =p.

(Had gezien dat Visual studio misschien onder wine draait, alleen heb ik dit nog niet geprobeerd, ben vs aan het downloaden =) legaal!)

Offline HP

  • Lid
Asp.net c#
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/20, 21:58:11 »
Hoi accesshater, denk dat je het moet proberen zoals je van plan bent, onder wine

En tegen je baas zeggen dat asp.net wazige rommel is, laat hem maar gauw overgaan op php+mysql meuk en java (script) zooi om websites en web-apps mee te bouwen ;-))

anders zit ie straks gelockt in MS en dat wil-ie niet, toch?
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

accesshater

  • Gast
Asp.net c#
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/20, 22:14:32 »
lol no comment.

Wat mijn baas doet is niet care die is ms lover xD.
WIlde het eigenlijk alleen gebruiken omdat ik zo nu en dan thuis moet werken. Maar goed zal dan wel wine gaan proberen en anders heb ik pech en kan ik alleen op kantoor werken ;).

Een ding is iig zeker, ms komt er bij niet op. Tenzij het ooit beter wordt maar dat is hetzelfde als verwachten dat er ooit wereldvrede zal komen ;)

iig bedankt voor je reactie

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Asp.net c#
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/21, 01:01:56 »
Je zou mono(develop) kunnen gebruiken.
http://www.mono-project.com/AspNetEdit
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline HP

  • Lid
Asp.net c#
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/21, 11:38:14 »
Citaat van: accesshater
Een ding is iig zeker, ms komt er bij niet op. Tenzij het ooit beter wordt maar dat is hetzelfde als verwachten dat er ooit wereldvrede zal komen ;)
hahaha tja ik denk dat er veel Linux liefhebbers idealisten zijn die juist die wereldvrede op hun wensenlijstje hebben staan
Citaat
iig bedankt voor je reactie
Wacht nog even af, misschien komt er iemand die toch iets weet. Maar mijn idee is dat als je visual studio onder wine te werken krijgt, zonder beperkingen, dat je dan het beste tool voor die rommel uit redmond hebt

(ja ik weet het, 'beste' en 'rommel' dat is contradictio, heel erg, maar je moet toch wat he!)
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

accesshater

  • Gast
Asp.net c#
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/21, 23:34:26 »
Bedankt ronnie zal misschien van het weekend daar rustig de tijd voor nemen.

accesshater

  • Gast
Asp.net c#
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/22, 00:54:12 »
Ik kan de setup van visual studio 2005 uitvoeren, maar als ik bij het invoeren van de key ben gaat hij niet verder.
Er staat namelijk standaard een key in die ik niet kan veranderen. En als ik op verder klik zegt vs dat ik de vorige trial eerst moet verwijderen....

ZOu het kunnen dat die gasten van wine hiermee hebben lopen kloten en een of andere registry met daarin de key erin hebben laten staan =p

Offline HP

  • Lid
Asp.net c#
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/22, 10:28:08 »
Het frappante is dat je in wine 0.9x onder bijv. Ubuntu 7.04 (dat heb ik hier) een "Wine Regedit" entry in je menu systeem>voorkeuren krijgt; maar onder 8.04 met Wine 1.0 krijg je dat niet meer - althans ik heb het niet gevonden.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

accesshater

  • Gast
Asp.net c#
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/23, 16:09:31 »
zijn dat niet die reg bestanden in de root van .wine?

Ik heb het iig opgegeven het lukt niet, en het boeit me ook niet meer ;).

Misschien dat ik het onder windows 2000 ga draaien in virtualbox, maar wacht nog even tot ze de nieuwe kernel ondersteunen =/

Iig bedankt voor al je hulp

Offline HP

  • Lid
Asp.net c#
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/23, 16:38:37 »
Citaat van: accesshater
zijn dat niet die reg bestanden in de root van .wine?
nope ik bedoel niet die reg bestanden, ik bedoel echt het programma regedit waarm33 je de registry (en dat zouden best wel eens die *.reg bestanden in de root kunnen zijn) kunt aanpassen. Gevonden: regedit staat in home/[gebruiker]/.wine/drive_c/windows
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Speedboy

  • Gast
Asp.net c#
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/23, 16:45:12 »
Citaat van: HP
Citaat van: accesshater
zijn dat niet die reg bestanden in de root van .wine?
nope ik bedoel niet die reg bestanden, ik bedoel echt het programma regedit waarm33 je de registry (en dat zouden best wel eens die *.reg bestanden in de root kunnen zijn) kunt aanpassen. Gevonden: regedit staat in home/[gebruiker]/.wine/drive_c/windows
gewoon regedit typen in een terminal werkt ook!

Offline HP

  • Lid
Asp.net c#
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/23, 18:47:13 »
Citaat van: Speedboy
Citaat van: HP
Citaat van: accesshater
zijn dat niet die reg bestanden in de root van .wine?
nope ik bedoel niet die reg bestanden, ik bedoel echt het programma regedit waarm33 je de registry (en dat zouden best wel eens die *.reg bestanden in de root kunnen zijn) kunt aanpassen. Gevonden: regedit staat in home/[gebruiker]/.wine/drive_c/windows
gewoon regedit typen in een terminal werkt ook!
Waaaaah!! Geweldig :-)
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Asp.net c#
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/29, 19:31:20 »
ben ook wat aan het zoeken geweest en heb te horen gekregen dat visual studio niet en nooit zal draaien onder wine omdat het afhankelijk is van windows.

ook de open source variant sharpdevelop (tip) is niet werkend te krijgen in wine.

ook via mono zal dit waarschijnlijk nooit gaan werken volgens een ontwikkelaar van mono.

wel is monodevelop er voor linux , dit is de unix port van sharpdevelop maar loopt nog ver achter , wel zijn hiervoor in synaptic vele plugins te vinden en word er hard aan gewekt om ook monodevelop up to date te krijgen met zijn MS only collega's.


de keuze blijft dus makkelijk:

monodevelop in linux

of sharpdevelop / MSvs in vbox of dual boot

valt blijkbaar echt niet meer van te maken......


ps.. geloof dat er voor eclipse ook diverse C# en .NET 2.0 plugins zijn te vinden met synaptic...
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN