Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] verwijderen driver software  (gelezen 518 keer)

Offline roeland

  • Lid
[Opgelost] verwijderen driver software
« Gepost op: 2009/09/04, 17:01:36 »
Ik heb voor een scanner deb files geinstalleerd.  Omdat de scanner niet goed werkt en ik mogelijk de verkeerde drivers heb gedownload, wil ik die drivers weer verwijderen.

Waar worden die drivers gewoonlijk neergezet en hoe krijg ik ze weer weg (gewoon delete?)?

Moderator edit: Bericht als opgelost gemarkeerd.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/04, 20:03:03 door Ron »
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Re: verwijderen driver software
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/04, 17:05:47 »
Als ge ze via een deb hebt geinstalleerd, staan ze daarna gewoon in Synaptic (Systeem=>Beheer=>Synaptic).

Offline roeland

  • Lid
Re: verwijderen driver software
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/04, 17:47:20 »
Bedankt, bij verder zoeken had ik het antwoord ook al gevonden.
Eerste letters van de bestandsnaam opgeven bij zoeken en de bestanden met die beginletters verschijnen.
Aanklikken voor verwijdering en klaar!
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.