Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .fla bestanden bewerken en maken  (gelezen 5559 keer)

.fla bestanden bewerken en maken
« Gepost op: 2009/01/12, 10:03:12 »
Dag iedereen,

voor een paar evenementen van mijn jeugdbeweging zou ik een subsite moeten maken, en ik zou hier liefst een flash site voor maken. Niet mijn keus, maar die van de rest van de leidingsploeg...
Ik heb al een aantal templates gevonden die ik zou bewerken hiervoor. Bestaat er software voor die werkt onder Ubuntu? Liefst vrije, en dan nog liever gratis software, want ik heb geen zin om voor 1 of 2 sites die ik hiermee maak 100euro en meer te betalen.

mvg
Lennert Holvoet

Re: .fla bestanden bewerken en maken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/12, 11:45:49 »
Volgens mij bestaat daar geen Linux software voor. Ik heb er een jaar ofzo geleden ook even naar gekeken voor iemand, maar kon toen niet echt iets vinden.

Re: .fla bestanden bewerken en maken
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/12, 16:33:06 »
Je hebt Adobe Flash nodig (dus die in het Adobe CS3-pakket zit, samen met Photoshop en Dreamweaver). Niet gratis, enkel Win & Mac. Een oudere versie zou je misschien via Wine kunnen draaien.

Wat dacht je van Java? Daarvoor zijn de tools gratis, en je kan er ongeveer hetzelfde mee als Flash, bovendien is het minder WYSIWYG (het verschil tussen het programmeren van een game in Game Maker en in <willekeurige veelgebruikte gecompileerde oo-taal, i.e. Java of C++> zegt je misschien iets?). Het is dus ook veel krachtiger.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: .fla bestanden bewerken en maken
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/12, 19:16:21 »
Een site in Java? Nee, doe ons dat aub niet aan. Er zijn wel enkele gratis Flash creator tooltjes, maar die kunnen niet tippen aan Adobe Flash, dus ik zou het via Wine proberen te draaien, of op Windows, en een licentie kopen (of zoals vele andere mensen een crack downloaden) en daarmee je Flash stuff maken...
...of je kan de mensen overtuigen om een moderne website in AJAX te ontwikkelen met JavaScript effects ipv Flash.. is wel niet eenvoudiger en de beschikbare effecten zijn ook minder... maar het is wel véél professioneler
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)