Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer  (gelezen 1963 keer)

6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Gepost op: 2006/06/15, 15:08:38 »
Hallo allemaal,

Ik heb denk ik per ongeluk mijn netwerk instellingen weggegooid tijdens het installeren van de updates en kan nu de netwerk instellingen niet meer veranderen.

Eerst kon ik nog het Networking menu in komen en de gegevens invoeren maar zodra ik op ok klikte liep deze vast en kon ik niet veel meer doen dan het afsluiten van het schermpje om er vervolgens achter te komen dat het menu niet meer op wil starten.

Ik heb de PC opnieuw opgestart maar alsnog kom ik er niet in. En ik kan ook niet meer de root terminal in via de grafische interface.  Wel via een virtuele console, maar ik ken de commandos niet..

sudo ifconfig eth0 192.168.1.2  werkt ook niet, dan krijg ik een foutmelding die zegt "Unable to lookup host Ubuntu bygethostname()"

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik snap steeds minder van Linux.


budster

  • Gast
6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/15, 15:17:25 »
Wat heb je precies weggooit? maw wat heb je gedaan?  Dat is een beetje onduidelijk

6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/15, 15:23:24 »
ik kan geen sudo gedit etc/hosts uitvoeren zonder die foutmelding te krijgen.

6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/15, 15:27:10 »
Citaat van: budster
Wat heb je precies weggooit? maw wat heb je gedaan?  Dat is een beetje onduidelijk
Geupdate naar 6.06, bij de vragen "keep" of "replace" heb ik de eerste keer 'replace' gedrukt (Domme fout, dus) maar de daarop volgende keren "keep"

budster

  • Gast
6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #5 Gepost op: 2006/06/15, 15:28:33 »
Ik zou dan eerst maar een opstarten in recovery mode en kijken of je daar wat als root mag doen.

budster

  • Gast
6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #6 Gepost op: 2006/06/15, 15:30:29 »
Citaat van: UbuntuRaptor
Citaat van: budster
Wat heb je precies weggooit? maw wat heb je gedaan?  Dat is een beetje onduidelijk
Geupdate naar 6.06, bij de vragen "keep" of "replace" heb ik de eerste keer 'replace' gedrukt (Domme fout, dus) maar de daarop volgende keren "keep"
Ah, je bent van breezy naar dapper gegaan. ik zat even aan een gewone update te denken. Ik begreep het al niet.

6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #7 Gepost op: 2006/06/15, 15:33:49 »
Zelfde foutmelding in recovery mode bij sudo gedit /etc/hosts

Volgens mij was de eerste melding die ik kreeg met de vraag of ik wat wou houden of niet gerelateerd aan de inlog gegevens, maar mijn inlog naam en paswoord doen het nog gewoon.

6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #8 Gepost op: 2006/06/15, 15:35:13 »
Citaat van: budster
Citaat van: UbuntuRaptor
Citaat van: budster
Wat heb je precies weggooit? maw wat heb je gedaan?  Dat is een beetje onduidelijk
Geupdate naar 6.06, bij de vragen "keep" of "replace" heb ik de eerste keer 'replace' gedrukt (Domme fout, dus) maar de daarop volgende keren "keep"
Ah, je bent van breezy naar dapper gegaan. ik zat even aan een gewone update te denken. Ik begreep het al niet.
Moest dat dan niet? Ik dacht dat dit net zoiets was als een Service Pack..

budster

  • Gast
6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #9 Gepost op: 2006/06/15, 15:39:05 »
Tja, als je geen root kan worden dan kan je het alleen nog met een live CD fixen, ik heb alleen geen idee wat er kapot is.

Probeer die link van kenny maar dan vanuit een live CD

6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #10 Gepost op: 2006/06/15, 15:41:38 »
Citaat van: budster
Tja, als je geen root kan worden dan kan je het alleen nog met een live CD fixen, ik heb alleen geen idee wat er kapot is.
Staat het niet in een logboek?

budster

  • Gast
6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #11 Gepost op: 2006/06/15, 15:45:35 »
Ongetwijfeld, ik zou alleen niet weten welke en waar je die zou kunnen vinden. Maar al weet je welk configuratie file je heb weggegooit dan weet je nog steeds niet welke data je daarin mist.

6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #12 Gepost op: 2006/06/15, 15:48:21 »
Via andere terminal ben ik als root ingelogt en heb ik met nano /etc/hosts veranderd. Nu werkt het sudo commando weer!

6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #13 Gepost op: 2006/06/15, 15:49:22 »
maaaaar waarom duurt het zo lang voordat network settings klaar is als ik op OK druk? Dat probleem is dus weer terug gekomen.

Edit:

Op zich niet zo een groot probleem want ik kan nu wel weer het Internet op maar dat scherm moet toch een keertje weggaan, lijkt mij?

budster

  • Gast
6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #14 Gepost op: 2006/06/15, 15:49:55 »
Ik denk dat x software gewoon niet meer werkt.

6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #15 Gepost op: 2006/06/15, 15:56:57 »
Citaat van: budster
Ik denk dat x software gewoon niet meer werkt.
Daar leer ik dan wel mee leven, want de rest doet het op het eerste gezicht gewoon weer. Bedankt =)

budster

  • Gast
6.06 LTS geinstalleerd geen Internet verbinding meer
« Reactie #16 Gepost op: 2006/06/15, 15:59:37 »
Citaat van: UbuntuRaptor
Citaat van: budster
Citaat van: UbuntuRaptor
Geupdate naar 6.06, bij de vragen "keep" of "replace" heb ik de eerste keer 'replace' gedrukt (Domme fout, dus) maar de daarop volgende keren "keep"
Ah, je bent van breezy naar dapper gegaan. ik zat even aan een gewone update te denken. Ik begreep het al niet.
Moest dat dan niet? Ik dacht dat dit net zoiets was als een Service Pack..
Het is meer zoiets als van win2000 naar XP gaan, of dat 'moet' of niet weet je zelf beter denk ik.